بی‌ توجهی به پروتکل‌ های بهداشتی در سمنان آتش کرونا را شعله‌ ور می‌کند

افراد بی‌ توجه به رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی برای مقابله با کرونا در حقیقت هیزم‌ هایی برای شعله‌ ور شدن مجدد آتش کرونا هستند.

بی‌ توجهی به پروتکل‌ های بهداشتی در سمنان آتش کرونا را شعله‌ ور می‌کند

چند روزی است که مسئولان ستاد ملی کرونا از روند رو به کاهش شیوع کرونا در کشور خبر می‌دهند و رنگ قرمز از نقشه ایران کم‌کم در حالت محو شدن است.

آنچه در این شرایط بیش از هر چیز دیگر حائز اهمیت و توجه است اینکه مردم نباید روند نزولی شیوع کرونا را به معنای مهار آن تلقی کنند و بی‌توجه به رعایت دستورالعمل‌ها شوند، چراکه اگر مردم نسبت به این موضوع حساسیت خود را کاهش دهند، با دست خودشان دوباره آتش کرونا را شعله‌ور می‌کنند که قطعا این امر شرایطی سخت را برای آحاد مردم رقم خواهد زد.

بستری 56 مبتلای جدید به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر جدیت در استفاده عموم مردم از ماسک در اماکن عمومی گفت: مراقبت از سالمندان، کودکان و بیماران با مشکلات زمینه‌ای و مادران باردار در شرایط کرونایی کنونی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و فیزیکی و شست و شوی مرتب دست‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر اینکه روند رو به کاهش شیوع کرونا در استان سمنان نباید موجب عادی انگاری مردم نسبت به این موضوع شود گفت: مردم باید به‌طور جدی از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و همچنین مسافرت‌های درون وبرون شهری خودداری کنند.

دانایی بر پرهیز حضور در تجمعات، مکان‌های شلوغ، دورهمی های خانوادگی، افطاری‌ها، تولد، عروسی، عزا و هرگونه مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن تأکید کرد و گفت: این موارد باید تا قطع کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا با جدیت مورد توجه عموم مردم باشد.

وی با اشاره به بستری 56 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان سمنان طی 72 ساعت گذشته گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد بستری‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه را 6 هزار و 40 نفر بوده است.

آموزش و نهادینه کردن فرهنگ توجه به‌سلامت فردی و اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها