رئیس دادگستری شهرستان بافق:

دستگاه قضا با تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی برخورد قاطع می‌کند

رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، دستگاه قضا با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز برخورد قاطع می کند.

دستگاه قضا با تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی برخورد قاطع می‌کند

اسماعیل دهقان شوازی در جلسه حفظ حقوق بیت المال با تاکید به ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اظهار کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغ‌ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: همکاری و تعامل دستگاه های ذی ربط، در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تبدیل شدن اراضی کشاورزی و مراتع حاصلخیز و همچنین حفظ رطوبت محیط شهری مورد تاکید است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقدامات دستگاه قضایی در کاهش تصرفات اراضی ملی بسیار اثر گذار بوده و همین امر موجب سوء استفاده سودجویان به سمت تغییرات کابری غیر مجاز بیشتر شده است بنابراین ضرورت و حساسیت دستگاه های متولی در این زمینه را می طلبد.

رئیس دادگستری شهرستان بافق ادامه داد: سازمان آب منطقه ای نیز مکلف است با همکاری جهاد کشاورزی بر اساس قانون در اراضی چاه های کشاورزی که تغییر کاربری صورت گرفته میزان آب پروانه بهره برداری را کاهش دهد.

دهقان در رابطه با کاهش ورودی پرونده های با موضوع تصرف اراضی و تغییر کاربری های غیر مجاز تصریح کرد: دستگاه‌های ذی ربط از جمله امور اراضی باید اقدامات پیشگیرانه خود را در خصوص زمین و اراضی به گونه ای تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد پرونده‌ها با این موضوع به سیستم قضایی جلوگیری شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها