افزایش گرایش عشایر گیلان به تولید گیاهان دارویی

رییس اداره عشایری گیلان گفت: قیمت مناسب فروش گیاهان دارویی موجب شده است گه گرایش این قشر به تولید و برداشت این محصولات بیشتر شود.

افزایش گرایش عشایر گیلان به تولید گیاهان دارویی

حسن همتی اظهار کرد: عشایر گیلان در ۱۷۰ هکتار از اراضی استان گیاه دارویی کشت می کنند و توانستند در یک سال گذشته ۶۹۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی تولید کنند.

وی افزود: سال گذشته عشایر گیلان با فروش گیاهان دارویی ۳ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و با توجه به بازارپسندی بالایی که گیاهان داوریی دارد، امسال همت بیشتری برای تولید و برداشت گیاهان دارویی دارند.

همتی ادامه داد: عشایر گیلان گیاهان داوریی را هم در اراضی خودرو و هم در اراضی دست تولید و برداشت می‌کنند و اخیرا کشت گیاهان داوریی از جمله گل گاوزبان بین عشایر استان رونق خوبی گرفته است.

رییس اداره عشایری گیلان گفت: گیاهان دارویی که توسط عشایر تولید می‌شود، علاوه بر گیلان در بازارهای سایر استان‌ها نیز به فروش می‌رسند.

وی در ادامه با اشاره به نقش عشایر گیلانی در تولید خاطرنشان کرد: عشایر گیلانی در یک سال گذشته ۱۲۶۰ تن گوشت به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان، ۵۷ هزار تن پشم، ۵۷ هزار و ۸۰۰ جلد پوست و ۴ هزار و ۲۱۰ تن شیر تولید و به بازارهای مصرف عرضه کردند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها