ترکیه باز هم مولانا را از ایران دزدید/ مست عشق از دست ایران خارج شد

در حالی که از چندی پیش خبری مبنی بر فروخته شدن سریال «مست عشق» تولید مشترک ایران و ترکیه با موضوع تاریخی مولانا و شمس به شبکه ماهواره‌ای منتشر شد، سرانجام شبکه پخش‌کننده این مجموعه مشخص شد.

ترکیه باز هم مولانا را از ایران دزدید/ مست عشق از دست ایران خارج شد

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و حضور بازیگران مطرح ایرانی و ترکیه به موضوعی محل مناقشه بین ترکیه و ایران پرداخته بود و گرچه به نظر می‌رسید محل مفاهمه ۲ کشور بر سر شاعر و عارف بزرگ ایرانی؛ مولانا خواهد بود ولی درنهایت به محل دعوا و اختلافی جدید تبدیل شد.

حال گفته می شود پخش انحصاری و اختصاصی سریال جنجالی و پر ستاره «مست عشق» به شبکه ICC رسیده است.

نقطه قابل تاسف اینکه، این سریال در شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان با نام «مست عشق رومی» پخش می‌شود و یک بار دیگر فرصتی برای مصادره شخصیت‌های بزرگ تاریخ ایران از سوی دیگر کشورها فراهم شد.

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیک‌کول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوران کوزوم، بوراک توزکوپاران و حسام منظور بازیگران فیلم «مست عشق» هستند.

منبع: صبا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • حاج کاطم
    0

    بدرک .

  • یکی از مردم
    0

    اقایان بازیگر چرا سکوت کردند؟؟؟ فقط برای حق و حقوق خودشون یقه پاره میکنن و ادعای ایرانی بودن میکنند؟ چی شد دیگه ایرانی نیستند؟؟؟

  • امیر حسین
    0

    امان از این مرزهای جغرافیایی ایران ترکیه افغانستان مزخرفه حضرات مولانا و شمس تجسم حقیقت هستی و غایت خلقت هستند و به همه ی بشریت تعلق دارند ....کاش مرزی وجود نداشت

  • اسماعیل
    0

    نام های اصیل ایرانی رو فرزندانمان راه داریم حذف میکنیم نامهای عربی میزاریم تازه افتخار میکنیم ی زمانی دختران ایرانی بخاطربدبختی نداری میرفتن کشورهای عربی خودفروشی میکردن کسی صدایش درنمی اومد وقتی تاریخ ایران رو نگاه میکنیم اعراب چقدربه کشورمان تجاوز کرده ومردم وزنان ایرانی رو به بردگی وکنیزی بردن صدامون درنمیادولی به معض اینکه خلیج فارس مارو شیخ نشینان خلیج عربی میگن صدامون درمیاد و بعدجاده ها و بزرگراه های که بسمت جنوب میره نام گذاری میکنیم خلیج فارس وقتی ورزش چوگان مارودبیخیال میشیم گرجستان ثبت بین الملی میکنه تازه یادمان میاد این ورزش کشورخودمونه صدامون درمیاد حالا میگیم مولانا مال ماست بیا دعوا راه بی انداز آقا عاقلان میدانند مورخ نویسان میداند کی مال کجاست با ی فیلم غیرتی نشین اصل رو ول کردین به فرع چسبیدین ببینید ایران تو دنیا امروز چی جایگاهی داره ببینید وضعیت مردم ما چیه ببینید به کجا داریم میریم بیاید خودمونودرست کنیم افکاراندیشه کشورمون رو درست کنیم بیاید واقعا یک ایرانی باشیم درهمه زمینه ها سربلند باشیم تو تاجگستان یک عرب سلفی میزاره از یک دخترتاجیک وی مطلب میزاره کارگران تاجیگستان پدرعربها رو درمیارن حالا ما کجای کاریم خدامیداند بنظرم رو مولانا رو ی فیلم حساس نشو رو گنجینه های که داشتیم آثارها تاریخی داشتیم وووووببینید سرازکدام کشورها درمیاد متعصب واقعی بودن شرطه متاسفانه اگرکسی درد مارو بگه زود کم تحمل میشیم سریح حساس میشیم وپدرشو میخواهیم دربیاریم یاحق خدا مارو هدایت کنه

    نظرات شما -
    • یک ایرانی
      0

      گفتنش خیلی سخت است ولی واقعا ما ایرانی ها خیلی بی غیرت شده ایم و این درد بزرگی است.

  • ابوالفضل
    0

    وقتی حاکمیت با عرفان زاویه دارد مولوی شمس سعید ابوالخیر خواجه عبدالله انصاری و ... دیگر ارزشی ندارند.

    نظرات شما -
    • آریایی ام
      0

      عرفان یا تصوف؟؟؟ جلال الدین بلخی صوفی بود نه عارف صوفی هم جایگاهی نداره

    • ناشناس
      0

      ما بـرون را ننگریم و قال را ما درون را بنگریم و حال را ناظر قلبیم اگـر خاشع بود گر چه لفظ و گفت ناخاضع بود چـند از این الفاظ و اضمار و مجاز سوز خواهم سوز با آن سوز و ساز آتشی از عشق در جان بــرفروز سر به سر فکر و عبارت را بـسوز

  • دن کیشوت
    0

    انشاءالله مراسم بزرگداشت عماد مغنیه و شیخ حسن زکزاکی و شیخ عبدالله نمر، در ایران برگزار شده و سریال هایی از این بزرگمردان تاریخ بشریت ساخته و به طور اختصاصی از شبکه های خودی پخش شود، به کوری چشم عاشقان ایران زمین و شخصیت های پوشالی اش مثل رودکی و عطار و مولانا و شمس تبریزی و سعدی و حافظ و فردوسی و....

    نظرات شما -
    • اسى
      0

      خيلي تابلو خواستى با اين ژست الكي ، حزب اللهي ها رو مقابل فردوسي و شمس و... نشون بدى

    • محمد
      0

      نفهمیدم این نظرو برای خنده گذاشتی یا عقلت کمه؟! دن کیشوت جان با همون خرت به سفرت ادامه بده همون خرت از تو بهتر میفهمه بزار راهنماییت کنه...

    • ناشناس
      0

      خیلی تابلو بود که متلک گفته، چطوری متوجه نشدین؟

  • ش
    0

    همان بهتر که ترکیه افغانستان و تاجیکستان از این مفاخر ایران زمین حمایت و حفاظت کنند. در ایران که اینها سرمایه نیستند . کما اینکه در اول انقلاب خواستند مقبره فردوسی را تخریب کنند و الان هم از تخریب کردن چیز کمتری ندارد.البته ایران هم از بزرگان تاریخی سایر کشور ها مثل عربستان حمایت و سنگ تمام می گذارد.درود بر ترکیه درود بر افغانستان درود بر تاجیکستان که نمی گذارند نام این بزرگان فراموش شود و یا حفظ جشن ملی نوروز که ایران ضد این جشن ملی عمل می کند و با مردم لج و لج بازی. درود بر مردم سایر کشورها از جمله ملت غیور و شجاع کرد که نگهبان جشن ملی نوروز هستند.

  • غیر قابل نشر
    0

    پس اگه اینقدر کشورهای همسایه شخصیت دزدند چرا هیچ کدام از شخصیتهای 4دهه گذشته مونا سعی نمی کنند بدزدند.لابد بعد که عتیقه شدند خواهند دزدید.

  • رضا
    0

    وقتی اولویت ها و نیازهای اولیه در یک جامعه تامین نشه، قاعدتا هنر و فرهنگ جایی برای بروز و ظهور پیدا نخواهند کرد. بنابراین هیچ بعید نیست که اگر خود این مفاخر در عصر حاضر زندگی میکردند، به هزار لطایف الحیل، دنبال پناهندگی و یا اقامت در سایر بلاد نبودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها