سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور:

انجام پرواز فوق‌العاده به هند و فرانسه برای بازگرداندن ایرانی‌ها/ تورهای ترکیه همچنان لغو است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: با توجه به درخواست اتباع ایرانیِ هند و فرانسه، این هفته پرواز فوق العاده‌ای برای بازگشت اتباع از این دو کشور خواهیم گذاشت.

انجام پرواز فوق‌العاده به هند و فرانسه برای بازگرداندن ایرانی‌ها/ تورهای ترکیه همچنان لغو است

محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه این هفته یک پرواز فوق‌العاده به هند و فرانسه برای بازگرداندن اتباع ایرانی و دانشجویان انجام خواهیم داد، گفت: با توجه به درخواست دانشجویان و اتباع ایرانی در این کشورها، پروازی در این هفته انجام خواهد شد و ما منتظر ابلاغیه نحوه اجرای دستور العمل‌های بهداشتی از طرف وزارت بهداشت هستیم.

او گفت: در این باره وزارت امور خارجه برای برقراری پرواز فوق العاده به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست داده است.

ذیبخش تأکید کرد: با توجه به شیوع شدید کرونا در کشور هند و لغو همه پروازهای کشورمان به هند و پاکستان پس از طرح این موضوع، برای برقراری این پرواز فوق العاده ضرورت دارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاییدیه‌های لازم را صادر کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در این راستا وزارت بهداشت باید تاییدیه برقراری این پرواز فوق العاده را صادر و نوع شیوه نامه‌های الزامی را تعیین کند.

ذیبخش با بیان اینکه کشور فرانسه هم با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در فهرست کشورهای ویژه قرار گرفته است، گفت: این پروازهای فوق العاده پس از تایید وزارت بهداشت، برای بازگشت اتباع ایرانی ازجمله دانشجویان انجام خواهد شد.

به گفته ذیبخش، پروازهای فوق العاده به هند و فرانسه را شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: از روز ۴ اردیبهشت امسال به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا در کشور هند، پروازهای بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به محدودیت سفرها در ایام عید سعید فطر ابلاغی از سوی وزارت کشور، گفت: محدودیت سفر مشمول ناوگان حمل و نقل هوایی نمی‌شود.

ذیبخش یادآور شد: هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با سفرهای هوایی بگیرد، سازمان هواپیمایی کشور آن را انجام خواهد داد. ما در بخش هوایی تاکنون تمامی دستور العمل‌ها و مصوبات ستاد را انجام داده‌ایم.

او با بیان اینکه در تعطیلات ایام عید فطر با توجه به تشدید محدودیت‌ها برای سفر با خودروهای شخصی ممکن است میزان استقبال مسافران از ناوگان حمل ونقل عمومی بیشتر شود، گفت: در این خصوص نظارت‌ها برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را افزایش خواهیم داد.

این مسئول تاکید کرد: برای انجام پروازهای فوق العاده در تعطیلات عید فطر هیچ مجوزی نخواهیم داد. تورهای ترکیه هم هنوز لغو است و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در این رابطه نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها