معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

خیز شدید کرونای انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد روند نزولی گرفت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: خیز شدید کرونای انگلیسی در استان به روند نزولی تغییر وضعیت داده است.

خیز شدید کرونای انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد روند نزولی گرفت

احد جمالی ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: حرکت منفی منحنی ویروس کرونا انگلیسی شروع شده و دیدیم که این ویروس در انگلیس چه خسارات زیادی به بار آورد.

جمالی افزود: خیز شدید کرونای انگلیسی در استان شروع شده بود و با تلاش بی‌وقفه کادر درمان و مشارکت مردم باعث شد که روند صعودی شیوع این ویروس هم‌اکنون به روند نزولی تغییر وضعیت بدهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات در استان را برگزاری مراسم‌های عزا و ختم است، گفت: برخی از افراد فرهیخته و دغدغه‌مند در برگزاری مراسم‌ها در ایام خطرناک شیوع کرونا یک فرهنگ‌سازی خوبی انجام دادند و امیدواریم که این روند ادامه پیدا می‌کند.

جمالی افزود: با ورود به پیک کنونی کرونا با توجه به سرعت ورود استان، تصور می‌شد که استان نتواند در گذر از این پیک موفق باشند، اما امروز مشاهده می‌کنیم که با مدیریت صحیح استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عبور از پیک خطرناک کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: با سیر نزولی کرونا نباید تصور شود که کرونا به پایان رسیده است، بلکه باید هشیار باشیم و همچنان بر رعایت دستورالعمل‌ها دقت نظر داشته باشیم.

جمالی گفت: واکسیناسیون در کشور در حال انجام است و هم‌اکنون سالمندان بالای 80 سال در حال دریافت واکسن هستند، اما باید بدانیم فردی که واکسن را دریافت کرده در برابر کرونا مصون است، اما همچنان می‌تواند ناقل باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به آمار شهرستان دنا در حالت خطرناک قرار دارد و به مدیریت بهداشت و فرماندار این شهرستان تذکر داده می‌شود و همه باید بدانند که سلامت مردم بر هر چیزی اولویت دارد.

احد جمالی در ادامه گریزی به برگزاری انتخابات زد و گفت: هدف همه ما مشارکت حداکثری در انتخابات است، اما هرگز اجازه نخواهیم داد که برگزاری تجمعات انتخاباتی باعث به خطر افتادن جان مردم شود.

وی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی با نیروی انتظامی همکاری لازم را در این تعطیلات داشته باشند، تا خدای نکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.

برای تزریق واکسن کرونا در بویراحمد مشکلی نداریم

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در آیین افتتاح پایگاه واکسیناسیون عمومی در شهر یاسوج اظهار داشت: مرکز بهداشت با همکاری سپاه پاسداران، سازمان ورزش و جوانان، اداره آموزش و پرورش شهرستان، سالن‌هایی را در سطح شهر و مناطق حاشیه‌ای برای تزریق واکسیناسیون عمومی آماده و تزریق واکسیناسیون در این سالن‌ها آغاز شده‌ است.

محمد یزدان‌پناه افزود: مرحله اول تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و بهداشت و گروه‌های پرخطر تزریق شد و در فاز دوم که در حال اجرا هست، افراد سالمند بالای 80 سال تزریق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 40 درصد از جامعه آماری افراد بالای 80 سال در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: افراد دارای بیماری‌های خاص در تمام مراحل تزریق واکسن در اولویت هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان کرد: در مرحله سوم تزریق واکسن به افراد بین 70 تا 79 سال با اولویت بیماران زمینه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرد پس از دریافت واکسن باید مراقبت دو هفته‌ای داشته باشد، تصریح کرد: افراد باید مراقب باشند چرا که احتمال اینکه پس از تزریق واکسن در حالت کرونایی مثبت قرار بگیرند وجود دارد.

رئیس مرکز شهرستان بویراحمد گفت: مکمل تزریق واکسن کرونا برای دریافت نتیجه مطلوب رعایت دستورالعمل‌ها است و افراد نباید صرف تزریق واکسن از رعایت دستورالعمل‌ها دست بکشند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل‌ها در هر مرحله از تزریق واکسن یک نوع از واکسن‌های موجود به افراد تزریق می‌شود.

یزدانپناه در پایان گفت: از مراجعه‌کنندگان دریافت واکسن تقاضا داریم، هنگام مراجعه به سالن‌های تزریق واکسن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند، تا خدای نکرده شاهد شیوع بیش از پیش ویروس کرونا نباشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها