زنجبیل برای خانم‌ها چه فوایدی دارد؟

زنجبیل سوخت و ساز یا متابولیسم بدن را بالا می‌برد و باعث می‌شود شما کالری سوزی بالایی داشته باشید.

زنجبیل برای خانم‌ها چه فوایدی دارد؟

زنجبیل از آن ادویه‌هایی است که شما می‌توانید آن را هم به صورت تازه و هم به صورت پودر شده استفاده کنید. زنجبیل را به صورت دمنوش و ترکیبی یا به صورت طعم‌دهنده در غذا هم می‌توان استفاده کرد. طعم قوی زنجبیل برای اغلب خانم‌ها متفاوت و لذت بخش است، اما اگر خواص زنجبیل را هم بشناسند بی‌شک بیشتر عاشق آن خواهند شد.

رشد مو
زنجبیل آنتی‌اکسیدان دارد و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اجزای محصولات تجاری مربوط به مو است. اگر شما مقداری زنجبیل را رنده و با آب ترکیب کنید و به کف سرتان اسپری کنید علاوه بر از بین بردن شوره، به دلیل سرعت بخشیدن به گردش خون در فولیکول‌های مو، باعث رشد بیشتر مو‌های شما می‌شود.

کاهش درد‌های قاعدگی
نوشیدن دمنوش زنجبیل بهترین انتخاب برای روز‌های اول قاعدگی است. برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده را در یک لیوان آب بجوشانید و آن را صاف و میل کنید.

به دلیل این‌که زنجبیل طعم قوی دارد، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل یا یک قطعه کوچک نبات به آن اضافه کنید. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره (قاعدگی دردناک) مانند ایبوپروفن عمل می‌کند و درد شما را تسکین می‌بخشد.

لایه‌بردار پوست
زنجبیل را می‌توانید به عنوان یک اسکراب طبیعی در خانه استفاده کنید و از شر پوست‌های مرده سطح بدن‌تان خلاص شوید. برای این‌کار کافی است زنجبیل را با عسل ترکیب کنید و آن را روی سطح پوست بمالید.

کاهش وزن
زنجبیل سوخت و ساز یا متابولیسم بدن را بالا می‌برد و باعث می‌شود شما کالری سوزی بالایی داشته باشید. به همین دلیل است که مربی‌های ورزش توصیه می‌کنند، زنجبیل را به‌صورت دتاکس (آب طعم‌دار) در بین ورزش یا به‌شکل ادویه در غذا و حتی به عنوان طعم‌دهنده با چای میل کنید.

منبع: خراسان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها