روزنامه آرمان ملی مطرح کرد:

میدانِ ظریف؛ فراخوان از وزیر خارجه برای نامزدی

فراخوان ملی از وزیر امور خارجه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به شدت بالا گرفته است.

میدانِ ظریف؛ فراخوان از وزیر خارجه برای نامزدی

روزنامه آرمان ملی نوشت: ازسوی جبهه اصلاحات با بیشترین رای در صدر است اما مطابق نظرسنجی‌ها ، قشرهای و نحله‌های مختلف فکری خواهان به صحنه آمدن او هستند. از شخصیت‌های مرجع گرفته تا بزرگان جریان‌های سیاسی و نخبگان همه خواهان به میدان آمدن او در انتخابات هستند.

هرچند آقای ظریف تاکنون د خصوص کاندیداتوری نظر رسمی اعلام نکرده است اما با حضور او شرایط برای همسان سازی و اجماع هموار خواهد شد و قطعا روی مشارکت مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. از سوی دیگر برخی انتشار فایل صوتی ظریف را عامل برای مانع شدنش در انتخابات تحلیل می‌کنند. تجربه نشان داده است ایشان هر کجا که کمک به ایران و مردم بوده دریغ نکرده است و دراین مسیر هزینه‌های فراوانی هم داده است .

برای او سربلندی ایران و ایرانی اولویت دارد و چنانچه به نتیجه برسد که با حضورش کمک به این مسیر می‌کند حتما وارد میدان خواهد شد. محمدجواد ظریف هر کجا که اقامت «برای ایران» است، مقیم بوده. اتفاقا او بیشترین زخم ها را از دشنه مدعیانی می‌خورد که عملا به غرب، گرا می‌دهند. از پشت هم زخم می خورد در حالی که همه حواسش به میدان رو به روست. باید سردار دیپلماسی را با حمایت تمام، باز به میدان جدید گسیل داریم تا معبر بگشایند و شرایط را برای بهتر شدن اوضاع فراهم کنند.

خرداد 1400 متفاوت

خرداد 1400 متفاوت با خرداد سال‌های قبل است؛ خردادی که قرار است سیزدهمین رئیس‌جمهور کشور انتخاب شود. یکی از دغدغه‌های اصلی هم بر‌خلاف گذشته میزان مشارکت پای صندوق‌های رای است. بخشی از حامیان جریان اصلاحات با توجه به عدم‌تایید‌صلاحیت کاندیداهایشان در انتخابات‌های گذشته به‌ویژه انتخابات مجلس سال 98 و عدم‌تایید‌صلاحیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر اعلام کرده‌اند قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارند چرا که معتقدند کاندیدای جریان اصلاح‌طلب با رد‌صلاحیت مواجه می‌شود و دیگر تکلیفی برای آنها وجود ندارد. موفقیت در این مسیر متضمن بهبود وضعیت اقتصادی، سیاسی و... کشور است؛ اما باید در نظر داشت شخصیتی باید بر طی مسیر درست نظارت کند که به‌خوبی با پیچ‌و‌خم‌های داخلی و خارجی راه آشنایی داشته باشد که به اذعان بسیاری از آگاهان و کارشناسان محمدجواد ظریف گزینه مطلوبی است.

مردی بی‌ادعا با موفقیت‌های تاریخی

17 دی 1338 در تهران متولد شد و شاید همان زمان که در مدرسه علوی درس آموخت مسیر زندگی خودش را مشخص کرد؛ چنانکه برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و چنان عمل کرد که خیلی زود مورد اعتماد مسئولان کشور قرار گرفت و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۵۷ در کنسولگری ایران در سانفرانسیسکو آغاز کرد. اعتماد به ظریف با گذشت زمان بیشتر شد تا جایی که دستیار ارشد وزیر امور خارجه‌، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، سفیر ایران در سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه در رزومه او ثبت شد.

در کنار این فعالیت‌های رسمی رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم بوده و در مذاکراتی که با کشورهای 1+5 داشته، توانسته است از موضع قدرت به موفقیت‌هایی برای کشور دست پیدا کند که این تلاش‌ها و توانایی‌ها از چشم جامعه دور نمانده و طیف‌های زیادی از او خواسته‌اند با جلوس بر کرسی ریاست‌جمهوری این موفقیت‌ها را در حوزه‌‌های دیگر گسترش دهد. ظریف مرد روزهای سخت بوده و هست. هر چه برای تخریبش تلاش کرده‌اند او در مسیر خودش مصمم‌تر گام برداشته چرا که بارها گفته سنگی به لوکوموتیو ایستاده پرتاب نمی‌شود و سنگ‌ها به سمت قطاری پرتاب می‌شوند که به سوی نقطه پیروزی در حرکت است.

چرا ظریف؟

در این ماه‌ها که بحث ریاست‌جمهوری ظریف جدی شده، حجم مخالفت‌ها و هجمه‌ها به او افزلیش یافته که نمونه آخر آن انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف بوده؛ مصاحبه‌ای که هیچ‌گاه قرار نبوده پخش شود و برای آرشیو ضبط شده بود. نکته قابل‌تامل اینجا بود که تخریبگران ظریف، تیر را به سمتی پرتاب کرده‌اند که اتفاقا نقطه قوت ظریف بوده؛ یعنی همراهی و همفکری با شهید سردار قاسم سلیمانی. هیچ شخصی نمی‌تواند منکر احترام ظریف به سردار سلیمانی شود؛ چنانکه بهاروند معاون حقوقی و روابط دیپلماتیک وزارت خارجه می‌گوید: «‌بنده در طول خدمت خود در دستگاه دیپلماسی شاهد رفاقت و همفکری دکتر ظریف و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده‌ام.

در این ماه‌ها که بحث ریاست‌جمهوری ظریف جدی شده، حجم مخالفت‌ها و هجمه‌ها به او افزلیش یافته که نمونه آخر آن انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف بوده؛ مصاحبه‌ای که هیچ‌گاه قرار نبوده پخش شود و برای آرشیو ضبط شده بود

هر روز صبح سه‌شنبه‌ها شاهد این بودم که حاج‌قاسم با چهره‌ای بشاش و مصمم از اتاق ملاقات واقع در ساختمان شهید حاج قاسم وزارت امور خارجه به همراه دکتر ظریف خارج شده و تا جلوی در ورودی بدرقه می‌شد. هیچ‌گاه در جلسات خصوصی و عمومی شاهد نبوده‌ام که دکتر ظریف جز تکریم و تعظیم بر شهید عزیز سلیمانی روا داشته باشد.» ظریف هم بعد از بلوای ساخته شده از سوی دلواپسان چنین به توضیح پرداخت: «‌من برای شهید سلیمانی گریه کردم و هر دفعه که او را می‌دیدم در آغوش می‌گرفتم و معتقدم کشور بعد از رفتن شهید سلیمانی ضربه بزرگی را تحمل کرد و این با زدن یک شهر برابری می‌کرد اما باید بدانیم برخلاف تصوری که دوستان ما دارند، صدا و سیما گاه نقش زیادی در شکل‌گیری افکار عمومی دارد» او به‌رغم اطلاع از شیطنت‌ها در تقطیع سخنانش با هدف تخریبش لازم دانست از خانواده شهید سردار سلیمانی هم عذرخواهی کند تا نشان دهد ظریف از خود می‌گذرد تا آرامش در کشور حاکم باشد. ظریف از آن دسته مسئولانی نبوده و نیست که برای حفظ منافع و دور شدن از هجمه‌ها اقدام به کناره‌گیری کند و خوب‌تر می‌داند کنار رفتن یعنی کمک به مخالفان داخلی و خارجی برای رسیدن به اهداف‌شان که تضعیف کشور است.

او در میدان ماند و خطاب به رهبری نوشت: «‌به عنوان یک کارگزار و پژوهشگر روابط خارجی، همواره باور داشته‌ام برای قوام این مرز و بوم خدایی، سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی باشد و از بالاترین سطح مدیریت و هدایت شود و بر این اساس پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل‌انکار برای سیاست خارجی است. امیدوارم به یاری خدا اینجانب و همکارانم بتوانیم در کنار دیگر خدمتگزاران در اجرای بی‌کم و کاست منویات مقام معظم رهبری برای پیشرفت ایران عزیزمان یک‌دل و یک‌صدا کوشا باشیم.»

ظریف در امتحانی تعیین‌کننده

شاید آنچه سبب توجه و خواست مردم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری شده، شفافیت او باشد. هجمه‌ها به ظریف از همه سو جریان دارد و ظریف این موارد را با مردم در جریان می‌گذارد و ابایی از آگاهی مردم ندارد. مانند روزی که هجمه‌ها به تیم مذاکره با ساخت و نمایش سرسال گاندو به اوج رسید و وزیر امور خارجه صریح گفت: «‌گاندو را علیه من ساختند» با نگاهی به تیترهای رسانه‌های مخالف ایران و دلواپسان داخلی و رسانه‌هایشان یک موضوع عیان می‌شود و آن هم هدف مشترک آنها برای توقف روابط دیپلماتیک ایران و بهبود شرایط مردم است. مثلا سایت مشرق می‌نویسد: «‌تقلا برای ریکاوری انتخاباتی ظریف پس از خطای بزرگ» یا در یک برنامه تلویزیونی به تمسخر ظریف می‌پردارند که دیروز معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهوری با انتشار فیلمی از یک مسابقه تلویزیونی در توئیتر نوشت: این همه سال تقلا برای نفرت‌پراکنی و هجوگویی علیه صلح و دیپلماسی، آتش کینه را سرد نکرده بود تا این روزها که شاید ترور سیاسی ظریف همان مباحی که مستحب شده، آرام‌شان کند.

و از سوی دیگر بی‌بی‌سی گزارشی با تیتر «آیا کار محمد‌جواد ظریف در سیاست ایران به پایان رسید؟» منتشر می‌کند. اکنون امتخان بزرگی پیش‌روی ظریف قرار دارد. او می‌تواند بر‌خلاف تصوری که از او وجود دارد عقب نشینی‌کند و در انتخابات شرکت نکند یا اینکه به خواست اکثریت مردم، که تداوم سیاست‌های تعاملی ظریف را راه خروج کشور از مشکلات می‌دانند، پاسخ مثبت داده و کاندیدا شود. در رای‌گیری میان اصلاح‌طلبان ظریف با اینکه در چارچوب جریانی اصلاحات تعریف نمی‌شود بیشترین امتیاز را کسب کرده است. پیش از او آیت‌ا... سید‌حسن خمینی این جایگاه را داشته که منصرف شده و ظریف می‌تواند جایگزین خوبی برای یادگار امام باشد.

ظریف در‌صدر است

جامعه خواستار حضور ظریف است، محمدجواد ظریف در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام صدرنشین و جلوتر از برخی کاندیداهای احتمالی چون احمدی‌نژاد و ابراهیم رئیسی است. اصلاح‌طلبان تاکید زیادی به کاندیداتوری ظریف دارند. به عنوان نمونه محمود صادقی نماینده سابق مجلس گفت: ‌جواد ظریف نه قبل از قضایای اخیر و نه بعد از آن چیزی اعلام نکرد، در‌خصوص آمادگی و تمایل او برای کاندیدا شدن هنوز شک و تردید وجود دارد. اگر حاضر به حضور در انتخابات شود یکی از گزینه‌هایی است که مجموعه می‌تواند روی او به اجماع برسد.

ظریف بپذیرد، روی او اجماع می‌کنیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با احتمال کاندیداتوری وزیر امور خارجه اظهار داشت: فضایی که در جبهه اصلاحات و خصوصا بدنه این جریان و جامعه نسبت به آقای ظریف وجود دارد کاملا مثبت است. آقای ظریف در بحث برجام ، تنش‌زدایی و تعامل با دنیا گام‌های خوبی برداشته و اکنون نیز با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است و تنگناهای اقتصادی و معیشتی که جامعه با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند یکی از مسائل پیش‌روی ما استفاده از ظرفیت دکتر ظریف است.

جواد امام گفت: اگر آقای ظریف وارد این عرصه شود و کاری جمعی، برنامه‌محور و با تیمی کارآمد صورت دهد، می‌تواند یکی از گزینه‌های موفق این عرصه باشد. دبیر کل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب افزود: من فکر می‌کنم اگر آقای ظریف خودش نامزدی در انتخابات را بپذیرد می‌تواند با تیم توانمندی که درکنارش قرار می‌گیرد با یک برنامه مناسب حتما موفقیت‌هایی هم برای دولت و هم گشایش برای مردم ارائه دهد. عضو جبهه اصلاح‌طلبان در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان روی ظریف در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: ظریف جزو گزینه‌های اجماعی اصلاحلات است و اگر بپذیرد حتما بر روی ایشان اجماع خواهیم کرد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • فتاحی
    0

    بابا مگه تو شماها جُربُزه دارتر پیدا نمیشه. با لبخند که چیزی به آدم نمیدن ، تا حالا که ندادن. آزموده را دوباره آزمودن خطاست.

    نظرات شما -
    • .
      0

      الان با انشاهای وبیانیه جلیلی غیر تحریم چیزی به ما دادند

    • محمدی
      0

      سلام :آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند

  • سید
    0

    دکتر بیاید رای میاورد و رقیبی ندارد. ولی او رییس جمهور شود نمی گذارند کار کند . همان اش و همان کوزه. جاسوسان روسیه .نهادهای مختلف و صدا وسیماو کاسبان تحریم و تروریست های و ...که مملکت دست آنان است مانع می شوند. پس انتخابات در این کشور فایده ندارد باید طرح نو اندازیم مردم مظلوم ایران عزیز.

    نظرات شما -
    • محمدطاها
      0

      به سید ،،،شمادکترای سیاست بین الملل خواندی

  • علی
    0

    خبر فوری چرا داری مغلته می کنی ودروغ می گویی ظریف در صدر است البته از آخر اول است دکتر احمدی نژاد درهمه نظر سنجی ها اول است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عزیر مغلطه درسته

  • علی
    0

    ظریف و تقریبا هیچ

  • جلال عامری
    0

    با برجام بند تمونی و فایل صوتی حتما تایید صلاحیتم میشه؟!!@

  • مهری
    0

    آقای ظریف اول جواب صحبتهایی که در باره سیاست خارجی ایران و درباره شهید سلیمانی گفته روشن کنه بعد به ریاست جمهوری می رسیم

  • علیقلی
    0

    در یک جامعه نرمال که هرچیزی سر جای خودشه، یکی مثه ظریف میتونه رییس جمهور خوبی بشه ولی در وضعیت فعلی کشور که هرکی واسه خودش یه امپراتوری داره،ظریف از پس یه مداح هم بر نمیاد.به نظر من گزینه اصلح از میان کاندیداها در حال حاضرفقط چکمه رضاخانه

  • میلاد
    0

    ظریف اگه بیاد به نفع یه عده میاد نه به نفع مردم این حقیقت بر کسی پوشیده نیست

    نظرات شما -
    • ....
      0

      رییسی اگر بیاد فقط به نفع تندروها سپاه وارتش سایبریه

    • حامد
      0

      انگار بقیه میان برای کمک به ملت .همشون از یک کرباسن

  • محمدعلی
    0

    اگر ظریف در بعضی اوقات نظرشان با سردار یکی نبود چرا زودتر مسئله را بیان و شفافسازی نکردند؟

  • رضا
    0

    ظریف چه مزیتی دارد شما براش تبلیغ مکنید اینکه امتحانش را پس داد با بر جامش ادم مار گزیده از یه سوراخ وو با گزیده نمیشود ظریف لیا قت این ملت را ندارد

  • ناشناس
    0

    فراخوان ملی، مرد میدان ندیده

  • پدرام
    0

    کدوم شل مغزهایی فراخوان زدن؟ این فرد رد صلاحیته مملکت صاحب داره. قرار نی چهارتا اوشکول فراخوان زدن بهش بها داده بشه

  • ریزه میزه بی چناحه
    0

    تا آنجایی که مادیدیم اگرگربه ای هم گوشتی بدزد وبذست اصلاح طلبان برسد روی آن اجماع وبرایش تبلیغ میکنند، تازه حسن روحانی وظریف که گربه نیستند!

  • فروز
    0

    با هوچیگری می‌خوان بگن ظریف طرفدار داره تمام صحفه های اجتماعی که دست خودشونو مصاحبه توسط خودشون لو رفته مگه همینا نمی خواستندبا مذاکره گشایش اقتصادی ایجاد کنند مردم بیچاره کردید دست از سرمون وردارید

  • علی
    0

    سلام به نظر من هیچ یک از کاندیداها بیشتر از اقای ظریف صلاحیت مدیریتی سیاسی اعتقادی و دیپلماسی ندارند امیدوارم بیاید و بقیه کاندیداها که صاحب قدرت بیشتری در نظام کشور هستند نترسند و مانع او نشوند مردانه نه با نامردی بیایند با او مبارزه کنند هر کس که مردم تشخیص دادند همان شوند.

  • چرخ خیاطی خودکامه
    0

    دکتر احمدی نژاد در صدر جدول بهترین و شایسته ترین رییس جمهور ایران است

  • دن کیشوت
    0

    بی شک، فعال ترین وزیر دولت و شاید همه دولت‌ها، ظریف بوده و الحق انرژی زیادی صرف کرد، همین فعالیت و کار زیاد، یک نظریه را اثبات می کند و آن اینکه، در دولت جمهوری اسلامی بین عمل و ضرر نسبت مستقیم برقرار است، فعالیت زیاد ظریف، نه تنها دستاورد نداشت، بلکه منجر به هدر دادن منابع مالی، کاهش سطح امید در بین مردم، منفور شدن خودش در افکار عمومی و تبدیل شدن او به گاو پیشانی سفید. اگر ظریف در این سال‌ها در خانه نشسته و هیچ کاری انجام نمی داد، قطعاً ضررش برای مملکت کمتر بود، علتش هم معلوم است که شرح آن چند جلد کتاب میشود و در این مقال نمی گنجد.

  • ناس
    0

    با اینکه شخصا به آقای دکتر ظریف ارادت دارم ،اگر کاندید شوند هم رای نمیدهم

  • غفاری
    0

    حتی وجود ظریف بازنشسته و در خانه نشسته هم برای دشمنان این کشور ارزش داره .. چون دشمنان ما فهمیده اند و حساب هم باز کرده اند که هر چه بر سر ایران بیاورند یک عده جماعتی در ایران هستند که فقط لبخند می زنند و دیگر هیچ ...... ظریف سردمدار تسلیم این کشور در مقابل امریکاییهاست ..... مردم ایران دیگر گرفتار جذاب های باکلاس به ظاهر محبوب نخواهد شد .

  • وحید
    0

    ظریف باید بخاطر خیانت تیم هسته یی و زیر پا گذاشتن منافع ملی محاکمه بشه نه کاندید، اگه ظریف تایید صلاحیت بشه فاتحه کشور رو باید خوند

  • .......
    0

    از نامزدی ظریف اصلاح طلبان روحانی امریکا واسراعیل خوشحال می شوند وگرنه ظریف همان روحانیست بدون عبا وامامه

  • حسین
    0

    حسن کیلد ساز.. حسن قفل کن حسن کلید قفل کن . اه اه اه قاطی کردم . او کلید تر کن انگلیسی کم بود میخوان کسی که زبان آمریکاییش از زبان مادرشی قوی تره(البته مقسر نیست که بزرگ شده و بی تربیت شده آمریکاست ) 8 سال رفسنجانی 8سال خاتمی 8 سال روحانی و 2 سال احمدی نژاد( چون احمدی نژاد 2 سال آخر از خط رهبری جدا شد) 8 سال هم که کشور در جنگ بود درمورد اون 8 سال حرفی نیس. 26 سال عمر مردم رو به شیطان سپردیم بیایید از این به بعد با کمی فکر و تعقل و انصاف انتخاب کنیم .

    نظرات شما -
    • ۹۹درصد جامعه
      0

      مقصر مجید جون چطور برا کامنت نوشتن پول میگیری ولی بلد نیستی بنویسی

    • ب 99 درصد
      0

      اگر حسین برا کامنتش پول وریال گرفته بدبخت واداده تو برا کامنت نوشتن دلار ویورو گرفتی جواب های هوی است

    • ش.معلم.
      0

      مجید دلبندم مقصر نه مقسر.

  • مژده مجیدی
    0

    خدایا میشه ما به آرزمون برسیم و جناب دکتر ظریف بشه رئیس جمهور ما به هیچکس دیگه رای نمیدیم فقط و فقط دکتر ظریف

    نظرات شما -
    • محمدزاده
      0

      واقعا این آرزوی شماست ؟ بر چه اساس و منطقی یه همچین خواسته ای داری؟؟؟؟؟؟؟

    • مژده وصل ظریف
      0

      بظرم اگر ظریف کاندیدا بشه فقط یک رای بیاره اونم تو بهش میدی . اخه این همه ارزو بدبخت چسبیدی به ریاست جمهوری ظریف. حتی ارزو هات هم مسخره است

  • حسین
    0

    او کلید تر کن انگلیسی کم بود میخوان اون کسی که زبان آمریکاییش از زبان مادرشی قوی تره(البته مقسر نیست که بزرگ شده و بی تربیت شده آمریکاست ) یعنی ظریف آمریکایی بیاد بخدا قیامت تمام کسانی که به امثالهم رای دادن در برابر تمای خیانت های این رئیس جمهور شریکن و مجرم . به خدا رای ندید خیلی بهتره که شیطان رو انتخاب کنید. 8 سال رفسنجانی 8سال خاتمی 8 سال روحانی و 2 سال احمدی نژاد( چون احمدی نژاد 2 سال آخر از خط رهبری جدا شد) 8 سال هم که کشور در جنگ بود درمورد اون 8 سال حرفی نیس. 26 سال عمر مردم رو به شیطان سپردیم بیایید از این به بعد به کمی فکر و تعقل و انصاف انتخاب کنیم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آفرین حسبن آقا

    • حسین دوست
      0

      حسین جان حرف دل منو زدی....سه ادم به نام روحانی و خاتمی و رفسنجان خان و ۹۰ تا ۹۲ احمدی نژاد پر بود از خوردن حقوق و درست کردن دسته جات خانوادگی سیاسی برای خوردن

  • ....
    0

    دنبال نفرات جدید با رویکردی تازه باشیم .

  • مهرداد سربندی
    0

    اینکه ظریف در صدر است در واقع تشکر مردم بعنوان قدردانی از یک عمر زحمت صادقانه ظریف است. ظریف نماد دیپلماسی حاج قاسم و حاج قاسم تجلی میدانی ظریف است. و همین مسئله دشمنان داخلی و ناجوانمردان حزبی و گروهی را عصبانی کرده است. در صدر بودن ظریف یعنی آهای نامزدهای اصولگرا و پایداری و نظامی و شبه نظامی از از احمدی نژاد که بدبخت ترین شماست تا رئیسی که قدرتمند ترین شماست. در مقابل رای ظریف هیچ به حساب می آیید. حتی با اینکه او را زخمی کرده اید. شخصیتش را ناجوانمردانه به رگبار توهین و تهمت بستید باز هم در رقابت انتخاباتی حریفش نمی شوید چون او صداقت دارد و شما ندارید.

    نظرات شما -
    • رضایی
      0

      درسته انزجار تندرو از محبوبیت ظریف است و گرنه همشون هیچکاره‌اند اصلا دولت و مجلس کاره ای نیست

  • سیرک 1400
    0

    در اینکه دکتر عزیز بسیار توانمند و محترم هستند شکی نیست. اما توجه کنید که رییس جمهور باید با یک مجلس به اصطلاح انقلابی 4 درصدی کاملا عقده ای و تعطیل و مجوعه نهادهای گردن کلفت و رسانه های مختلف و ... دربیافتد که در توان ایشان و البته هیچ کس دیگری نیست. پس بهتر است آش را با جاش تقدیم حضرات کنیم تا ببینیم چه غلطی می کنند رای بی رای

    نظرات شما -
    • ث
      0

      درود بر سیرک 1400 که حق مطلب را ادا کرده

    • کامبیز
      0

      اینکه ایشون بین منافع ملی و رضایت آمریکا، دومی رو انتخاب کرد، اینکه میگفت آمریکا یه بمب داره تا که بزنه همه تجهیزات ما از کار می افته، اینکه با پشتیبانی و قدرت نظامی ها میرفت مذاکره و بعد ادعا میکرد که همه کاره است و خیلی حریفه، از کدوم توانمندیش حرف میزنی؟؟؟ از کدوم توانمندی؟؟

  • 11
    0

    ما برای ریاست جمهوری فردی بالاتر از همه کاندیداهای امروز و دیروز می خواهیم!

  • ح.چهارسویی
    0

    ظریف بیاید بهترست اما شورای نگهبان اورا تایید نمی کند

  • صداقت
    0

    رییس جمهور نباید دو ملیتی باشد کسی که شهروند کشوری دیگر است حق شرکت در انتخابات را ندارد

  • حسین
    0

    ظریف نمیاد چون میگه نمیگذارند کار کنیم،ولی میتونه بیاد اون صدتا سکه را که برای ننگ نامه برجام گرفته برگردونه به بیت المال

  • محمد
    0

    ظریف صد سال کشور را به دستور روحانی به عقب راند

  • محمدزاده
    0

    خجالت نمیکشی ازین مطلب مضخرف که گذاشتی ؟ میخوای دسته گلم بخریم براش ییریم ؟ خدا نخواد و خدا نکنه هیچوقت که سرنوشت ایران دست روحانی و دار و دسته ش بیفته هرگز هرگز هرگزززززززززززز

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      اگه ظریف بیاد طوفان میشه و بالاترین رای رو میاره پیشاپیش تبریک

    • ناشناس
      0

      واقعا ضعیفتون بیاد با طوفانش کل ایرانو ب فنا میدهد خخخخخخخخ

  • حسن
    0

    سگ زرد برادر شغاله ، این اصلاحطلبها مردم ساده را خوب شناخته اند باز شعارهای خوشگل میدهند ، اینکه اگه رقیب رای بیاورد در پیاده روها دیوار میکشد ، ، باز مردم را میفریبند از آنها رای میآورند و دوباره لیبرالها را دور خودشان جمع میکنند و دوباره همدیگر را با نام کوچک صدا میزنند و باز .....و بلاخره به ریش من و شما میخندد و جشن خانوادگی راه میاندازند.

    نظرات شما -
    • این مردم
      0

      و دوباره می خواند تکرار کن...نمیشه

  • مجید
    0

    ظریف جون بیا میلیونها هم وطن ایرانی با رای خود به تو خوش امد خواهند گفت

  • مومنی
    0

    ظریف مزدور امریکا و صلاحیت و لیاقت و شایستگی ندار د ، ظریف بهتره برای بازنشستگی بره پیش اربابش بایدن یزید یهودی.

  • داریوش
    0

    حتما کاندید شوند که برای مرغ وگوشت هم مذاکره کنند.

  • استاد دانشگاه
    0

    برجام و دلار 20هزار تومانی یه افتخار تاریخی است دیگه

  • ناشناس
    0

    درود بر دکتر ظریف.... نیاد رای b رای

  • محمود
    0

    این کاس لیسان چنان قرق قدرت شدند .وترس بر اندام انها لرزه کرده که برای نیامدن ظریف دست به هر شاخه وبرگی میبرند

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      آقا تو یه پا شاعری ها. دیپلم بگیری، وضعت بهتر هم میشه.

  • محمود
    0

    تندروهای خشونت طلب هرکسی را که دلشون میخواد انتخاب کنند بگذارید کشور چهارسال بدست تندروهای فلفلی اداره شود اون موقع مردم متوجه خواهند شد که سوغاتی هایی انتخاب کرده بودند کشوری که کریمی قدوسی ها رائفی ها و عباسی ها کیهانی ها حرف اول را بزنند فاتحه کشور را پیشاپیش باید خواند

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      معلومه زیاد بهت فشار اومده، فلفلی، بشین توی آب یخ

    • مسئول آموزش مطالب سری
      0

      الان که کشور گور شده رفته...فاتحه مونده دیگه..

    • کاربر ناشناس
      0

      اگر اینهایی که گفتی حرف اول رو میزنن، روحانی بره خونه شون خوب. بذاره یه نفس راحتی بکشن مردم.

  • ض
    0

    انتخاباتی که با فراخوان این و ان باشد به درد لای جرز می خورد. کاندید ها بایستی حداقل یک سال پیش از انتخابات برنامه های خود را اعلام تا مورد نقد و بررسی مردم و کارشناسان قرار گیرند. رای بی فایده است. چون رییس جمهور قدرت و اختیار تغییر ریل کشور را ندارد.

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      خوب اگر قدرت و اختیار لازم رو نداره، چرا باید برنامه بده؟؟ اصلا کاندید نشه بهتره. نه؟؟؟

  • عده از اهالی روستاهای همدان
    0

    ما از الان از ظریف دعوت می کنیم بیان کاندید بشوند ما به ایشان رای می دهیم به شرط اینکه بره مذاکره بکندراجبع مر غ های روستای ما تخم نمی گزارند

    نظرات شما -
    • م
      0

      شما چقدر شیرین تشریف دارین چش نخوری بی نمک

  • مورچه
    0

    هیچ ادم عاقلی درانتصابات شرکت نمیکند

    نظرات شما -
    • ححح
      0

      شما بگو چند نفر شرکت می کنند...

    • ب مورچه
      0

      ذیگه ازترست نام نمیبری منم ناشناسا

    • مورچه
      0

      توکدام ناشناسا هستی ناشناس خوبه یاناشناسا بده چرابایدبترسم؟مگه توکی هستی بچه کوچولوبروخونه ننت دعوات نکنه کوچولو

  • مومنی
    0

    غلط کردم اشتباه کردم خوردم ببخشید آقای ظریف پاتو لیس میزنم من یه گونی سیب زمینی بیرگ گرفتم تا پاچه خوار باشم قول یه بسته ساندیس هم دادند نمی دانم بدهند شاید هم دادند نمک در نمکدان بودی دل من طالب ساندیس بودی

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      معلومه جنس خوب نگرفتی، مزدور کاسه لیس

    • گروگان
      0

      تو، آدم آویزونی که به اسم مومنی این ها رو نوشتی، برو مثبت های مومنی رو ببین. خجالت بکش بد بخت....

  • سپنتا
    0

    امیدوارم آقای دکتر ظریف بخاطر ایران هم که شده کاندید بشوند

    نظرات شما -
    • کیوان
      0

      تا الان چه گلی به سرما زدند ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • پري
    0

    واقعا بايد به حال ملتي كه قرار به ظريف راي بده يا از اون ميخواد كه رييس جمهور بشه گريست

  • مومنی
    0

    ظریف صلاحیت ندارد نفوذی و مزدور امریکا ست مگر مملکت بی صاحب است یک جاسوس کاندید شود؟

  • حسین
    0

    من یک شخص معمولی و در بین مردم و کف جامعه هستم مردم از ظریف و روحانی و امثال این متنفرند .ولی به اشخاصی پاک که راه سلیمانی را دنبال می کنند امید دارند و انها را از خود میدانند.

  • جلال عامری
    0

    غلط می کنی بیای کاندیدا بشی مردک پر رو پراز نقطه ضعفی : ۱...دیپلماسیت التماسی و صرفا باج دادنه ۲...شهید فروشی ۳...ضد قهرمان هستی و شخصیت منفی ۴..‌. خودمحور و حسودی ۵...نسبت به دشمن ساده لوح و گول خوری مثل ابوموسی اشعری ۶...مومن نیستی از یه سوراخ یعنی امریکا حاضری بارها گزیده بشی ۷...افکارت با انقلاب و امام و شهدا زمین تا اسمون در تضاد هست ۸... ضعیف و زبون هستی طوری که شجاعت نداری تقصیرو اشتباهت گردن خود بگیری ۹...زبان تشکر نداری نمک خور و نمکدان شکنی.حاج قاسم با شکست امریکا تو منطقه دستت را پر کرد سر میز مذاکره ولی تو بی غرصه نتونستی ازش استفاده کنی ۱۰...قرائن و شواهد همه و همه میگه تو خائنی و بیشتر وزیر امریکا هستی تا ایران... ***لعنت الله علی المنافقون***

    نظرات شما -
    • ح
      0

      ادب لطفا سردار عزیز و اقای ظریف باهم برش داشتن قدرت و دیپلماسی باهم معنا میدن بدون هم امکان نداره

    • گروگان
      0

      جناب عامری: تمام چیزی رو در دل داشتم گفتین. درود بر شما. و اما ح: قدرت به تنهایی میتونه تعیین کننده باشه و وابسته به دیپلماسی هم نیست، همونطوری که آمریکا بدون دیپلماسی حمله میکنه به عراق. اما آیا دیپلماسی بدون پشتیبانی قدرت، میتونه موثر باشه؟ منصف باشی میگی : هرگز.

    • پدارم
      0

      گوساله عامری اینگوست که تو میگی

  • موسی
    0

    ظریف و روحانی و دار دسته اونها اصلاطلبها اسرائیلی که تو این هشت سال روحانی خیلی وبه ملت فشار آوردن ولی کور خوندن از گرانی بنزین تا گرانی مرغ و قند شکر و موز و امثالش که ملت به فقر فلاکت کشاندن ولی این ملت ایستادن و گذشت ولی رو سیاهی موند رو روحانی وظریف خائنین

  • ح
    0

    گزینه مناسبی هست هم در سیاست حضور کامل و موفقیت امیزی داشته هم از لحاظ علم اقتصاد واقف هستن البته ن ب اندازه سیاست ولی درکل نسبت ب بقیه گذینه بهتری هست ما نظامی نیاز نداریم ما ب دیپلمات و اقتصاددان نیاز داریم ک روابط خارجی و اقتصاد مارو بهبود ببخشد نظامی ها بهتره خلا های امنیتیو پرکنن و ب فکرتولید تجهیزات پیشرفته نظامی باشند برای صادرات بعنوان یک زیرساخت مهم برای خنثی کردن تحریم های اینده

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      با همین تفکر ابتدایی تون آقای روحانی و غیره رو انتخاب کردین. اقتصاد دان؟؟ دیپلمات؟؟ باش تا صبح دولتت بدمد.

  • نیکپور
    0

    آقای ظریف به کمردردت برس مردم بی عقل باشند رای بدن به شماها چه اصول گر چه اصلاح طلب

  • شهبازی
    0

    خوب خودش پیش مخالفها عزیز کرد

  • ابن ادم
    0

    خود اون شیخ حسن بی کفایت چه غلطی کرد که تو بخوای بکنی ؟!مزدور

  • صدای ملت
    0

    واقعا ما مردم اینقدر بدبخت شدیم که به ظریف با این کارنامه درخشان توی همه زمینه ها رای بدیم...آدم یاد زمان قاجار و آقاخان نوری میفته.. جناب ظریف از خجالت نباید سرش رو بالا بگیره ....وزیری که یک قراردادی رو فقط با لبخند و تایید فردی مثل جان کری اجرایی می‌کنه و بعد مثل خ ر توی گل میمونه اینا نشانه چیه ساده لوحی بی تدبیری ترسو بودن انقلابی نبودن ...

  • گروگان
    0

    از کوزه همان برون طراود که در اوست. ظریف عضو ثابت کابینه روحانی است. فکر کنم همین کافی باشه.

  • ع. نیک عمل
    0

    اولاً آیا امکان دارد آن مردمی که در تشییع جنازه با شکوه و بی نظیر سردار دلها آن حماسه را آفریدند با آن حضور میلیونی، هم اکنون از کسی که جانفشانی آن بزرگ مرد و مرام او را زیر سوال برده و اشتباه میداند و حتی یک عذر خواهی ساده هم نمی کند درخواست حضور در انتخابات کنند؟ دروغ به این بزرگی! در ثانی یکی نیست به این آقای از خود متشکر بگوید که: تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟؟؟؟؟

  • محمدطاها
    0

    روزنامه آرمان هم حامی ظریف است توراخدابزرگش نکنید فراخوان ملی،،، ظریف باان فایل صوتی که ازخودشبه یادگارگذاشت فاتحه اش دیگر خوانده شده است نیت وافکارایشان برای اذهان عموم روشن شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها