انجام دادن این نکات روحیه کارمندان را بالا می‌برد

رهبران و مدیران، نقش مهمی در افزایش و کاهش روحیه کارکنان یک مجموعه دارند که با رعایت چند نکته می‌توانند این روحیه را به تیم خود تزریق کنند.

انجام دادن این نکات روحیه کارمندان را بالا می‌برد

قدردانی سوخت انگیزه است و ایجاد این احساس در دیگران که از تلاش‌ها و مشارکت‌هایشان واقعاً قدردانی شده است، نقش مهمی در پرورش یک رهبر خوب دارد.

اگرچه قدردانی از کارمندان ممکن است به اندازه کافی آسان به نظر برسد، اما حقیقت این است که گفتن این کار اغلب آسان‌تر از انجام آن است.

اتفاق نظر کلی که بین اغلب کارمندان وجود دارد، این است که رئیس آن‌ها واقعاً از آن‌ها قدردانی نمی‌کند که رهبران باید ثابت کنند که خلاف این نظر وجود دارد.

اگر شما رئیس و رهبر یک مجموعه هستید قدردانی کردن از کارمندان خود باعث می شود خصوصیات رهبری خود را تقویت کنید چراکه از این طریق، تیم شما احساس ارزشمندی بیشتری می کند و به نوبه خود، انگیزه بیشتری نیز خواهد داشت که برای این منظور، اجرای این پنج مرحله را در نظر بگیرید.

واقعا اهمیت دهید

یکی از نقل قول‌های معروف درباره مدیریت می‌گوید "بهترین رهبران، از فاکتور ملاحظه بالایی برخوردارند و آن‌ها واقعاً به مردم خود اهمیت می‌دهند. "

وقتی کارمندان، کارهای خود را به خوبی انجام می‌دهند، فقط تعریف کردن از آن‌ها کافی نیست و اگر در این میان، این تعریف واقعی نباشد، کارمندان به راحتی متوجه آن می‌شوند.

انجام دادن این نکات روحیه کارمندان را بالا می‌برد

شما به عنوان رئیس و رهبر مجموعه، باید قبل از هر مرحله‌ای، به این فکر باشید که واقعا از کار درست کارمندان خود تشکر کنید و قدردان آن‌ها باشید.

اگر بتوانید یاد بگیرید که از تیم خود به طور واقعی مراقبت و قدردانی کنید حتی اگر زمان و تمرین لازم باشد، آن‌ها متوجه خواهند شد و بهتر کار می‌کنند.

به سبک رهبری خود نگاه کنید

تعدادی از سبک‌های رهبری وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.با این حال، برخی از سبک‌های رهبری بیش از دیگران باعث می‌شوند که تیم شما احساس کنند که از آن‌ها قدردانی می‌کنید.

یکی از سبک‌های مدیریتی که مورد استقبال بسیاری از مدیران قرار می‌گیرد، «مدیریت قانون طلایی» است که به زبان ساده بیان می‌کند: مدیران باید به گونه‌ای با کارمندان خود رفتار کنند که دوست دارند، با آن‌ها در جایگاه کارمند برخورد شود.

شرکت کردن در بحث‌های روزانه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیران باید به آن توجه کنند، این حقیقت است که افرادی که در رده‌های پایین‌تر از آن‌ها کار می‌کنند، شاید اغلب از مردم عادی جامعه باشند.

آن‌ها ربات‌هایی نیستند که برای انجام یک کار ساخته شده باشند و هر یک از آن‌ها آرزوها، سختی ها و تلاش ها، مجاهدت‌ها و موارد دیگری دارند که خارج از شغل روزانه‌شان است.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان دادن قدردانی واقعی از کارمندان، این است که رئیس آن ها در خصوص این موضوعات با آن ها گفت وگو کند.

در واقع، تنها کاری که رئیس مجموعه باید انجام دهد این است که کمی از وقت خود را به همان صورت که صرف تعامل با دیگر افرادی چون دوستان، رئیسان و بالادستی های خود می کند برای صحبت کردن با کارمندان خود نیز اختصاص دهد.

اگر این کار را انجام دهد، نشان خواهد داد که کارمندان خود را بیش از افرادی که فقط برای انجام یک کار در آنجا هستند، می‌بیند.

اهداف خود را اعلام کنید

کارمندان دوست دارند بدانند که آن‌ها نقش مهمی در پیشبرد شرکت و مجموعه دارند.

با این حال، برای یک کارمند دشوار است که ببیند آن طور که باید نقش مهمی در مجموعه خود ندارد و کار و زحماتش به خوبی دیده نمی شود و به همین دلیل، این موضوع بسیار مهم است که رئیسان مجموعه ها، اهداف را به وضوح با کارمندان خود در میان بگذارند و به آن‌ها اطلاع دهند کاری که انجام می‌دهند باعث می شود که در رسیدن به اهداف به شرکت کمک ‌کند.

انجام دادن این نکات روحیه کارمندان را بالا می‌برد

این نه تنها برای تک تک کارمندان در مورد اهداف کوتاه‌مدت شرکت، تعیین می‌شود، بلکه در اهداف بلندمدت نیز قرار داده می شود چراکه ممکن است در تحقق اهداف شرکت نقش مهمی داشته باشد.

هرچه کارمندان بهتر درک کنند که عملکرد آن ها می تواند باعث چه تغییراتی در شرکت و روند فعالیتی آن داشته باشد، آن ها تلاش بیشتری برای شرکت می‌کنند.

کارمندانتان را به چالش بکشید

برخی از رهبران احساس می‌کنند که به چالش کشیدن عمدی کارکنان خود تأثیر منفی در روحیه آن‌ها خواهد داشت. واقعیت این است که هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست.

تعداد کمی از افراد از انجام کارهای پیش پا افتاده لذت می‌برند و ممکن است افرادی که زیر نظر شما کار می‌کنند سال‌ها در حرفه خود کار کرده‌ ، تحصیلات خود را بالا برده و مهارت‌های متوسطه مربوطه را بالا برده باشند که به این ترتیب، چنین افرادی برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌تر، آماده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها