معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/ ۱۸۷۹ بیمار بستری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه رعایت دستورالعمل‌های سه گانه بهداشتی ویژه ایام همه‌گیری کووید-۱۹ الزامیست، آخرین وضعیت آماری این بیماری در فارس را تشریح کرد.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/ ۱۸۷۹ بیمار بستری

دکتر عبدالرسول همتی جمعه ۱۷ اردیبهشت، در جلسه اعلام آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۵۳ هزار و ۶۲۴ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در فارس انجام و منتهی به شناسایی ۲۴۷ هزار و ۶۵۷ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی خاطرنشان کرد: طی مدت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز، ۹۶ هزار و ۴۱۷ مورد تست سریع تشخیص کرونا در فارس انجام و ۱۳ هزار و ۸۷۰ بیمار مثبت به این روش شناسایی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بیماران شناسایی شده در فارس را ۲۶۱ هزار و ۵۲۷ نفر اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت ۲۳۵ هزار و ۹۲۶ نفر بهبود یافته‌اند.

او با اشاره به اینکه ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند، گفت: از ابتدای این همه گیری تاکنون ۴۱۸۶ نفر در فارس جان خود را از دست داده‌اند.

همتی افزود: هم اکنون هزار و ۸۷۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام بهداشتی گفت: سهل انگاری در برابر ویروس کرونا، سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز موجب مرگ می شود، بنابراین ضروری است مردم عزیز استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹، از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا با همت و مشارکت همگانی بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها