در حاشیه نبود دستگاه نظارتی و عدم شفافیت در انتخابات؛

پول کثیف انتخاباتی به «کلاب هاوس» رسید؟/ افشاگری‌ کاربران شبکه‌ های اجتماعی از درآمدزایی 100 میلیونی روم‌های انتخاباتی

یک خبرنگار از درآمد نجومی برخی خبرنگاران اصلاح‌طلب از اپلیکیشن کلاب هاوس در ایام انتخابات نوشت.

پول کثیف انتخاباتی به «کلاب هاوس» رسید؟/ افشاگری‌ کاربران شبکه‌ های اجتماعی از درآمدزایی 100 میلیونی روم‌های انتخاباتی

کلاب هاوس Clubhouse، اپلیکیشنی که این روزها توانسته در شبکه‌های اجتماعی محبوب میان ایرانیان جایی برای خود باز کند و شمار کاربران آن نیز به طور روزافزون در حال افزایش است. کلاب هاوس در واقع یک پیام رسان است که بر اساس صوت فعالیت می‌کند و کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند به صورت زنده و گروهی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

کلاب هاوس در همان ابتدا سعی کرد با سرمایه گذاری بر روی افراد شناخته شده در دنیا، مهر تایید و معروفیت برنامه خود را بگیرد. افزون بر این در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام، یک سلبریتی یا شخصیت معروف هنری و یا سیاسی به ندرت پاسخ مخاطبان خود را می‌دهند؛ اما شخصیت‌ها در کلاب هاوس فعلا متفاوت ظاهر شده‌اند و ارتباط با آنان ساده‌تر است.

در داخل کشور شاید یک علت این ساده‌ شدن تعامل افراد معروف با سایر کاربران، انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد. این روزها در کلاب هاوس، اتاق‌های گفت‌وگوی زیادی پیرامون انتخابات و مسائل سیاسی کشور شکل گرفته است؛ تا جایی که برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ، در کلاب هاوس به صورت مستقیم با خبرنگاران و کاربران به گفت‌وگو نشسته و به سوالات آنان پاسخ می‌دهند.

این موضوع باعث ایجاد شائبه‌هایی در خصوص برخی خبرنگاران صاحب نام شده است؛ چرا که این خبرنگاران که در اکثر اتاق‌های سیاسی کلاب هاوس، نقش اصلی و محوری را ایفا می‌کنند و معمولا به عنوان مدیر اتاق‌های گفت‌وگو در این اپلیکیشن حضور دارند.

در همین خصوص «صبا آذرپیک» خبرنگار اصلاح طلب از درآمد نجومی برخی خبرنگاران اصلاح‌طلب، از اپلیکیشن «کلاب هاوس» نوشت: "اعوذبالله من الشیطان الرجیم. دو اصلاح طلب کاسب رفتند ستاد انتخاباتی یکی ‌از کاندیداهای اصولگرا و گفتند روم‌های ما! توی‌کلاب‌ چندهزار نفره! اسکرین ممبرهای روم رو که مدیرش بودند رو نشون دادن! رقم پیشنهادی‌شون هم ۱۰۰ میلیون تومان برای برگزاری یک روم چند هزار نفره بوده!"

یک کاربر توییتر با اشاره به حضور پُر حجم این خبرنگاران در کلاب هاوس، نوشت: "چه‌جوری ۲۴ ساعته توی کلاب‌هاوس هستید؟ از کجا پول درمیارید؟ اجاره‌خونه‌هاتون رو چه‌جوری می‌دید؟ اعصاب‌تون به فنا نمی‌ره با این همه صدا؟ "

البته جذب مخاطب به ازای پول تنها به کلاب هاوس محدود نشده است. در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز اخباری زیادی از خرید اکانت‌های توییتری، اینستاگرام و کانالهای تلگرامی به گوش می‌خورد. در توییتر یک اکانت به نام بعضا تا 100 میلیون تومان به شرط حفظ هویت صاحب اکانت خرید و فروش شده است. در برخی موارد اکانتی که خریداری شده با سیاست‌ها و نوشته‌های پیشین‌اش منطبق نیست و همین موضوع دست‌ مایه تمسخر سایر کاربران شبکه‌های اجتماعی را فراهم کرده است.


روی هم رفته انتخابات اگرچه می‌تواند فرصتی برای تحول و انتخابات ایده و افکاری نو باشد؛ با این حال نبود دستگاه نظارتی و عدم شفافیت در انتخابات، باعث ریخت و پاش‌های فراوانی در عرصه‌های تبلیغاتی شده است. پولهایی که منشا آن مشخص نبوده و معلوم نیست که یک فرد یا جریان، مگر چه مقدار درامد دارند که تعداد قابل توجهی از اکانتهای فضای مجازی را به نفع خود می‌خرند!

منبع: سایت 598

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یونس
    0

    میخان از ظریف قهرمان بسازن ورئیس جمهورش کن . ماجرای فایل صوتی. بعدش الان سلبریتی ها مردم دیگه بحرفشون گوش نمیدن خب کلاب رو جایگزین کردن و....همش برنامه ریزی شده س جالب‌ترش اینه سیاسیون ما تو مجلس جوابگو نیستن تو کلاب چندین ساعت وراجی میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها