سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

گزارش سی ان ان در مورد آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی های ایران، درست نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صبح جمعه ادعای شبکه سی ان ان در مورد بررسی واشنگتن برای آزاد سازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را رد کرد.

گزارش سی ان ان در مورد آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی های ایران، درست نیست

"ند پرایس" در پیام توییتری نوشت: گزارش ارائه شده مبنی بر اینکه ما در حال ارزیابی آزادسازی وجوه ایران به عنوان یک حرکت یک جانبه برای تهران هستیم درست نیست، ما آن را قبل از انتشار روشن کردیم.

پرایس افزود: همانطور که گفتیم، هر حرکت اساسی توسط ایالات متحده باید بخشی از فرایندی باشد که در آن هر دو طرف اقدام می‌کنند.

شبکه سی ان ان بامداد جمعه گزارش داد که دولت بایدن در حال ارزیابی آزاد کردن یک میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران است که می‌توان از آن برای کمک‌های بشردوستانه استفاده کرد ( اینجا بخوانید).

"توماس کانتریمن" که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور امنیت و منع گسترش سلاح های هسته ای فعالیت می کرد گفت: اگر این اقدام بتواند موجب حسن نیت متقابل طرف ایرانی شود، به طور بالقوه گام خوبی به جلو است.

یکی از اعضای دموکرات کنگره به طور جداگانه تأیید کرد که تیم مذاکره کننده ایالات متحده اخیرا با کارمندان کنگره در مورد کمک های بشردوستانه و چگونگی عملکرد آن از جمله نحوه آزاد سازی داریی های مسدود شده و قرار دادن در کانال سوئیس، مشورت کرده است.

یک مقام آمریکایی اذعان کرد که این طرح مورد بررسی قرار گرفته است، اما گفت که هدف اصلی در حال حاضر در میان مذاکره کنندگان آمریکایی بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    ای جانم خالو بایدن پسرای آنی ای جانم بایدن شیرآمریکاوزاده ایرانی سرکوب ورسواکن اخلالگران ایران را

  • آتش
    0

    آهای خبر فوری؟شما فرض کن پول آزاد بشه. به ما چه می رسد؟ هیچ.

  • Iraj.soltani
    0

    تزویر در تزویر

  • باربد
    0

    چه فایده وقتی تو جیب ملت نمیره ،، خوش بحال حرامخوران

  • گل آقا
    0

    قربونت همونجا باشه جاش دارو و غذا بفرست پول بیاد میره تو صندوق چوبی میره برای حزب‌الله بعد سید حسن هم لطف می‌کن تو یک سخنرانی ازمون تعریف و تمجید میکنه و با صدای بلند می‌گوید تمام هزینه ها رو ایران میده موشک وپول و هر چیز که لازم باشه

  • رزمنده 8سال دفاع مقدس
    0

    من فقط ازاین متعجبم ، که چطوری چند روز قبل ، مجری شبکه خبر واونهم 24 ساعته وبه طور رسمی که صدها میلیون نفر، بیننده آن خبر بودند درتلویزیون اعلام کرده که جمهوری اسلامی حاضرشده ، بابت آزادی 4 زندانی آمریکائی ، درقبال دریافت 7میلیارد دلار وجه نقد + آزادی 4 دیپلمات ایرانی ، موافقت نموده است ؟ فقط میگویم خاک عالم برسر همه شما ، که همیشه افتضاحید وکسی هم پاسخگو نیست ، وممنونبم از این رسانه خبر فوری ، که تقریبا ونسبتا نظرات مخاطبین را منتشر میکنید اگرچه هم در معذورات هستید ،

  • حسن کلیدساز
    0

    ههههههههه حسن فریدون که دیروز گفت تحریم ها شکسته شد تف به اصلاحات وطن فروش

  • صرع
    0

    دلار ها به جیب بچه های مسعولین در خارج از کشور میرود و هیچی به مردم ایران نمیرسد.

  • بازنشسته
    0

    لعنت دو جهان بر مسببین فقر مردم و دردهای دلاری

  • رمضانی
    0

    جو بایدن بی سروصدا فرمایشات روحانی وظریف را موبه مو اجرا می کنه و رسما گندکاریهای ترامپ دیوانه را پاک می کنه اینو میگن دیپلماسی فعال ظریف . چرا منتقدین بجای قبول واقعیت به توهین به ظریف و روحانی می پردازند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها