پس لرزه های ادامه دار حملات مداحان به ظریف

وزیر دولت دوران جنگ گفت: بهتر است که مداح مداحی کند و روضه بخواند، چرا مداح وارد سیاست شود که حتی بخش قابل توجهی از مردم مذهبی کشور از این شرایط ناراحت هستند.

پس لرزه های ادامه دار حملات مداحان به ظریف

سید کاظم اکرمی، در رابطه با حملات اخیر مداحان به وزیر امور خارجه، گفت: چنین رفتارهایی دو نوع بازتاب دارد، سطح اول بازتاب آن در میان نزدیکان این افراد و طرفداران آن‌ها است که در افکار و رفتار خود تند و رادیکال می‌شوند. اما بازتاب دوم آن در میان مردم است، به ویژه مردمی که آنگونه فکر نمی‌کنند و با آن‌ها هم‌نظر نیستند؛ لذا وقتی این نوع مداحی غالب می‌شود، نتیجه‌اش بدبینی این قشر نسبت به مداحی، روحانیت و مراسمات مذهبی خواهد بود.

وی افزود: مردم با مشاهده این رفتارها با خود می‌گویند قرار است در شب شهادت امیرالمومنین(ع)، اشعار و مداحی بخوانید، خب بخوانید اما مسائل سیاسی را وارد این موضعات نکنید. در مجموع می‌خواهم بگویم تاثیر خوبی در میان مردم ندارد، چون جمعیت کثیری از مردم به این اختلافات سیاسی بی‌توجه هستند و از گرانی، فقر، تبعیض و فساد رنج می‌برند. لذا بهتر است که مداح مداحی کند و روضه بخواند، آخر چرا مداح وارد سیاست شود که حتی بخش قابل توجهی از مردم مذهبی کشور از این شرایط ناراحت هستند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه باید توجه داشت که این مداحی‌ها سوژه و بهانه به رسانه‌های خارجی می‌دهد تا میان مسئولان اختلاف افکنی کرده و مردم را نیز دلسرد و بی‌اعتماد کنند. متاسفانه آقایان مداح اکثراً افراد کم‌دانش و کم‌مایه‌ای هستند که یا خودشان این کارها را می‌کنند یا گاهی به آن‌ها گفته می‌شود که اینکار را انجام دهند تا همفکران گروه سیاسی خود را تحت تاثیر قرار دهند.

اکرمی در رابطه با کمرنگ شدن نقش روحانیت در مراسمات مذهبی و پررنگ شدن مداحان، بیان داشت: یکی از اشکالاتی که در جامعه به وجود آمده، همین است. حاصل این فرآیند این می‌شود که اکثریت مردم از این نوع رفتارها از روضه و مراسم مذهبی فاصله بگیرند.

هدف از افشای فایل صوتی ظریف خنثی کردن تلاش‌های در حال انجام بود

همچنین ۱۹ دی نوشت؛

آیت الله سید محمد غروی، در مورد هجمه‌های اخیر بر وزیر امور خارجه در پی افشای فایل صوتی، اظهار داشت: حفظ مصالح کلی نظام مهم‌ترین اولویت است؛ به مصلحت نظام نیست که در هر موقعیتی سوژه‌ای پیدا کنیم و مسئولانی را که برای حل مشکلات کلان کشور ولو در زمینه دیپلماسی، در میدان هستند تضعیف و با فضاسازی پشت آن‌ها را خالی کنیم.

وی افزود: متأسفانه فضایی درست شده که حضرت آقا به هر نحوی که به قضایا ورود پیدا کنند عده‌ای نکته‌ای را برمی‌دارند و علیه مسئولی به کار می‌گیرند که این اقدامات درست نیست.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این باره اظهارات نادرستی داشتند؛ من در یک اظهار نظر سه چهار خطی از یک فردی دیدم که وی سه تا چهار اهانت، توهین و تهمت غیرقابل اثبات را بیان کرده؛ تعبیرات تند و بد و اتهام اصحاب معاویه بودن چه نوع برخوردی است؟ مظلوم گیر آوردند که این‌گونه عمل می‌کنند؟

وی تأکید کرد: برخی از اظهار نظرها علیه مسئولان از نظر شرعی و اخلاقی قابل قبول و قابل دفاع نیست و آثار منفی بر جامعه دارد و این‌ها که با بی‌تقوایی اخلاق، شرع و حرمت افراد را رعایت نمی‌کنند، چطور می‌توانند حرمت و آۤبروی بیش از ۸۰ میلیون نفر را حفظ کنند؟

پس لرزه های ادامه دار حملات مداحان به ظریف

آیت الله غروی گفت:‌ سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و اگر صلاح بدانند در مسائل مختلف ورود پیدا می‌کنند اما نباید بچه‌ها هم زبان باز کنند و حتی به آنچه را که رهبری در آن ورود پیدا نکرده، ورود پیدا کنند و مسئولان را به خصوص آن‌ها که در میدان هستند، تضعیف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید مصالح کلی نظام را فدای مقاصد و اهداف انتخاباتی و جناحی کنیم، گفت: متأسفانه این امر مهم امروز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ من نمی‌دانم ماها نمی‌خواهیم بمیریم؟! این نسبت دادن‌ها خاطر مردم را آزرده می‌کند و روحشان را به هم می‌ریزد و باعث شده کسی تمایلی به ورود در این فضا نداشته باشد.

وی بیان کرد: این سخنان جنبه انتخاباتی دارد و می‌خواهند به هر نحوی رقیب را از میدان بیرون کنند آن هم رقیب احتمالی.

آیت الله غروی گفت: اگر خودشان بودند معلوم نبود وضعیت دیپلماسی کشور بهتر از این باشد؛ وزیر امور خارجه هم آن مقدار که تشخیص داده و تصمیم نظام بوده وظایف خود را انجام داده؛ آقای ظریف می‌توانست بعد از یکسری اتفاقاتی که به دنبال برجام آمد با استعفا موقعیت خود را حفظ کند اما پای نظام ایستاد؛ چرا ما باید نخبگان کشورمان را که چنین نقشی را می‌توانند در زمینه‌های دیپلماسی ایفا کنند و قد بلندی در نظام ما دارند، اینگونه مورد اهانت قرار دهیم؟

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • شهروند
    0

    مداحان منبر را از روحانیون فرهیخته گرفته اند واین امر باعث دلسردی مردم از مساجد شده که این آفت بزرگی است

  • ایرانی
    0

    مداح مداحی کند مردم هم هر کس سرش بکار خودش باشد ما هم به جاشون می بریم ومی خوریم و می خندیم چه کاریه مردم از سیاست حرف بزنند . سیاست مال ماست اصلا امام خمینی چکار داشت تو مسجد بحثهای سیاسی میکرد .

  • گروگان
    0

    مداحان وارد سیاست نشوند. روحانیون وارد سیاست نشود. نظامی ها وارد سیاست نشوند. مردم هم وارد سیاست نشوند. خوب تموم شد. ما وارد سیاست میشیم که نه مردم هستیم، نه نظامی هستیم، نه روحانیت و دین رو قبول داریم و نه در مدح اولیاء قدم و قلمی داریم. به این میگن آزادی و دموکراسی.

    نظرات شما -
    • علیقلی
      0

      اولا کل سیاست مملکتو همین سه گروه تعیین میکنند که بعداز ۴۳ سال بجز چند گروه شبه نظامی هیچ دوستی تو دنیا نداریم و اقتصادمون هم که میبینی.ثانیا شما متوجه نشدی یا مغلطه میکنی.یک مداح از تریبون مداحی که اسمش روش هست و در مراسم مذهبی چه دلیلی داره که گرایش سیاسیشو به خورد مردم بده؟میخوا

  • هادی
    0

    اخر مداح را چه به سیاست وببینن در کشور چطور بی قانونی هست که مداحان هم علنی به دولت وقوه مجریه توهین می کنند وقوه قضاییه هم برخورد نمی کند مگر چه کسی باید ار دولت سوال جواب کند طبق قانون پس هر کسی توانست توهین کند پس قانون کجاست اگر تخطی وقصوری هم است باید کسانی که مسول هستند از رییس جمهور و وزرا سوال کنند نه این که هرج ومرج بوجود بیاید

  • حسن
    0

    همین مداحان روزگار مردم رو سیاه کردند خداروزگارشون سیاه کنه حیف اهل بیت نیستن که این بیشعورا بهشون مداحی کنن اینا همچی که معروف شدن از جناح مخالف پول کلانی میگیرن بدگویی فرد مورد نظر رو میکنن خبر مرگشون مداحی کنه مردم رو ازدین ومذهب دلسرد کردن

    نظرات شما -
    • نیما
      0

      واقعادرست گفتی مردم پول نون ندارن

  • سورانی
    0

    مداحی یعنی مدح وثنای باری تعالی را گفتن ، مداحی یعنی از منقبت ال پیامبر ص گفتن ، مداحی یعنی از مظلومیت علی ع وفرزندانش گفتن ، حالا بفرمایید بر خلاف سنت وعقل بر منبر رفتن وبه دولت منتخب ملت فحاشی کردن و هجوگویی وناسزا گویی چه تناسبی با مداحی دارد؟ نرخ های میلیونی برای ۱۰ دقیقه قران وروضه خوانی تعیین کردن چه تناسبی با مداحی دارد ؟ معاون ریاست صنعت خودرو سازی شدن با تحصیلات دیپلم با سوء استفاده از رانت وقدرت مداحی ، چه تناسبی با مداحی دارد ؟ همپالگی حسن رعیت و رضا مطلبی کاشانی واکبر طبری و... شدن چه تناسبی با مداحی دارد ؟ یوم تبلی السرائر .

  • خدا
    0

    هرکاری میکنید بکنید.فقط مردم‌مظلوم یمن و سوریه لبنان‌و جیبونی و عراق و فلسطین‌فراموش نکنید

  • دبهل
    0

    اینها مردم را سرکارمیزارن.هدفشان سرگرمی است .اگرنه که دلشون برای مردم نساخته.بعدخودوشون پای بساط مینشینند .پشتشان قرص است .

  • حسن لر
    0

    نان شب پیدا نمیشه سرسفره قشر ضعیف به حال ما مداحی روضه بکن خوش به حالتون نشه انشالاه که اینقدرحالتون خوشه شلاق میندازید بهم همتون باهمین مردم کیلویی چنده

  • ازاد
    0

    مملکت ببینید چه بیصاحب شده چنین بی سوادانی از دل پاک وبی آلایش مردم سوع استفاده می کنند به مجالس شیر خدا هم حرمت قائل نیستید

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      شیر خدا که شما می فرمایید حرمت مجلسش حفظ نشد موضوع حکمیت به او تحمیل شدفقط بخاطر نادانی جماعت . مواظب باشیم همان غربیهایی که برای برقرای برجام با آنها با یکدیگر مجادله می کنیم کسانی هستند که برای نابودی شیعه داعش را ایجاد کردند . حواسمان باشد قرار دادی مانند حکمیت برایمان رخ ندهد . مداح روشنگری کرد که جای مدافع واقعی .مدافعانی که از شر داعش نجاتمان دادند با سینه چاکان غرب کسانی که ادای مردم دوستی را در می آورند جا بجا نشود

  • ه
    0

    نگذارید بین مردم اختلاف ایجاد شود و یا مردم طوری احساس کنند که به توهین علیه افرادی موضع می گیرید ولی توهین این افراد علیه بقیه را نادیده بگیرید ؟ ب

  • ح
    0

    همیشه در اظهارنظر ها گفتم بزرگترین مشکل ایران اینه ک هیچکس جایگاه خودشو نمیشناسه و تو کارای مخصوصا سیاست دخالت میکنن البته ب این سیاست نمیگن ب عبارت بهتر لنگ دراز شده بعضی ها میگویند

  • منم مختار
    0

    وقتی در مملکت قانون اساسی زرررشک شده مداحان مزد بگیر هم ....وقتی آب سربالا میرود قورباغه هم ......باید آیات عظام با این خباثت مداحان مقابله سریع و صریح بکنند وگر نه نه از تاک نشان ماند نه از تاک نشان

  • نادر
    0

    مداح یکی از مردمه. مثل تو. مثل بقیه. تمام زندگی کسایی که مداح، در مدحشون حرف میزنه یا شعر میخونه، سیاسی بوده و در مبارزه با جهالت و ظلم و فریب حاکمان گذشته. زندگی مردم کوچه و بازار هم در حال حاضر سیاسی شده. این همه آدم میان اینجا، توی بخش سیاسی و حرف میزنن. این حرف تو خیلی جای سوال داره که مردم رو از سیاسی بودن منع میکنی و بعدش میگی بیاین رای بدین. رای دادن خودش یک کار سیاسیه.

  • داریوش
    0

    مداحان حرف دل سی ملیون نفری که در تشیع سردار دلها شرکت کردند را زدتد.چه زود تشیع ملیونی و خارق العاده مرد میدان را فراموش کردید.شماها دوست دارید مداحان بی خاصیت و خنثی باشند.حالا اگر الان یک مداح از ظریف تعریف کرده بود صحبتهای شما ۱۸۰ درحه فرق میکرد.کلا دشمنان ایران هم از مداحی و روضه خواتی به روز شده وحشت دارند و مداحی را با ورژن ۱۴۰۰ سال پیش میپسندد.

  • داریوش
    0

    مداحان حرف دل سی ملیون نفری که در تشیع سردار دلها شرکت کردند را زدتد.چه زود تشیع ملیونی و خارق العاده مرد میدان را فراموش کردید.شماها دوست دارید مداحان بی خاصیت و خنثی باشند.حالا اگر الان یک مداح از ظریف تعریف کرده بود صحبتهای شما ۱۸۰ درحه فرق میکرد.کلا دشمنان ایران هم از مداحی و روضه خواتی به روز شده وحشت دارند و مداحی را با ورژن ۱۴۰۰ سال پیش میپسندند.اصلا مداحان معروف که طرفدارن ملیونی دارند بخاطر روشنگری و بروز بودن عزیز ند

  • رحیم اب منگل
    0

    چرا وقتی سلبرتی های بیسوادتان اظهار نظر سیاسی میکنند از خوشحالی خودتان را جر میدهید

  • صدای ملت
    0

    آقا هیچ کس وارد سیاست نشه کی برای مردم روشنگری کنه و بگه این دولت و وزیر خارجه چه بر سر مردم و زندگی ملت آوردن... وزیری که هر توهینی به ملت و شهیدان میکنه و حتی یک عذرخواهی ساده نمیکنه وزیری که عشقش فقط مذاکره با اروپا و آمریکا بوده که نتیجه اش شده بدبختی کارگر کارمند تاجر و ...وزیری که توی کارنامه ۸ ساله اش یک کار مثبت دیده نمیشه وزیری که وقتی جوانان مردم توی جنگ پرپر میشدند داشته توی آمریکا درس میخونه و سربازی خدمت میکرده

  • ناشناس
    0

    جنگ زرگری دو جناح برای تحریک مردم برای کشاندن مردم به صندوق های رای شروع شد همیشه در نزدیک انتخابات شاهد چنین اعمال هایی از دو جناح هستیم

  • ناقوس
    0

    فعلا که مداحان جای روحانیت اصیل را گرفته اند وکسی کاری به کارشان ندارد و اینها شدن دلقک بعضی سیاسیون برای پیشبرد مقاصد سیاسیشان کشوری که احساسات جای منطق را گرفته از این بهتر نمی شود ونخواهد شد

  • پري
    0

    چرا وقتي كسي ميتونه صداي اعتراض خيلي ها باشه حرف نزنه؟!؟ مردم اصل موضوع كه ظريف با اين حركات و حرفها چه ضربه بزرگي چند سال به زندگي ما زده رو فراموش كردن بحث سر اينه كه چرا مداح حرف زده ؟!؟ حالا كه مداح ميتونه بگه چرا نگه

  • میلاد
    0

    مداحان بلندگوی مردم هستن مگه همین مداحان حرف دل مردم بزنن

    نظرات شما -
    • ...
      0

      البته در راستای ذرت پرت کردن. حالا کو تا معروف بشی و حسن شیش لول بند رعیت بهت خونه بده. برو درس بخون شاید به یه جایی رسیدی.

  • عبدالله
    0

    این مداح ها اکثرا فقط یک صوت هستند،اکثریت مردم بیچاره هم توی عالم عزاداری خودشان هستند وبه نیت خیر خودشان سینه می زنند وغاقل از ماجرای افراد دغلکار که دانسته یا ندانسته با سوءاستفاده از احساسات مردم و بیسوادی عده ای هدف خود را دنبال می کنند.«اسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت و با دشمنان مدارا».ودر اخر اینکه فعلا بزرگترین معضل مردم اقتصاد است که باید کسانیکه اختیار مملکت را به دست گرفته‌اند احساس مسولیت کنند.نه دنبال مسائلی که هیچ باری از مشکل مردم بیچاره برنمی داره.

  • ناشناس
    0

    خودتوتاحالا ازاین روحانی ودولتش انتقاد کرده ای؟؟؟؟حالا چیشده با یه متن شعر همتون برای روحانی سینه چاک کردین واقعا چرا ؟؟؟ی شعر خوندن و اینهمه بازتاب نداره که؟؟؟واقعیت گفت وخوند همین وتمام

  • حسین
    0

    افتضاحی که ظریف و روحانی در ۸ سال به کشور زدند صدام به ایران تزد،هر کسی هم به انها نقد کرد یکسری که از بغل این دولت و دلار ۴۲۰۰تومانی به ملیاردها تومان پول باد اورده رسیده اند بوقهای رسانه ای شان از هر سو بلند میشود.البته این اقایان هم که در خبر بالا صحبت کردهاند خودشان تحت تاثیر همان بوقها هستند

  • ناشناس
    0

    واقعا این رفتارها را چه افرادی دامن زدند ...از زمان گذشته از دوران ریاست جمهوری دهم که مداحان به رییس جمهور وقت توهین کردند و به به چه چه گفتید ای شوق زده ها ...حالا که نوبت شما شد بد شد ؟

  • غیر قابل نشر
    0

    مداح کارشه پول میگیره که مدح وثنا بگه مگه غیر اینه ؟خب شما پول بیشتری بدید اونا مدح شمارا میکنن.

  • ناشناس
    0

    یه زمانی روحانیون مدح حکام میکردند مداحان پا منبری میکردند .حالا که روحانیون حاکمند خب مداحان هم باید مدح روحانیون کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها