یک کارشناس مسائل شهری:

تخصص گرایی لازمه مدیریت شهری

یک کارشناس مسائل شهری گفت: مدیریت شهری کلان شهر اهواز از نیروهای های متخصص و متفکر درآمدهای شهرداری بهره بگیرد.

تخصص گرایی لازمه مدیریت شهری

حسین زیدوندی با اشاره به میزان بودجه اختصاص یافته به کلانشهر اهواز و اصفهان در سال جاری، در گفتگو با خبر فوری اظهار کرد: بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اهواز ۳هزار و ٣٠٠میلیارد و بودجه کلان‌شهر اصفهان در همین سال ٩ هزار و ٧۶٠ میلیارد تومان تصویب شده است.

وی افزود: آنگونه که پیداست بودجه کلانشهر اصفهان بسیار بیشتر است در حالی که این کلانشهر مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری و شرکت ملی گاز ندارد.

زیدونی بیان کرد: اصفهان دومین تأمین کننده تولید ناخالص ملی کشور نیست. پر واضح است که کلانشهر اهواز مرکز قلب تپنده ایران اسلامی است و می دانیم که اصفهان فقط تخصص و تفکر دارد.

این کارشناس مسائل شهری تاکید کرد: تأمین منابع درآمدی شهرداری ها و منابع مالی پایدار و مستمر از یک سو و از سوی دیگر خودکفایی شهرداری ها، نیازمند تلاش و توجه مدیران و برنامه ریزان شهری در جهت شناسایی و ارائه منابع درآمدی جدید و پایدار است.

وی ضمن انتقاد از تخصیص بودجه های غیرکارشناسی و ناچیز به کلانشهر اهواز، گفت: عمده منابع درآمدی شهرداری اهواز ناپایدار و غیر قابل اتکا بوده و در دراز مدت دیگر چندان پاسخگو نخواهند بود و به ناچار به حراج اموال ختم می شود.

زیدوندی بیان داشت: امکانات و فرصت های درآمدزای شهری توسط مدیریت شهری در کلانشهر اهواز به خوبی شناسایی نشده است.

این کارشناس مسائل شهری افزود: جهت تأمین درآمد پایدار شهرداری و ممانعت کسب درآمد از روش های غیر اصولی چون تخلفات ساختمانی، تراکم فروشی ،حراج زمین و ... که موجب توسعه ناموزون شهر می شود راهکارهای قابل تاملی وجود دارد.

وی به تشریح راهکارهای مورد نظر پرداخت و گفت: با استفاده از روشهای تأسیس شرکت های جانبی در راستای فعالیت های شهرداری، استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و تبلیغ در شناساندن و مشاوره جهت جذب سرمایه، ایجاد و راه اندازی کاربری های خدماتی- تجاری درآمدزا، استفاده از نیروی متخصص، متفکر و خلاق در حوزه هزینه ها و درآمدهای شهرداری می توان تخصص و تفکر را برقرار کرد.

طالب لعل و گهر نیست وگرنه خورشید
همچنان در عمل معدن و کان است که بود

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    مدیریت یا ریاست خانوادکی کدام ؟برنامه مدیریتی کشور دچار نقص میباشد زیرا بر پایه نا برابری و بی عدالتی و بر پایه تبعیض برنامه کار هر مدیریت در کشور شده که عواغبش نابرابری بی عدالتی و نمودارش در جامعه کسترش فقر بدبختی و سرقت و جرم جنایت و در اخر کسترش نا امنی در جامعه منجر شده چرا حاشا نمودار شده ایا بهتر نیست اصلاح شود دوم افرادی که به صورت خانوادکی ریاست یابند خلاف یکدیکر را پنهان میکنند سوم افراد که

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها