دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس‌ بوشهر افتتاح شد

در ارتباط تصویری رئیس جمهور همزمان با افتتاح ۱۸۸ طرح عمرانی دانشگاهی در استان‌های مختلف، نخستین دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده کشور در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر افتتاح شد.

دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس‌ بوشهر افتتاح شد

با دستور رئیس جمهور به‌ صورت ویدئو کنفرانس، نخستین دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده کشور در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر همزمان با افتتاح 188 طرح عمرانی آموزشی، پژوهشی، رفاهی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در استان‌های مختلف افتتاح شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس‌ بوشهر با بیان اینکه ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته شده اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه 47.1 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

عبدالمجید مصلح با بیان اینکه اعتبار تکمیل این دانشکده از منابع سفر رئیس جمهور به استان تأمین شده است گفت: دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده برای نخستین بار در کشور با هدف فعالیت علمی و فناوری در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و علوم داده به عنوان یک روند جهانی طراحی و عملیاتی شده است.

وی، راه‌اندازی این دانشکده را از تجمیع رشته‌های ریاضی و آمار از دانشکده علوم پایه و رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق از دانشکده مهندسی دانست و افزود: راه‌اندازی رشته‌های هوش مصنوعی و علوم داده در دستور کار دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر قرار دارد

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دارای 27 کلاس و 17 فضای کارگاهی و آزمایشگاهی است.

همچنین ساخت دانشکده کسب و کار و اقتصاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز شد

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه این دانشکده از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال 1397 است اظهار داشت: دانشکده کسب و کار و اقتصاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر با زیر بنای 4 هزار و 500 متر مربع در سه طبقه ساخته می‌شود.

مصلح با بیان اینکه دانشکده کسب و کار و اقتصاد دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهمی در حوزه اشتغال بر اساس ظرفیت‌ها دارد گفت: دانشکده کسب و کار و اقتصاد بوشهر نخستین دانشکده با رویکردهای جدید و با هدف تربیت نیروی انسانی، کارآفرین برای حوزه صنعت و بازرگانی است و نقش مهمی در تربیت مدیران و نیروی انسانی مورد نیاز برای تجاری سازی بر عهده دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها