طرح مدیریت اجتماعی پسماند در کلاردشت اجرایی شد

 فرماندار کلاردشت از آغاز اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند در حوزه روستایی این شهرستان خبر داد.

طرح مدیریت اجتماعی پسماند در کلاردشت اجرایی شد

کامران پولادی گفت : با پی گیری های به عمل آمده منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، یک قطعه زمین هزار متری در روستای "کلنو "به عنوان پایلوت و بزرگ ترین سکونتگاه بخش مرکزی شهرستان تحویل سرمایه گذار شد و برابر مصوبه، این روستا به عنوان مرکزیت پسماند باید هشت روستای پیرامون خود را در زمینه جمع آوری پسماند پوشش دهد.

وی افزود : طبق ضوابط روستائیان این منطقه براساس آموزش هایی که از سوی شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی می آموزند باید پسماندهای خشک و تر را جداسازی نمایند و در مراحل بعدی این پسماندها به بخش فرآیند های بازیافت سپرده خواهد شد.

فرماندار کلاردشت با ابراز نگرانی از تولید، جمع آوری و حمل زباله به شیوه سنتی و غیر بهداشتی در شهرستان ، گفت: در صورت موفق بودن این طرح ، آن را به دیگر روستاهای شهرستان تسری خواهیم داد تا برای همیشه از معضل زباله در کلاردشت رهایی یابیم .

شهرستان کلاردشت دومین نقطه در مازندران است که طرح مدیریت اجتماعی پسماند را به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته است.

پارسال این طرح پس از سیر مراحل آزمایشی با همکاری شرکت های بخش خصوصی در مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ، در روستای « دارابکلا » شهرستان میاندرود به عنوان پایلوت به اجرا گذاشته شده بود.

برابر آمار ، هم اکنون در شرایط عادی روزانه ۲۵ تن و در فصول گردشگری و حضور مسافران و گردشگران ۱۵۰ تن زباله در کلاردشت به شیوه سنتی جمع آوری و پس از حمل در منطقه « کشک » واقع در ۱۰ کیلومتری منطقه جنگلی دفن می شود.

شهرستان کلاردشت دست کم ۲۰ هزار نفر جمعیت ثابت و حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت شناور دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها