۴ هزار کارگر ایلامی در اثر کرونا بیکار شدند

شیوع کرونا ۴ هزار کارگر ایلامی را بیکار و آنان را در صف دریافت بیمه بی‌کاری قرار داده است که به گفته مسئولان تا کنون ۲ هزار و ۳۱۷ نفر از آنان موفق به دریافت بیمه بیکاری نشده‌اند.

۴ هزار کارگر ایلامی در اثر کرونا بیکار شدند

گسترش فقر و نابرابری بر اثر همه‌گیری کرونا معضلی جهانی است. ایران و خاصه استان ایلام نیز از آثار و تبعات همه‌گیری کرونا بی نصیب نبوده است و نیست.

تعطیلی کارگاه‌های خُرد

امروزه شاهد آن هستیم کاهش فقر و بیکاری و افزون بر آن تعطیلی کارگاه‌های خُردی که در استان ایلام می‌توانستند به جذب حداقل جوانان بیکار کمک کنند نیز با رکود و کمبود نقدینگی و نبود بازار فروش ناشی از کرونا مواجه شده‌اند و کرکره کارگاه خود را پایین کشیده و مهر تعطیل شد را بر کارگاه‌های خود زده‌اند.

پائین آمدن سطح رفاه و تهدید امنیت غذایی

کارشناسان اقتصادی، رکود و اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا و "کاهش تقاضا"یی که به دنبال آن رخ داده است، باعث از بین رفتن "مشاغل " می‌دانند و بیکاری برای خانواده‌هایی که "درآمد حاصل از شغل"منبع اصلی درآمد اصلی آنان است را فقیر و فقیر تر کرده‌است و سفره آنان را خالی و ادامه این روند موجب پائین آمدن سطح رفاه و حتی به خطر افتادن امنیت غذایی اعضای خانواده در استان ایلام خواهد شد.

رییس حمایت مشاغل و بیمه بیکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: علاوه بر تعطیلی کارگاه‌ها سه هزار و 14 نفر نیز به علت آثار و تبعات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در ایلام بیکار شده‌اند.

نیازیان به تعداد افراد ثبت نام شده در سامانه بیمه بیکاری که مشمول بیمه بیکاری شده‌اند اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 317 نفر از مجموع بیکاران ثبت نام شده در سامانه بیکاری تاکنون موفق به دریافت بیمه بیکاری خود نشده‌اند که تلاش برای رفع نواقص پرونده آنان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: افرادی که بیکار می‌شوند با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت یا کاریابی‌ها نسبت به احراز هویت و تشکیل پرونده الکترونیکی و ثبت درخواست غیر حضوری در فرجه‌های قانونی 30 روزه از تاریخ بیکاری اقدام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها