معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

کاهش 200 مگاواتی بار مصرف برق قزوین امسال ضروری است

معاون خدمات مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سهم استان امسال با توجه به کاهش تولید انرژی در کشور، ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

کاهش 200 مگاواتی بار مصرف برق قزوین امسال ضروری است

سیدمحمد قافله باشی، اظهار داشت: در صورتیکه همکاری‌های لازم در خصوص رعایت مصرف برق و مدیریت صحیح آن در سطح استان انجام شود از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان قزوینی برای جلوگیری از خاموشی‌ها امسال باید کاهش مصرف برق خود را جدی گرفته و درصدد مدیریت آن باشند، تصریح کرد: متاسفانه امسال و براساس گزارش سازمان هواشناسی، با توجه به کاهش میزان نزولات آسمانی از ابتدای امسال شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این میزان در قزوین ۲۴ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به دستور وزارت نیرو مبنی بر کنترل میزان مصرف برق، هفته گذشته نیز با توجه به افزایش دمای هوا و به تبع آن افزایش میزان مصرف برق، دستور خاموشی به استان داده شد که با توجه به رعایت مصرف و در ادامه خنکی هوا، خوشبختانه از شرایط سخت پیک عبور کردیم.

قافله باشی با اشاره به میزان رشد مصرف برق و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور، شرایط خاصی را برای استان پیش بینی کرد و افزود: از مشترکان برق صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی قزوین درخواست نهایت همکاری را با شرکت توزیع نیروی برق جهت جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی استان داریم.

زمان مصرف پیک بار ۱۲ تا ۱۷ اعلام شده است

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین مدت زمان مصرف پیک بار را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: به مشترکان خانگی و تجاری توصیه می‌شود تا در این مدت بیشتر از روشنایی روز استفاده کنند و ضمن اجتناب از روشن کردن کولرهای گازی، از دور کند کولرهای آبی استفاده کرده و این در حالی است که امسال دستگاه‌های دولتی حق استفاده از کولرهای گازی را نخواهند داشت.

به گفته وی، به مشترکان برق استان همچنین توصیه می‌شود تا در زمان پیک بار از لوازم برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی و استفاده همزمان از لوازم برقی خودداری کرده و شارژر لوازم برقی بلااستفاده مانند تلفن همراه را نیز از پریزهای برق خارج کنند.

کاهش 200 مگاواتی بار مصرف برق قزوین امسال ضروری است

کشف یک هزار و ۹۹۱ دستگاه رمزارز

قافله باشی با اشاره به استفاده از دستگاه رمزارز (ماینرها)، گفت: قزوین سال گذشته به عنوان سومین استان در کشف دستگاه‌های رمزارز بود تا جایی که با کشف ۵۱ مرکز تولید، یک هزار و ۹۹۱ دستگاه ماینر از این کشف شد.

وی تصریح کرد: میزان محاسبه برق توسط این دستگاه‌ها ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلووات، یعنی ۱.۴ درصد مصرف سال گذشته برق استان بوده که ارزش ریالی آن نیز ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که توانستیم آنها را از مدار خارج کنیم.

این مسوول حوزه برق با بیان اینکه سال گذشته بخش‌های صنعت و کشاورزی استان نهایت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان را کاهش میزان مصرف داشتند، یادآور شد: امسال تاکید وزارت نیرو، کنترل میزان برق مصرفی در دستگاه های اجرایی و دولتی است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها، به خصوص بانک‌های خصوصی باید به طور جدی میزان مصرف برق خود را امسال کاهش دهند، افزود: در این رابطه طی روزهای گذشته جلسه‌ای را با حضور دادستانی و مدیریت بحران استان تشکیل دادیم و در این جلسه مقرر شد تا روشنایی معابر شهری و جاده‌ای به میزان ۵۰ درصد کاهش داده شود و همچنین پیشنهاد شد تا در صورت امکان ساعت کاری ادارات از ۷ تا ۱۲ باشد و بانک‌ها نیز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه مراجعه کننده نپذیرند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها