تحصن عجیب برخی اعضای کتابخانه ملی در شرایط حاد کرونایی

در شرایطی که بیشترین آمار روزانه مرگ‌های کرونایی متعلق به شهر تهران است، عده‌ای از اعضای کتابخانه ملی با تحصن مقابل درهای کتابخانه خواستار ارائه خدمات حضوری توسط این نهاد شده‌اند.

تحصن عجیب برخی اعضای کتابخانه ملی در شرایط حاد کرونایی

در شرایط حاد کرونایی تهران و در حالی که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به دستور فرماندهی ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تعطیل است و امکان ارائه خدمات حضوری را ندارد، تعدادی از اعضای این کتابخانه پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با تحصن مقابل کتابخانه ملی خواستار بازگشایی این نهاد شدند. پیشتر خبرهایی مبنی بر ابتلای تعدادی از نیروها و کارکنان کتابخانه ملی به کرونا منتشر شده بود.

این طیف که خود را از پژوهشگران و نخبگان کشور می‌خوانند طی نامه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست خبرنگار مهر رسیده، درخواست‌هایی به شرح زیر داشته‌اند: «در یکسال گذشته این سازمان بارها خدمترسانی به ارباب رجوع را صفر کرده و سازمان را تعطیل کرده اند، در حالیکه طبق دستور ستاد ملی کرونا و قانون هیچ سازمان و اداره‌ایی حتی در شرایط قرمز حق صفر کردن خدمات به ارباب رجوع را ندارند، پژوهشگران معترض همچنین از الکترونیکی نشدن کتب و پایان نامه‌های میلیون‌ها دانشجو و در دسترس قرار نگرفتن برای ٨٠ میلیون ایرانی و درست استفاده نکردن از فضا و بودجه نجومی این سازمان و تخلفات برخی مدیران مجموعه معترض هستند. این در حالیست که در تمامی کشورها همه مردم به پی دی اف تمام کتب و پایان نامه‌ها دسترسی دارند.»

فارغ از عجیب بودن درخواست بازگشایی این سازمان در شرایط حاد کرونایی تهران، در متن نامه این طیف آمده است که «هیچ سازمان و اداره‌ای حق صفر کردن خدمات به ارباب رجوع را ندارد.» کتابخانه ملی خدمات خود را صفر نکرده و برخی منابع دیجیتال را از طریق ایمیل در اختیار مخاطبان می‌گذارد. ضمن اینکه این سازمان باقی وظایف خود را طبق روال قبل انجام می‌دهد. همچنین درخواست ارائه فایل pdf تمامی کتاب‌ها نیز بسیار عجیب و غریب است، احتمالاً برای آنها هنوز روشن نشده که این کار چه خسارت‌هایی را برای ناشران به بار خواهد آورد.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها