مذاکرات تعیین مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد

رسانه‌های لبنانی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که دور ششم مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد.

مذاکرات تعیین مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از شبکه ماهواره‌ای "الجدید" لبنان اعلام کرد: دور ششم مذاکرات تعیین مرزها که قرار بود ساعت ۱۱ برگزار شود تا تاریخی نامعلوم به تعویق افتاد.

مذاکرات میان دو طرف لبنانی و اسرائیلی پس از چند ماه توقف به دلیل اختلاف‌نظرها در مذاکرات روز سه‌شنبه ازسرگرفته شدند.
دور پنجم این مذاکرات غیرمستقیم عصر سه‌شنبه به پایان رسید اما هیچ‌گونه اطلاعاتی دال بر احتمال دستیابی دو طرف به پیشرفتی واقعی در این مساله پیچیده ارائه نشدند.

مذاکرات تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا و سازمان ملل اواخر سال گذشته به دلیل اختلافات میان بیروت و تل‌آویو بر سر استانداردهای فنی که باید برای انجام این عملیات دنبال شوند، متوقف شدند.

قرار بود مذاکرات بر اساس نقشه‌ای که سال ۲۰۱۱ برای سازمان ملل ارسال شده بود، تنها به ۸۶۰ کیلومتر مربع مساحت دریایی محدود باشد اما لبنان با این استدلال که نقشه یاد شده مستند به برآوردهای اشتباهی است، این مساحت را تغییر داده و خواستار افزودن ۱۴۳۰ کیلومتر مربع دیگر شد که این درخواست با مخالفت تل‌آویو مواجه شد به ویژه که این مساحت شامل بخش‌هایی از میدان "کاریش" بود که در آنجا یک شرکت یونانی برای رژیم صهیونیستی کار می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها