ایلام رتبه دوم کشور در کاهش تصادفات برون‌ شهری را کسب کرد

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: امسال و بر اساس آمارهای ناجا در فروردین ماه، پلیس این استان بعد از تهران رتبه دوم کشور در کاهش تصادفات برون‌ شهری را کسب کرده است.

ایلام رتبه دوم کشور در کاهش تصادفات برون‌ شهری را کسب کرد

سردار دلاور القاصی مهر در نشست قرارگاه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای ایلام اظهار داشت: متاسفانه سالانه بسیاری از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند، همچنین آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصدومیت‌های شدید و معلولیت‌ها، فقر اقتصادی ناشی از جان باختن سرپرست خانواده و اختلالات روانشناسی برای از دست دادن فردی در تصادفات آنقدر دردناک و آسیب زا است که ضروری است همه دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات به طور جدی تلاش کنند.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه تصادفات جاده‌ای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و حساس است و بدین منظور، نیروی انتظامی برای شناسایی و رفع این نقاط بازدیدهای میدانی و بررسی‌های کارشناسی را در مناطق مختلف استان به عمل آورده است.

فرمانده انتظامی ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نیز کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی است، تاکید کرد: لازم است جاده‌های ما به گونه‌ای مهندسی شده باشند که کمترین تلفات و خسارات ناشی از آنها رقم بخورد، وجود حفاظ‌های ایمن، حاشیه‌های ایمن، جاده‌های ایمن و همچنین ایمنی خودروها باید به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار بگیرند.

سردار القاصی مهر بیان کرد: رسیدگی سریع و به موقع واحدهای گشتی در خصوص تصادفات اعلامی از سوی مرکز پیام ۱۱۰ و اعزام به موقع مصدومان جاده‌ای به بیمارستان بایستی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه مردم در خصوص برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش، شیشه دودی، شوتی و… اشاره کرد و گفت: طرح برخورد با رانندگان دارای خودروهای پلاک مخدوش، شیشه دودی و تغییر وضعیت خودرو و… به صورت ویژه در سطح تمامی شهرها و جاده‌های استان اعمال می‌شود،.و با این افراد بدون اغماض و برابر قانون برخورد می‌شود.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه برابر آمارهای موجود، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو بیشترین تخلفات در جاده‌های استان بوده است، گفت: رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پایبندی به آن، دوری از سبقت و سرعت غیرمجاز و استراحت در مسیرهای طولانی، از بروز حوادث و سوانح ترافیکی در جاده‌ها جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها