دومین مانور کاهش مصرف برق ادارات در کلانشهر اهواز برگزار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از برگزاری دومین مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری در این کلانشهر باهدف الگوسازی در مصرف بهینه برق برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

دومین مانور کاهش مصرف برق ادارات در کلانشهر اهواز برگزار شد

حسن کریمی در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت : این مانور در شهرستان‌های حمیدیه ، اهواز ، ملاثانی و کارون برگزار شد زیرا اگر الگوی مصرف در ادارات شهرستان اهواز و حومه رعایت شود ، امکان صرفه جویی تا ۲۰۰ مگاوات در پیک مصرف تابستان را خواهیم داشت که میزان قابل توجه و موثری در پایداری شبکه برق است.

وی افزود: در مرکز پایش انرژی ساختمان شماره ۲ اهواز حدود ۱۲ هزار کنتور هوشمند شامل تمامی ادارات ، پمپ‌های کشاورزی ، مشترکین صنعتی و مهم اهواز و حومه رصد می‌شوند، این کنتورهای هوشمند به صورت آنلاین مصرف برق را نشان می‌دهند ، که میتوانیم به میزان مصرف برق هر اداره در ساعت ۱۱ صبح و پس از آن دسترسی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود : انتظار داریم ادارات پس از ساعت ۱۳:۳۰ مصرف برق خود را کاهش دهند و همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند.

کریمی با بیان اینکه این مانور پیش زمینه ای برای مصرف بهینه برق در فصل گرما می‌باشد، خاطرنشان کرد : از ۲۰ خرداد تا ۱۰ مرداد ماه معمولا پیک تابستانه را در خوزستان شاهد هستیم که این مانور تمرینی برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی است برای کنترل مصرف برق می باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: پیک مصرف برق اهواز در تابستان ۲هزارو ۸۰۰ مگاوات می‌باشد که از این میزان ۲هزار و ۴۰۰ مگاوات مصرف دستگاه‌های سرمایشی است که اگر شهروندان هرکدام یک دستگاه از کولرهای منزل خود را خاموش کنند تاثیر بسیار مثبتی در پایداری شبکه برق خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به «مانور طرح تابش» در کلانشهر اهواز ادامه داد: از سال ۹۸ تا کنون حدود ۸۰ مانور در خصوص اقدامات پیشگیرانه یا طرح فراگیر دسته جمعی انجام شده است.

دومین مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری در کلانشهر اهواز و حومه پیش از ظهر امروز در مرکز دیسپاچینگ توزیع نیروی برق اهواز برگزار شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها