کنگره‌های بین‌المللی طب تولید مثل و ژنتیک به میزبانی یزد برگزار می‌شود

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و چهارمین کنگره بین‌المللی ژنتیک به میزبانی این پژوهشکده خبرداد.

کنگره‌های بین‌المللی طب تولید مثل و ژنتیک به میزبانی یزد برگزار می‌شود

دکتر عباس افلاطونیان در نشست خبری برگزاری این دو کنگره بین‌المللی گفت: استان یزد در زمینه دانش تولید مثل و درمان ناباروری از پیشروترین مناطق و قطب علمی این حوزه در کشور است که به همین منظور برای ارتقا دانش متخصصان این حوزه کنگره های بین المللی علمی در قالب برنامه دو سالانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: نهمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری و چهارمین کنگره بین‌المللی ژنتیک نیز در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدئوکنفرانس با حضور شرکت کنندگانی از داخل و برخی محققان خارجی به میزبانی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزار می شود.
افلاطونیان با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ مرکز خصوصی و دولتی در سراسر کشور در زمینه درمان ناباروری فعالیت دارند، افزود: بخش قابل توجهی از این مراکز توسط افرادی ایجاد شده که دوره های تخصصی در این زمینه را در یزد گذرانده اند و از این نظر یزد نقش پررنگی در زمینه توسعه دانش درمان ناباروری در کشور دارد.

وی در خصوص برنامه های پژوهشکده علوم تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: پیگیری های لازم برای ایجاد سه پژوهشکده جدید در این مرکز در حال انجام است و همچنین ساختمان جدیدی برای آن در کنار بیمارستان شهید صدوقی در حال ساخت است که با تامین فضای مناسب و کسب مجوز ایجاد پژوهشکده های جدید، این مرکز به پژوهشگاه ارتقا خواهد یافت.

افلاطونیان رویکردهای پژوهشکده علوم تولید مثل یزد را درمان، آموزش و تحقیقات بیان کرد و یادآور شد: در این راستا برگزاری کنگره های بین المللی علمی و تقویت نشریه لاتین پژوهشگاه که نخستین نشریه علمی کشور و خارومیانه در این زمینه است، از اهداف اصلی این پژوهشکده برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۶۸ تا کنون در طول ۳۲ سال فعالیت این مرکز حدود ۲۵ هزار مورد عمل لقاح آزمایشگاهی یا "ای وی اف" توسط این مرکز برای درمان ناباروری انجام شده و علاوه بر آن میزان قابل توجهی نیز درمان نازایی از طریق درمان های دارویی و روانی توسط کادر درمانی استان یزد انجام شده که این خدمات به هموطنان سراسر کشور و برخی زوج های نابارور خارجی ارائه شده است.

فعالیت های پژوهشکده علوم تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در زمینه درمان ناباروری از اواخر دهه ۶۰ آغاز شده و نخستین نوزاد حاصل از درمان های انجام شده از سوی این مرکز در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۶۸ متولد شد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدقی یزد در دو سال اخیر پیشنهاد ثبت این روز در تقویم رسمی کشور با عنوان روز ملی درمان نوین ناباروری را به وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرده اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها