مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/ ضرورت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری

آمارها از کاهش ورودی بیماران کرونایی در برخی شهرهای مازندران خبر می‌دهد و بر این اساس استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.

مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/ ضرورت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری

استان گردشگرپذیر مازندران با گذشت 15 ماه از شیوع منحوس کرونا همچنان در شهرها و روستاهای آن این ویروس منحوس جولان می‌دهد. متاسفانه این ویروس خانمانسوز و جهشی هر روز با اسامی و عناوین متعددی ظاهر شده و بسیاری از مردمان این دیار را به کام مرگ فرو برده است.

با توجه به اینکه آمد و شد خودروها و تردد مردم در ماه مبارک رمضان کاهش داشته و صنوف نیز تعطیل بوده است ولی متاسفانه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی روستاهای استان سبب اتفافات ناگوار در این مناطق شده است، آمارها از کاهش ورودی بیماران کرونایی در برخی شهرهای مازندران خبر می‌دهد.

بر اساس گزارشات در شهرهای مازندران، ویروس منحوس کرونا و انگلیسی در برخی شهرهای مازندران روند نزولی در بستری اما روند افزایشی در فوتی را داشته و این زنگ خطری برای ورود مردم استان به پیک پنجم و به مراتب شدیدتر از پیک چهارم باید باشند. در عین حال بسیاری از مردم شب گذشته در شام شهادت امیرمومنان(ع) موازین بهداشتی را کاملاً رعایت کردند.

اگرچه وضعیت ورودی بیماران کرونایی در مراکز بهداشتی و درمانی استان کاهشی است اما نزدیک‌شدن به تعطیلات پایانی ماه مبارک رمضان و بیم ورود مسافران در تعطیلات عید فطر، این مسائل را در ذهن مردمان این خطه متبادر کرده که شاید در انتظار خبرهای ناگوارتری از این استان در حوزه شیوع و فوتی‌های کرونایی باشیم.

در رنگ‌بندی رسمی شهرستانهای کشور، تمام مناطق مازندران از وضعیت قرمز خارج شدند. به جز شهرستان های میاندورود، سیمرغ، سوادکوه‌شمالی، سوادکوه فریدونکنار و کلاردشت که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند ، مابقی مناطق استان نارنجی هستند.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همین زمینه با بیان اینکه از مسئولان ستاد ملی کرونا می‌خواهیم تا محدودیت‌های ورود غیربومی‌ها به مازندران تا پایان عیدفطر و رسیدن مازندران به شرایط پایدار ادامه داشته باشد، اظهار داشت: هنوز بسیاری از شهرهای مازندران در شرایط نارنجی هستند و تنها چند شهر کوچک استان در وضعیت زرد کرونایی بوده و بسیار خطرآفرین و در معرض ابتلا هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مجوزهای دروغین
    0

    بچه پولدارها دیگر نیاز به گرفتن مجوزهای دروغین ندارند و میتوانند راحت به ویلا های خود سفر کنند!!

  • ناصر
    0

    خواهش میکنم از مسئولین نزارید دو سه روز قبل و بعد عید فطر کسی به مسافرت بره.راه ها رو ببندید.بخدا خسته ایم .گناه ما چیه به خاطر کسایی که هیچی نمیفهمن.

  • ناشناس
    0

    دوباره برای عید فطر مردم حمله میکنن

  • ناشناس
    0

    سریع برین عیدفطر نزدیکه همه جا برین ازجنوب تاشمال تا ترکیه وتایلند فقط قم وجمکران ومشهدو عتبات بسته میمونه آخه اینجاها کروناسسسسس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها