مرز باشماق مریوان تا پایان اردیبهشت بسته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته و در راستای محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان، این مرز تا ۳۱ اردیبهشت بسته بوده و تردد در آن ممنوع است.

مرز باشماق مریوان تا پایان اردیبهشت بسته است

محمد ابراهیم زارعی اظهار داشت: مرز باشماق مریوان از ۶ اسفند سال گذشته در پی افزایش بسیار زیاد ورود مسافر با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، بسته شده است.

وی افزود: محدودیت تردد از این مرز در فواصل زمانی ۲ هفته‌ای، انجام گرفت تا در صورت بهبود شرایط شیوع کرونا بازگشایی شود که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل تا پایان اردیبهشت همچنان بسته خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این محدودیت تنها برای مسافران است، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.

زارعی به وضعیت استان در زمینه کرونا هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پنج شهرستان شامل شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، بانه و دهگلان در وضعیت قرمز، کامیاران، دیواندره و بیجار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مریوان و سروآباد در وضعیت زرد به سر می‌برد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و چهار بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۵۱۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۳۸ نفر آنان به سنندج اختصاص دارد. ۷۵ بیمار بدحال نیز در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه هستند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۲۵۶ قربانی در کردستان داشته است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها