احمد توکلی: حرف‌های ظریف درباره سردار سلیمانی توهین نبود اما بالاتر از انتقاد بود

یک فعال سیاسی اصولگرا اعتقاد بر این دارد که اظهارات ظریف در فایل صوتی منتشر شده درباره سردار سلیمانی بالاتر از انتقاد بود.

احمد توکلی: حرف‌های ظریف درباره سردار سلیمانی توهین نبود اما بالاتر از انتقاد بود

احمد توکلی، نماینده اسبق مجلس و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در واکنش به فایل منتشر شده اظهارات محمدجواد ظریف، گفت: آیا وظیفه وزیر امورخارجه مملکت روایت کردن است؟ آیا وقتی وزیر خارجه کشور می‌داند که یک موضوعی نباید مطرح شود، واجب است که همان را بگوید و تکرار کند؟ آقای ظریف اگر می‌داند چیزی را نباید بگوید که می‌دانسته، چه ضرورت و اصراری بر طرح آن مساله است؟ آقای ظریف حق ندارد مساله را بازگو کند که اعلام آن برخلاف مصالح و منافع ملی است. ایشان باید اسرار ملت ایران را حفظ کند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر بیان یک راز که کشف یا اعلان آن ضرر دارد، فقط باید جایی گفته شود که ضروری باشد. مثلا رهبری گزارشی خواستند از ایشان که در این صورت آقای ظریف باید تمام مسائل را مطرح کند، چراکه رهبری محرم اسرار هستند، اما اینکه راز ملت ایران را جایی مطرح کنید که این راز به دست دشمنان کشور برسد، درست نیست.

وی افزود: من فکر می‌کنم که حتی طرف مقابل مصاحبه با آقای ظریف هم می‌توانستند یک سری مسائل را رعایت کنند که چه موارد مطرح شود یا چه مواردی مطرح نشود، اما این اقدامات رخ نداد تا این اتفاق به هیچ وجه درست نباشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر شما آقای ظریف در این فایل صوتی انتقادی به سردار سلیمانی مطرح کردند، گفت: حرف‌هایی که آقای ظریف در فایل صوتی مطرح کردند به نظر من از انتقاد بالاتر بود، هرچند که توهین نبود ولی از انتقاد خیلی بالاتر بود. آقای ظریف یک شخصیت باتجربه است. البته من این را قبول دارم که انسان گاهی خطای بزرگ هم مرتکب می‌شود ولی این اقدام از جانب آقای ظریف توقع نمی‌رفت.

توکلی ادامه داد: آقای ظریف حرف‌هایی را مطرح کرد که معنا و مفهومش این بود که در کشور یک دسته از افراد دنبال صلح هستند و یک دسته دیگر دنبال جنگ هستند و اساسا برای جنگیدن آفریده شدند و این دسته که دنبال جنگ هستند همواره خودشان را بر آن دسته که دنبال صلح هستند، تحمیل می‌کنند و در مقابل نیز آن دسته از افراد که برای صلح آفریده شدند در راستای هدف دسته دیگر، همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند. آیا این اظهارات به نفع کشور بود؟

منبع: مدارا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    اگر قبول کنیم که کسی مثل وزیر امور خارجه قطعا باید راز دار مملکت باشد، معلوم است که این انجام مصاحبه از اصل نه اشتباه بلکه با قصد افشاء راز مملکت تهیه شده بود تا در زمان مناسبی مورد استفاده تهیه کنندگان قرار بگیرد. اما اینکه زمان انتشار این فایل صوتی همان موقع انتشار توسط اینتر نشال بوده یا خیر جای سوال است.

  • باسط
    0

    جناب توکلی سلام ،از شما با پشتوانه حداقل 4دهه تجربه در سیاست که نیازی به اثبات ندارد. توقع و انتظار صداقت است ،و قتی می فرمایید توهین نیست کفایت می کند کم یا زیاد کردن انتقاد کوچک وبزرگ کردن انتقاد بازی با الفاظ هست آنچه که ما وشما را شوکه کرده است،صداقت یک مقام عالیرتبه در دولت که خیر در نظام است چون آقای ظریف در دولت خلاصه نمی گردد متعلق به نظام است که با توجه به تجارب ۴۰ ساله در روابط بین الملل تشخیص می‌دهد،فارغ از مصلحت طلبی ها ی شخصی و محافظه کاری اظهار نظر میکند ،کاری که در سالهای پس از انقلاب به تعداد انگشت شماری این جسارت و شجاعت را داشتند که با موقعیت شغلی و سیاسی خود انجام دهند ،ایا این حق مردم هست که بدانند در آن سوی مرزهای ماکه هر روز به استقبال تابوت فرزندان شان می روند چه می گذرد آیامردمی که از مال وجان شان تاکنون دریغ نکرده اند آنقدر نامحرم هستند که نباید بدانند بیش از ۲۰۰ حمله وبمباران به مواضع فرزندانشان در آن سوی مرزها چرا و چگونه اتفاق افتاده است آیا به همان نسبت که فرزندان مدافع حرم ما مورد تعرض وبمباران قرار گرفته اند ساکنان و اتباع آن سرزمین از فرزندان ما دفاع و حمایت می کنند ، آیا این رسالت و وظیفه بر وزارت خارجه ومخصوصا شخص وزیر امورخارجه نمی باشد که به اطلاع مردم برساند ،اقای توکلی کاملا صحیح فرمودید توهین نبود وبه قول آقای ظریف آسیب شناسی بود و از نظر شما انتقاد ،واین انتقاد از نظر مسئولانی که تاکنون زبان شان به نقد وانتقاد باز نشده و گوشهای شان به شنیدن انتقاداتی از این دست عادت نکرده انتقادی بالاتر از انتقاد است،اقای توکلی گرامی اکنون که بعد از ۴۰ سال زبانها تحمل سکوت را از دست داده‌اند به جای ساختن ابزار ویا میزانی که خردی ویا درشتی انتقاد را اندازه گیری کند افکار،اندیشه وشنوایی ،تحمل خود را توسعه داده شاید به جای توصیه و سفارش به اتحاد و همبستگی به ملت که سالهاست به وقت نیاز حکومت به مردم توصیه می گردد.مسئولان باور کنند که علت ودلیل مشکلات و عدم موفقیت ها وشکست های پی درپی در امور یک ملت برخلاف شعارها روز مره مسئولان عدم اتحاد وعدم ایثار مردم نیست که مردم تمام توان خود را در طبق اخلاص به نظام هدیه کردند آنچه باعث مبانی سرانجام امروز کشور است عدم اتحاد وعدم یک پارچگی در مرحله روش واهداف دست اندرکاران نظام است که به دنبال منافع حزبی و گروهی وانحصار طلبی در قدرت است که یکی از آسیب های موردنظر در مصاحبه آقای ظریف است ،ایا قرار بود با انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ ما به اینجا برسیم که فرزند انقلاب که با شروع انقلاب وپیروزی انقلاب در امورخارجه متولد شده و طی سالها رشد کرده است وطن پرستی و وطن دوستی او بر دوست ودشمن ثابت شده است با اظهار نظری کاملا محافظه کارانه ووفادارانه به نظام این چنین مورد هجمه قرار بگیرد.......ما به کجا می رویم ؟هدف کجاست ؟استقلال چگونه است ؟ازادی چه طعمی میدهد؟ جمهوری اسلامی چگونه جمهور است؟

    نظرات شما -
    • به باسط
      0

      ای شیر مادرت حلالت حرف حساب جواب ندارد لعنت به متحجرین هیاهو گر کاسب تحریم درود خدا بر ظریف قهرمان فدایی ملت ایران زمین

  • الکی
    0

    مگه دروغ گفته

  • منم مختار
    0

    آقای احمد توکلی بیش از بیست سال است شما را به پاک دستی و صداقت و بدور از ریاکاری میشناسم میدانم مردی خداترس هستی و باکی از گفتن حقیقت نداری اما وقتی تمامیت خواهان با الفاظ رکیک به شخصیت کار بلدی استاد دیپلماسی آقای ظریف یورش بردند و کسی نیامد از ایشان دفاع کند آیا راهی جز رفع اتهام از خویشتن سراغ داشت ایشان مثل گوشت قربانی بود و مثل کیسه بوکس که هر کسی از راه رسید .......پس آقای احمد توکلی عزیز مثل گذشته فقط خدا و آخرت را در نظر بگیرید و پشتیبان صداقت و حق باشید.یا حق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها