تصاویری از محل استقرار جزء اصلی سیستم پرتاب فضایی ماموریت «آرتمیس» ناسا

جزء اصلی سیستم پرتاب فضایی برای ماموریت «آرتمیس» ناسا، به منظور مونتاژ و انجام آزمایش‌های لازم، در مرکز فضایی کندی در فلوریدا استقرار یافت.

تصاویری از محل استقرار جزء اصلی سیستم پرتاب فضایی ماموریت «آرتمیس» ناسا

به نقل از اسپیس دات کام، سیستم پرتاب فضایی مگابایر بعدی ناسا برای ماموریت سفر به ماه وارد فلوریدا شد. بخش اصلی این سیستم سه شنبه گذشته از طریق بارج به مرکز فضایی کندی ناسا رسید. ساخت این سیستم یک دهه زمان برده است از این رو ناسا این موفقیت را جشن گرفته است، زیرا این اولین باری است که تمام اجزای موشک در یک مکان قرار دارند.

سیستم پرتاب فضایی

این سیستم مجهز به عایق کف نارنجی است و تا زمانی که به دو تقویت کننده موشک جامد که از قبل در High Bay ۳ انباشته شده‌اند، بپیوندد، چند هفته آینده را در راهرو انتقال VAB می‌گذراند.

در تابستان امسال، کپسول خدمه اوریون جدید آژانس با SLS جفت شده و آماده می‌شود تا در اواخر امسال به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس ۱، در یک پرواز آزمایشی در مدار ماه قرار بگیرد. مقامات ناسا اعلام کرده‌اند اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پرواز می‌تواند در اوایل ماه نوامبر انجام شود.

سیستم پرتاب فضایی

روز سه شنبه بعد از ظهر، فضاپیمای پگاسوس (فضاپیمایی که زمانی برای حمل و نقل مخازن خارجی برای برنامه شاتل فضایی مورد استفاده قرار می‌گرفت) به سمت بندر کاناورال حرکت کرده و توسط تقویت کننده موشک فالکون ۹ حامل کپسول کرو ۲ شرکت اسپیس ایکس که اخیرا برگشته است، روانه اسکله مرکز فضایی کندی شد.

سیستم پرتاب فضایی

هنگامی که ناسا اجزای موشک را مونتاژ می‌کند، قصد دارد SLS را برای اولین بار از VAB خارج کرده و به سکوی پرتاب برساند. پس از نشستن در بالای پد ۳۹B، تیم‌ها موشک را آماده پرتاب می‌کنند، در طی این آزمایش مهم پیش از پرواز، تیم پرتاب موشک را با پیشرانه بارگیری کرده و روش‌های شمارش معکوس را تمرین می‌کند؛ سپس به VAB بازگشته و در انتظار راه اندازی آن می‌شوند. تخمین زده می‌شود که برای مدت زمانی دیگر در اواخر سال جاری میلادی این پرتاب انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها