سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر پرس تی وی از مذاکرات وین:

اگر آمریکا اصرار بر تحریم های فلج کننده داشت، مذاکرات متوقف می‌شد


15 اردیبهشت 1400 - 09:28
60922375ec813_60922375ec816
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبرسازی یک رسانه ایرانی درباره اصرار آمریکا به ادامه تحریم های فلج کننده علیه ایران گفت: اگر چنین بود قطعا گفت و گوها متوقف می‌شد.

سعید خطیب زاده روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره آنچه که برخی رسانه های ایران از قول منبع آگاه و درباره مذاکرات هسته ای وین منتشر می کنند گفت: نکات اختلافی میان ایران و آمریکا در وین کم نیستند و برخی مواضع آمریکا در وین قابل قبول نبوده است.

وی تاکید کرد:‌ از این روست که هیات ایرانی گفتگو های وین را با دقت و نکته سنجی به پیش می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:‌ اما در این‌مورد خاص که سوال می پرسید -- که بازهم‌ یک رسانه از قول منابع آگاه ناشناس خود ادعا کرده-- نه‌ تنها این‌مورد و موارد ادعایی شبیه این غلط است بلکه همه یقین بدانند اگر آمریکا اصراری بر این گونه امور داشت قطعا تا کنون گفتگوها متوقف شده بود.

 شبکه خبری انگلیسی زبان "پرس‌تی‌وی"  وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از آنچه که " یک منبع مطلع در تهران" خواند مدعی شد آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد و رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای  برجام رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبرسازی یک رسانه ایرانی درباره اصرار آمریکا به ادامه تحریم های فلج کننده علیه ایران گفت: اگر چنین بود قطعا گفت و گوها متوقف می‌شد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

60922375ec813_60922375ec816
15 اردیبهشت 1400 - 09:28

سعید خطیب زاده روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره آنچه که برخی رسانه های ایران از قول منبع آگاه و درباره مذاکرات هسته ای وین منتشر می کنند گفت: نکات اختلافی میان ایران و آمریکا در وین کم نیستند و برخی مواضع آمریکا در وین قابل قبول نبوده است.

وی تاکید کرد:‌ از این روست که هیات ایرانی گفتگو های وین را با دقت و نکته سنجی به پیش می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:‌ اما در این‌مورد خاص که سوال می پرسید -- که بازهم‌ یک رسانه از قول منابع آگاه ناشناس خود ادعا کرده-- نه‌ تنها این‌مورد و موارد ادعایی شبیه این غلط است بلکه همه یقین بدانند اگر آمریکا اصراری بر این گونه امور داشت قطعا تا کنون گفتگوها متوقف شده بود.

 شبکه خبری انگلیسی زبان "پرس‌تی‌وی"  وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از آنچه که " یک منبع مطلع در تهران" خواند مدعی شد آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد و رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای  برجام رد کرده است.

منبع: ایرنا

66

نظرات 13
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
جلال عامری 1 0 پاسخ 1400/2/15 -21:23

یعنی هنوز نفهمیدین؟! اظهار عجز پیش ستم پیشه ابلهی ست۰۰۰ اشک کباب موجب طغیان اتش است۰۰۰ متوقف ش کنید این سیر مسخره را۰۰۰ تحریم با قدرت علم و بازوی جوانان وطن شکسته میشه تحریم با مردان میدان شکسته میشه نه با رجاله های دیپلماسی التماسی تحریم با پا گذاشتن رو امریکا و کدخدا شکسته میشه. تحریم بومی سازی اقتصاد و شاهکار تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار شکسته میشه۰۰۰ تحریم با خونفشانی پایمردان و دلیر مردان و شیر مردان مبارز با امپریالیسم و خونخواران بین الملل برداشته میشه۰۰۰ از خواب خرگوشی تون بیایین بیرون

جلال عامری 1400/2/15 -21:58

**متوقف کنید این سیرک مسخره را**

مومنی 0 0 پاسخ 1400/2/15 -21:03

اقا خشایار کدام ریس جمهور ؟! اینکه دروغگوی حرفه ای و غربزده است ؟! از بایدن یزید یهودی هم که تشکر کردی ؟! مرگ بر منافقین‌داخای و مرگ بر امریکا و بایدن یزید ، به همین خیال باش .

خشايار 0 0 پاسخ 1400/2/15 -18:49

از,رييس جمهور عزيز, اقاي بايدن و تيم اقاي ظريف متشکريم به اميد خبر خوب لغو تحريمها

دلارجهانگیری 1 0 پاسخ 1400/2/15 -18:21

بدی این دوره مذاکرات اینه که روس ها و چینی ها میان هر حرفی آمریکایی ها می زنن رو به رسانه ها می گن مردم و رسانه ها هم دیگه حرف تیم مذاکره کننده ایرانی رو بعد از ماجرای برجام باور نمی کنند بخاطر همین این طفلک باید هر چند روز یک بار با ماله بیاد ماله کشی!!!!!!!!

مومنی 1 0 پاسخ 1400/2/15 -16:24

آقای سخنگو یک ماه مونده به دروغگویتان ؟ امریکا اگر تحریم‌های پر فشار و ظالمانه خوبه لغو نکنه و هزار تحریم دیگه اضافه کنه شما دولت سیاه ناتدبیر و یاس و غربزده مزدور باز هم مذاکره می کنید چونکه توجه امریکا و نفوذی هستید ؟!

ناشناس 0 0 پاسخ 1400/2/15 -14:40

آقا.‌....مادراین مدت تحریم های کمرشکن فلج شدیم والان روی ویلچریم.‌

رضا95 2 0 پاسخ 1400/2/15 -14:17

این یعنی یک امتیازی داده شده.یا کسی فروخته شده.

سعید 3 0 پاسخ 1400/2/15 -12:22

مگه تحریم دیگه ای هم مونده جناب که آمریکا نکرده تو پاچه ملت مثلا با این ژستی که گرفتی میخوای بگی آمریکا از دولت مستاصل شما حسابی هم میبره؟