توسعه و تجهیز زیرساخت ورزش‌های آبی در اردبیل ضروری است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها برای ورزش‌های آبی در این شهرستان را ضروری عنوان کرد.

توسعه و تجهیز زیرساخت ورزش‌های آبی در اردبیل ضروری است

جمال پیله‌ور، در نشستی با اعضای هیات قایقرانی استان اردبیل گفت: بسترسازی و ایجاد زمینه برای انجام فعالیت‌های ورزشی آبی می‌تواند بسیاری از جوانان راغب به این رشته‌ها را کنارهم آورد، ظرفیت‌های این حوزه را شناسایی و برای حضور در عرصه ملی و جهانی معرفی کند.

وی افزود: منطقه تفریحی- ورزشی شورابیل مکان مناسبی برای ایجاد و فعالیت در رشته‌های مرتبط با آب‌های آرام است و امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری در رابطه با اسکله، محوطه‌سازی، ایجاد مدرسه قایقرانی و برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند یکی از اهداف مهم هیات قایقرانی به شمار آید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل بیان کرد: هیات قایقرانی یکی از فعالترین هیات‌ها در استان و کشور است و امید می‌رود با تعامل هرچه بیشتر روسای هیات‌های شهرستان و استان شاهد موفقیت‌های هرچه بیشتر در این حوزه ورزشی باشیم.

شورابیل که تنها دریاچه درون شهری ایران به شمار می‌رود، یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است که بر اساس نتایج مطالعات زمین‌شناختی قدمت آن بیشتر از دریاچه ارومیه است.

این دریاچه که جزو مناطق شکار ممنوع استان به حساب می‌آید، دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از جمله می‌توان به دو و میدانی، دوچرخه‌سواری، باغ وحش، هتل، شهربازی و رستوران اشاره کرد.

در حال حاضر ۱۲۰ نفر ورزشکار شامل ۸۶ نفر خانم و ۳۴ نفر آقا در رشته قایقرانی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها