پرس تی وی:

آمریکا بر حفظ تحریم های فلج کننده اصرار دارد/ لزوم اجرای بند29 برجام برای رفع موانع اقتصادی و تجاری مقابل ایران

یک منبع آگاه به پرس تی وی گفت: آمریکا تاکنون نه تنها انجام اصلاحاتی را که باعث کاهش ریسک همکاری اقتصادی و بانکی با ایران می‌شود، نپذیرفته است، بلکه عملا ریسک همکاری با ایران را بالاتر برده است.

آمریکا بر حفظ تحریم های فلج کننده اصرار دارد/ لزوم اجرای بند29 برجام برای رفع موانع اقتصادی و تجاری مقابل ایران

به گفته این منبع مطلع، آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد. همچنین آمریکا رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای برجام رد کرده است.
این منبع آگاه ادامه داده است که عدم لغو قانون کاتسا و ادامه تحریم‌های افراد و نهادهای ایرانی به بهانه‌های مختلف به معنی فلج شدن تعاملات بانکی و اقتصادی در خارج و حتی در داخل ایران است و منجر به نوعی خود تحریمی در داخل کشور می‌شود.
وی به پرس تی وی گفته است در حالی که کاتسا از جمله قوانین تحریمی است که در دوره ترامپ در ادامه تحریم‌های فلج کننده وضع شده، تاکنون نشانه‌ای از تمایل آمریکا به لغو آن دیده نشده است. هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین نیز بارها بر ضرورت لغو همه تحریم‌های بعد از اجرایی شدن برجام و اجرای کامل برجام تاکید کرده و آقای عراقچی تحریم‌های موسوم به برنامه ویزا، آیسا و کاتسا را از جمله این تحریم‌ها ذکر کرده که باید لغو شود.
منبع مطلع در اظهارات خود به پرس تی وی تصریح کرده است که آمریکا با حفظ این تحریم‌ها به بهانه های مختلف درصدد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف تر از برجام سال ۲۰۱۵ به ایران است که عملا هیچگونه گشایشی در اقتصاد ایران ایجاد نخواهد کرد.
منبع آگاه پرس تی وی تاکید کرده است امریکا باید با اجرای کامل بند ۲۹ برجام تمامی موانع عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با جهان را بردارد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • سعادت محمدی نژاد
    0

    روزی فرا خواهد رسید که امریکا و شرکای ملعونش خودشون التماس کنند اون روز دیر نخواهد شد روزی که کیک زرد کام ایرانیان ر شیرین کنه و ایران ابرقدرت خلیج فارس شود

  • ناشناس
    0

    همه این حرفها دروغ سر کاری

  • برجامی
    0

    اگه آمریکا آمادگی لغو تمام تحریم های ضدبرجام رو نداره پس چه نیازی به مذاکره است؟

  • عبدالحمید خودکامه
    0

    اگه این موضوع صحت داشته باشه مردمی که آمریکا رو منزه و پاک میدونستن رو باید کاملا شناخته باشن فقط خوداتکایی چقدر مذاکره تا کی؟

  • ح آ
    0

    مذاکره مستقیم غیر علنی با آمریکا فقط چاره سازه اگه روس‌ها و مزدوراشون بزارن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      واقعا عقیده شما اینه ?بابا تو دیگه خیلی خوبی

  • Iraj.soltani
    0

    آمریکا میخواد از آب کره بگیره.یه قراردادی به اسم برجام حول محور تحریم و هسته ای انجام شده و تموم شده رفته. روراست بگم از ایران رودست خوردی. حال میخواد موشکی، حزب ا.. ، انصار ا... و ... و حتی مهریه ی مادرش هم به این قرارداد بچسبونه. تمام دنیا میگن نره، اون میگه بدوش. خوشم میاد چقدر به یه چیز نشدنی امیدواره. یه راه غلطی پیش گرفته، با قاطعیت ادامه میده. برجام رو ولش کن برو به چین بچسب که دو سه سال دیگه اقتصاد، خاورمیانه، آفریقا و همه چیز رو ازت میگیره. به حرفم گوش کن ضرر نمی کنی.

  • علی حسینی
    0

    بسیار ساده انگاری است که فکر کنیم امریکا بعد آرامم خوب شده چرا که به صهیونیستها قول داد که قدم مثبتی بنفع ایران برندارد

  • سرباز وطن
    0

    لبیک یا خامنه ای و ننگ بر تو باد ظریف وطن فروش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها