مدیران عامل هلال احمر و اورژانس یزد:

۵۰ نیروی امدادی درگیر سیل یزد شدند

مدیران عامل هلال احمر و اورژانس یزد از درگیر شدن جمعا بیش از ۵۰ نیروی امدادی در حوادث اخیر مربوط به سیل در این استان و تداوم این ماموریت‌ها به واسطه احتمال وقوع حوادث مشابه خبر دادند.

۵۰ نیروی امدادی درگیر سیل یزد شدند

دکتر «محسن حرازی‌زاده» با بیان این که واقعه سیل اخیر در شب گذشته سه تیم امدادی و بیش از ۱۷ نفر نیروی امدادی را درگیر کرد، گفت: در حادثه امروز صبح نیز که مربوط به سیل بیاضیه بود، هفت تیم و ۳۰ نیروی امدادی درگیر شده و همچنین پهپاد نیز برای جست‌وجو و نجات به کار گرفته شد.

وی با بیان این که وقوع سیل در بیاضیه ( مرز استانهای اصفهان و یزد ) به فوت ۳ نفر و نجات یک نفر منجر شده است، گفت: در سحرگاه امروز وقوع سیل در بیاضیه و حادثه دیدن چهار نفر اطلاع داده شد که دو نفر از عوامل راهداری جهت امدادرسانی به یک دستگاه خودرو مزدا با دو سرنشین که در سیل گرفتار شده بود در منطقه بودند که هر دو خودرو دچار سیل گرفتگی شدند که پس از اطلاع، یکی از سرنشینان راهداری نجات و متاسفانه جسد توسط نیروهای امدادی پیدا شد.

وی اضافه کرد: جسد یکی از دو سرنشین مفقود شده خودروی مزدا صبح امروز پیدا و عملیات جستجو برای فرد مفقودی همچنان ادامه دارد.

حرازی زاده با بیان این که جست‌وجو برای پیدا کردن مفقود ادامه دارد، گفت: عملیات جستجو و نجات با حضور ۷ تیم امدادی و بیش از ۳۰ نفر نیرو در منطقه همچنان ادامه دارد.

لزوم توجه به هشدارها

دکتر «احمد دهقان» رییس سازمان اورژانس استان یزد نیز در خصوص وقایع سیل گذشته تصریح کرد: نیروهای اورژانس پا به پای هلال احمر فعالیت کردند و شش نیرو در آمبولانس زمینی و همچنین پنج نفر در بالگرد اورژانس درگیر شدند.

وی تصریح کرد: البته بالگرد اورژانس از ابتدای وقوع سیل در حالت آماده باش بود که استان اصفهان نیز به عنوان استان معین در این باره اعلام آمادگی داشت.

وی با اشاره به این که سیل و لغزندگی جاده منجر به وقوع دو حادثه تصادف و سقوط در دهشیر شد، گفت: یک کامیون در جاده دهشیر سقوط کرده و دو کشته بر جای گذاشت.

وی افزود: البته در جریان سقوط یک نیسان در همین جاده نیز یک نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.

دکتر دهقان با تاکید بر ضوررت توجه مردم نسبت به هشدار سازمان‌های پایش مخاطرات مانند هواشناسی، گفت: مردم باید نسبت به توجه به این توصیه‌ها اقدام کنند تا از وقوع حوادث جلوگیری شود.

۵۰ نیروی امدادی درگیر سیل یزد شدند

۵۰ نیروی امدادی درگیر سیل یزد شدند

۵۰ نیروی امدادی درگیر سیل یزد شدند

۵۰ نیروی امدادی درگیر سیل یزد شدند

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها