مدیرکل شیلات خوزستان:

هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه‌های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی را در این زمینه ندارد.

هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با تأکید کرد: ما در کنار صیادان هستیم و معیشت و رفاه این قشر دغدغه مجموعه شیلات است اما تصمیم‌گیری در سطح کلان به بررسی مسائل به صورت کارشناسی و دقیق نیاز دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: صیادان مجاز به فعالیت صیادی راه خودشان را از صیادان غیرمجاز جدا کنند و این رویه همکاری قطعاً در نوع تصمیم‌گیری و برخورد ما نقش مؤثری را خواهد داشت و آسیب‌های محتمل را تعدیل خواهد داد.

بنا به گفته وی، صیادان خوزستانی بعد از اتمام فعالیت‌های صیادی باید تور و ادوات صید را جمع آوری کنند و سد معبر برای شناورهای صیادی ایجاد نکنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، به انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نارضایتی صیادان اشاره کرد و گفت: تنها اختلاف جزئی شیلات با صیادان در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های صیادی است و تا جایی که قانون و ضوابط اجازه دهد حتماً در راستای تسهیل مسائل و مشکلات صیادان تمام قد حمایت می‌کنیم.

ابوعلی افزود: ما پای درد و دل و گله‌های صیادان نشسته‌ایم اگر چه عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب علیه آبزی‌پروری فعالیت می‌کنند اما باید مسیر درست را دنبال کنیم.

وی، به نشست ستاد توسعه شیلات با حضور رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر اشاره کرد و گفت: پیرو دستور استاندار خوزستان، به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه‌های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی را در این خصوص ندارد.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مناطق مجاز صید بیان کرد: به صورت کوتاه‌مدت و مقطعی مرزبندی‌هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل خوریات ماهشهر و منطقه جزر و مد تعیین می‌شود.

ابوعلی افزود: در روش صید آلات، به صورت استاندارد باید اندازه چشمه تور پنج و یک چهارم اینچ یا ۱۳ سانت و طول تور برای هر قایق ۲۵۰ متر تعیین شده است و اگر بیشتر از این داشته باشد توسط یگان و دیگر نیروها ضبط و مشمول جرایم خواهد شد.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور از طریق بررسی‌های علمی و میدانی در خوریات، تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص گرفته می‌شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها