روایت همتی از علت کاهش نرخ ارز در بازار

رئیس بانک مرکزی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

روایت همتی از علت کاهش نرخ ارز در بازار

ناصر همتی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روزها در برخی از اظهارات تلاش می‌شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. درحالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگویی توضیحاتی را در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اخلال بانک‌ها در امر تولید ارائه کرد و گفت: بانک‌ها، به هیچ‌وجه بری از خطا و اشکال نیستند. نمونه‌اش اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی برخی از آنها و برخورد با مفاسد و تخلفات و حتی اعمال مدیریت و سرپرستی بر برخی دیگر از آنها است ولی تمرکز رسانه‌ای یکطرفه بر معرفی کردن بانک‌ها به عنوان مخل تولید، دور از انصاف و غیر واقعی است. در مورد عملکرد بانک‌ها درخدمت به تولید،حتما در فرصت مناسب گزارش لازم به مردم عزیز خواهم داد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: از همکارانم در نظام بانکی به جد می‌خواهم ضمن تلاش برای پاسخ گویی به مطالبی که درمورد عملکرد آنها مطرح می‌شود، باقدرت، در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، درمسیر جهش تولید تلاش کرده و همچون گذشته ، پشتیبانی لازم را از رشد تولیدات کشور، در هر دو بخش کالا و خدمات به عمل آورند.

همتی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روزها در برخی از اظهارات تلاش می‌شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. درحالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان درمورد سیاست بانک مرکزی درخصوص مدیریت بازار ارز تاکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر برعرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • یونس
    0

    خب معلومه دلیلش خخخخخ چون مذاکرات وین داره صورت میگیره تقویت ارزش پول ملی!!!!! به والله خودت و حسنی باعث افتخار امریکا هستین

  • ی
    0

    آقاجان گرانی ارز محصول رفتار شماست آخر چگونه است که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده یعنی ارز مازاد وارد کشور نشده شاهد کاهش نرخ آن هستیم چرا با روح و روان و معیشت مردم بازی می کنید..

  • مری
    0

    چوپان دروغگو باز پیداش شد یه مدتی نبود

    نظرات شما -
    • فریبرز
      0

      آره ،وقتی دلار میره، بالا قایم میشه ،وقتی هم بخاطر مسائل خارجی (نه بانک مرکزی ) میاد پایین ،این آقا پیداش میشه که بگه منم هستم

  • مورچه
    0

    شمابانکداری انگلیسی رادرایران توسعه دادی نذول خور وباپول حرام ملک واملاک خریداری کردی

  • فقط گرانتری
    0

    در اینکه هنر نداشته شما هیچ نقشی در اندک کاهش نداشته شکی نداریم

  • فریبرز
    0

    شما که نه علمش رو داشتی نه هنرش را پس لاقل الان که اذعان داری به لطف مذاکرات است و نه عملکرد بان مرکزی ،لطفا سکوت کن که هرموقع حرف زدی مسیر کاهشی ،صعودی شد

  • خشی۹۸
    0

    باز دلار ۲ریال ارزان شد سر وکله این بادمجان دورقاب چین بدرد نخور پیداشد.از این ارزانی ۲ ریالی حماسه ها ساختن.نمی گن که ۳سال پیش دلار ۳ هزارتومن بود .از گندهای خودت با رئیست حسن کلید خراب بگو .دست گلهای قشنگ خود ت ودولت بی تدبیری ونا امیدی بگو .چطور پدرملت رادرآوردین این را تعریف کن.

  • بسم رب قاصم الجبارین
    0

    لعنت خدا برمخطیان عمدحقیروخائنان مملکت که هروقت میدانی برای لگدپرانی پیدا کردنددرآن رقص ۲ریالی می کنند، پس بااین حال بایدچشم نگاهمون فقط وفقط به مذاکرات مدبرانه آمریکا باشیم تا به دولت تدبیروامیدشما، شما که عرضه اداره کردن پول ملی و کنترل کردن ارزخارجی روندارید بیخود کردید توی پستتون موندین، حیف حقوقی که به ناحق می گیریدوجلوی رسانه ها به شکل سوپراستاروجنتلمن حقیقی باسینه وسربالا برای ما ظاهرمی شید، خجالت بکشید این چه وضع مدیریت کردنه ، خجالت نمی کشی بی عرضگیتونو جلوی مردم به نمایش قرارمی دین ومیگیدنتیجه مذاکرات وازاین شرو وراس؟ حیا کنید حیا. خدارحمتت کنه مردمیدان ای سلیمانی دلها، تو کجا واینها کجا!

  • لطفاً با اعصابمون بازی نکن
    0

    تو بگو دلار بشه هزار تومن. وقتی مردم گرونی مایحتاج زندگی را کاملا حس میکنند توافق بشه یا نشه به حال ملت چه فرقی میکند.

  • لعنت خدا بر شما
    0

    دوباره سرو کله این بی عرضه پیدا شد

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام اصلاح طلبان نجومی بگیر و اشرافی ابتدا فیشهای حقوقی و محل زندگی خود و فرزندانشان رابه مردم اعلام کنند مردم خودشان تکلیفشان را روشن می کنند. شما وقتی دم از خوب شدن اوضاع می زنید مردم باید منتظر فاجعه باشند. در این مدت مدیریتتان جز دروغ و وعده پوچ و ناتوانیتان چیز دیگری برای مردم نداشتید.

  • علی طهرانی
    0

    همتی هم در تعیین نرخ ارز انگار دخالتی نداره بنده خدا فقط معلوم نیست اگر رئیس بانک مرکزی کاره ای نیست چرا رئیسشو هی به بهانه عدم ثبات نرخ ارز عوض میکنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها