تزریق واکسن به ۸ هزار و ۵۰۰ سالمند در اردبیل

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در اولویت واکسیناسیون در اردبیل قرار گرفتند که تا پایان هفته عملیات واکسیناسیون آنها به انجام می‌رسد.

تزریق واکسن به ۸ هزار و ۵۰۰ سالمند در اردبیل

محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: تاکنون ۱۵ هزار دوز واکسن به مرکز بهداشت شهرستان اردبیل تحویل داده شده که ۱۲ هزار دوز آن به جمعیت اولویت‌دار تزریق شده است.

وی تصریح کرد: از چهارشنبه هفته گذشته تزریق واکسن به سالخوردگان بالای ۸۰ سال در سطح استان آغاز شده که ۷۰ درصد عملیات تزریق تاکنون به انجام رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: در مجموع هشت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت بالای ۸۰ سال در شهرستان اردبیل شناسایی شده که تزریق واکسن به این گروه سنی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

خلفی‌زاده افزود: در ۱۸ مرکز شهری و ۱۵ مرکز روستایی بهداشت با فراخوانی که انجام می‌شود، واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف به ویژه سالخوردگان آغاز شده که در مرحله بعد نیز گروه سنی ۶۰ تا ۸۰ سال در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

سالمندان بعد از واکسیناسیون موازین بهداشتی را رعایت کنند

وی با رد شایعاتی مبنی بر عدم رعایت موازین بهداشتی بعد از زدن واکسن خاطر نشان کرد: توصیه اکید ما بر این است که بعد از زدن واکسن به دلیل آنکه ایمنی کاملی ایجاد نمی‌شود، همچنان موازین و پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

خلفی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در دو مرحله عملیات واکسیناسیون برای گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال انجام خواهد شد که از طریق تلفن و پیامک اطلاع‌رسانی به جمعیت هدف انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم همچنان اهالی استان و شهرستان اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مهار این بیماری در پیک چهارم کمک کنند چرا که همچنان آمار فوتی‌ها دو رقمی و بستری‌ها نیز بالاست.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل ادامه داد: کوچک‌ترین سهل‌انگاری شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی آثار و عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت که امیدواریم در این زمینه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماندن در منزل به کنترل این ویروس خطرناک کمک شود.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها