کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در تقاطع‌های ایمن شده مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به ایمن‌سازی ۶۷ تقاطع در مشهد حدود ۵۰ درصد تصادفات مربوط با عابر پیاده را در این تقاطع ها کاهش داده‌ایم.

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در تقاطع‌های ایمن شده مشهد

خلیل الله کاظمی در صدوبیست‌ ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص عملکرد شهرداری در پیاده محوری و توسعه پیاده‌روها اظهار کرد: در کلان‌شهرهای کشورهای پیشرفته جهان زمانی به موضوع انسان محوری پرداخته‌اند که ابتدا بحث خودرومحوری و مسئله مربوط به ساخت بزرگراه‌ها، تقاطع‌ها و پل‌ها حل شده است و سپس وارد بحث انسان محوری شده‌اند. در کشور و شهر مشهد به این موضوع توجه نشده است.

وی افزود: طی سه سال گذشته اولویت ما افزایش ایمنی، سهولت دسترسی و کاهش ترافیک بود. برهمین اساس پروژه‌های زیرگذرها، روگذرها و تقاطع‌های غیر همسطح در رینگ پیرامونی شهر را اجرا کردیم. در طول این مدت به توسعه انسان ‌محور و رفع مشکلات مربوط به تردد توجه ویژه‌ای داشتیم.

کاظمی ادامه داد: ۱۵.۵میلیون مترمربع مساحت پیاده‌روها در شهر مشهد است که از این میزان ۶.۵ میلیون مترمربع پیاده‌رو در شریان‌ها و معابر اصلی شهر ساماندهی شد. در طول این مدت بالغ بر یک میلیون مترمربع پیاده روسازی انجام شد، در صورتی که در ۱۰سال گذشته تا سال ۹۶ حدود یک میلیون و۲۰۰هزار مترمربع پیاده‌روسازی صورت گرفته است.

حدود ۲۵ تقاطع روگذر و زیرگذر که مصوبه قانونی داشتند، اجرا نشد

وی با اشاره به انتقادات درخصوص تاکید مدیریت شهری بر اجرای پروژه‌های خودرومحور، گفت: تاکید و نگاه ما در این دوره به توسعه انسان‌محور بود که متاسفانه حدود ۲۵ تقاطع روگذر و زیرگذر که دارای مصوبه قانونی بودند، اجرا نشدند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حوزه پیاده‌روسازی ۶۷ تقاطع را ایمن‌سازی کردیم که این امر سبب شد در سال گذشته ، ۱۵۴ تصادف داشته باشیم، در صورتی که در سال ۹۸ بیش از ۳۰۴ مورد تصادف با عابر پیاده داشته‌ایم؛ یعنی حدود ۵۰ درصد تصادفات مربوط با عابر پیاده در این تقاطع‌ها طی یک سال اخیر کاهش داشته است.

کاظمی بیان کرد: در این حوزه اقداماتی ارزنده انجام شد؛ به عنوان مثال در خیابان کوهسنگی محل پارک خودرو حذف شد. همچنین در خیابان شیرازی و خیابان شاهین‌فر معبر سواره‌رو را کاهش دادیم و معبر پیاده‌رو افزایش یافت.

معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: موضوع پیاده‌محوری و پیاده‌راه جزو مطالبات مردم و جامعه نخبگان شهر بود، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی شهروندان در برخی معابر از جمله خیابان راهنمایی و سعدی به جهت دغدغه‌هایی که از اجرای این پروژه‌ها داشتند، انجام نشد. البته امید داریم در آینده این رویکرد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها