یک بانک در کیش به خاطر کرونا تعطیل شد

 رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۲ واحد صنفی و یک بانک در کیش به دلیل مثبت بودن تعدادی از پرسنل آنها تعطیل شد.

یک بانک در کیش به خاطر کرونا تعطیل شد

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: این واحدها بدلیل مثبت شدن تعدادی از پرسنل این مراکز، تا تیین تکلیف و غربالگری دیگر کارکنان تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در راستای جلوگیری از انتقال ویروس به سایر کارکنان و مشتریان، کارکنان مشکوک مبتلا به کرونا پس از تایید پزشک باید به مرخصی بروند.

رضانیا با بیان اینکه فعالیت این مراکز تا غربالگری تمام پرسنل و ضدعفونی کامل ممنوع خواهد بود افزود: پیش از این در فروردین امسال ۱۱ واحد صنفی این جزیره در نتیجه اجرای طرح تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای تجاری و خدماتی پلمب شد.

هم اکنون ۱۲ بازرس مرکز سلامت به صورت شبانه‌روزی بر فعالیت اصناف مختلف از جمله مراکز گردشگری، عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها و هتل‌های این جزیره نظارت دارند.

جزیره کیش از ۲۰ فروردین تا هشت اردیبهشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت به دلیل کاهش روند ابتلا از هشتم این ماه در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و ۱۶۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۵ نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون ۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها