مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه:

بیش از ۱۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در استان کرمانشاه ‌اجرا شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از ‌اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کرمانشاه خبر داد و گفت: بسیج سازندگی بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی استان کرمانشاه هزینه کرد.

بیش از ۱۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در استان کرمانشاه ‌اجرا شد

سرهنگ کامران هزارخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از سال 88 تاکنون 12 هزار و 407 پروژه محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه انجام داده است اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها، 125 میلیارد و 755 میلیون تومان هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رسالت نخست بسیج سازندگی خدمت به مردم در مناطق محروم است تاکنون، 9 هزار و 900 باب خانه و 62 باب مسجد احداث، تکمیل و یا بازسازی شده است گفت: 79 باب غسالخانه، 64 پل روستایی، 25 خانه بهداشت، 19 سیل‌بند، هشت سرویس بهداشتی، پنج یادمان شهدا، پنج مجموعه فرهنگی و همچنین 84 پروژه آبرسانی روستایی و 1516 پروژه برق‌رسانی احداث و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیج در حوزه پایداری اشتغال در ادارات کمک می‌کند، گفت: 1204 هزار صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی با اعتبار 38 میلیارد و 690 میلیون ریال در استان کرمانشاه فعال شد و ورود بسیج تصدی‌گری و متولی گری نیست و بسیج تسهیل‌گر بین بخشی و برای روان بخشی کار فعالیت دارد.

هزارخانی عنوان کرد: این صندوق‌ها کاملا مردمی اداره می‌شود و تاکنون توانسته‌اند بیش از 10 هزار مورد وام به اعضای خود پرداخت کند و در نتیجه این وام‌ها تاکنون یک هزار و 674 شغل پایدار و مستمر در روستاها به ویژه برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت بعدی بسیج سازندگی تقویت و راه‌اندازی گروه‌های جهادی است گفت: گفتمان گروه‌های جهادی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کشور را حل کند و در استان کرمانشاه یک هزار و 499 گروه جهادی شناسنامه‌دار با بیش از 51 هزار عضو فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: گروه‌های جهادی به سه دسته عادی، فعال و ویژه جهادی تقسیم می‌شوند که به اقشار مختلف خدمات تخصصی مورد نیاز آنها را ارائه می‌دهند و گروه‌های ویژه جهادی در زلزله سی‌سخت یک گروه 40 نفره به مدت 10 روز در مناطق زلزله‌زده به مردم کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های بسیجی و مجموعه سپاه بعد از شیوع کرونا در کنار کادر درمان و مردم حضور داشتند و خدمات رضایت بخشی ارائه دادند بیان کرد: تهیه و توزیع 305 هزار بسته معیشتی، 21 هزار و 642 بسته کمک‌آموزشی، چهار هزار و 412 بسته پوشاک و لباس و 270 هزار و 599 بسته بهداشتی بخشی از این خدمات است.

هزارخانی از تهیه و توزیع اقلام دارویی برای شش هزار و 850 بیمار کرونایی خبر داد و گفت: در یکسال گذشته 488 سری جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه شده و 533 هزار و 210 نفر ساعت آموزش را هم برای مردم تدارک دیده شده و 411 زندانی جرائم غیرعمد هم توسط مجموعه بسیج از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج سازندگی 40 فقره جهیزیه هر کدام به ارزش 15 میلیون تومان و شامل پنج قلم کالا (یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی) تهیه و به نیازمندان اهدا می‌شود، گفت: پروژه آبرسانی به روستای «سماق» با 230 میلیون تومان اعتبار پروژه آبرسانی به 2 روستای بخش سرفیروزآباد که در مجموع 60 خانوار در آنها حضور دارد، کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    سلام خیرین،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من ۳۱ سال سن دارم چندین سال دوست دارم متاهل بشم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری فن بلد نیستم بخاطر که درآمدم کم کسی ضامنم برای وام نمیشه،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران. خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی در بیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن،شماره عابر سپه (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲)بنام محمدهادی قربانی.تو را خدا کمکم کن موفق،سربلند و سلامت باشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها