استاندار بوشهر:

کانون شیوع کرونا در روستاها باید شناسایی و کنترل شود

استاندار بوشهر گفت: کانون شیوع ویروس کرونا در روستاها باید با همکاری دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی شناسایی و کنترل شوند.

کانون شیوع کرونا در روستاها باید شناسایی و کنترل شود

عبدالکریم گراوند، در نشست قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا برای کنترل این ویروس هر روستا باید به پایگاه سلامت تبدیل شود.

وی بیان کرد: همکاری فرمانداران، ائمه جمعه و روحانیون در عرصه آموزش و افزایش آگاهی آحاد جامعه در ارتقا سلامتی مردم ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا ادامه داد: تاکنون برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ از همه ظرفیت‌های استان استفاده‌ شده و برای ادامه راه نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

گراوند اضافه کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی موفقیت‌های مهمی در مدیریت پاندمی کرونا در استان داشته و نقش مهمی در ایمن شدن جامعه دارد.

استاندار بوشهر افزود: سپاه امام صادق (ع) و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی تعامل، همکاری و همدلی مستمری داشته‌اند و این روحیه از نقاط قوت این طرح به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: شناسایی بیماران، غربالگری، ره‌گیری بیماران قرنطینه‌ای و توزیع ۱۱ هزار بسته‌ معیشتی تنها در فروردین ماه از جمله فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی و از جلوه‌های همدلی در استان بوشهر است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر گفت: همکاری و تعامل بسیج جامعه پزشکی، بسیجیان، همکاری کارکنان شبکه‌های بهداشتی درمانی، بسیج اصناف، فرمانداران و نیروی انتظامی در اجرا طرح شهید سلیمانی از دیگر جلوه‌های همکاری و تعامل در این استان است.

استاندار بوشهر افزود: با رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در اسفندماه بستری‌ ناشی از کرونا به زیر ۱۰۰ نفر رسید اما با ساده‌انگاری در فروردین‌ ماه میزان بستری کرونایی به ۴۸۰ نفر و شمار جان باختگان نیز افزایش یافت.

وی اضافه کرد: حساسیت‌های ویژه‌ای در تزریق واکسن به گروه‌های مختلف وجود دارد که باید در چارچوب سند ملی این مهم مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود.

استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر تمام بیمارستان‌های استان بوشهر درگیر رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس کرونایی هستند و در راستای توسعه خدمات زیرساختی به زودی بیمارستان بخش خصوصی با ۲۵ تخت بستری وارد این چرخه می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها