مسکو: آمریکا بی اثر کردن توانمندی اتمی روسیه را هدف قرار داده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا بی اثر کردن توانمندی نیروی اتمی بازدارنده روسیه را هدف قرار داده است.

مسکو: آمریکا بی اثر کردن توانمندی اتمی روسیه را هدف قرار داده است

ماریا زاخارووا روز دوشنبه به ریانووستی گفت: آمریکا تلاش های خود در عرصه نظامی را برای کاهش توانمندی هسته ای روسیه متمرکز کرده است.

دیپلمات ارشد روس افزود: آمریکا در راستای این هدف خود، امکانات نظامی فضایی را توسعه می دهد و نیروی ضربتی واکنش سریع غیراتمی را ایجاد کرده است.

سیستم پدافند موشکی آمریکا رقابت تسلیحاتی بوجود می آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآوری کرد که آمریکا در سال ۲۰۰۲ بطور یکجانبه از قرارداد محدودیت سیستم های پدافند موشکی با روسیه خارج شد و از آن زمان به ایجاد سیستم جهانی پدافند موشکی پرداخت که از سیستم های موشکی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

به گفته زاخارووا، آمریکا به بهانه های واهی، سیستم های پدافند موشکی خود را در مناطق نزدیک مرزهای روسیه مستقر و سیستم های موشکی مستقر بر ناوها را نیز بطور مستمر در مناطق ساحلی مجاور روسیه مستقر می کند.

وی تلاش آمریکا برای معرفی کردن سیستم جهانی پدافند موشکی خود به عنوان یک طرح دفاعی را تلاش برای سرپوش گذاشتن و پنهان کردن اهداف واقعی خود خواند و افزود: واشنگتن می خواهد با بدست آوردن امکان برای حمله اتمی نخست، برتری بیابد.

به گزارش ریانووستی، خبرگزاری بلومبرگ به تازگی اعلام کرد که پنتاگون ۱۸ میلیارد دلار برای طراحی و تولید موشک های رهگیر برای مقابله با موشک های کره شمالی و ایران اختصاص می دهد.

بر اساس این گزارش کاخ سفید درنظر دارد ۳۱ موشک رهگیر ازجمله ۱۰ موشک برای آزمایش بسازد که در پایگاهی در منطقه آلاسکا مستقر می شود.

زاخارووا در ادامه گفت که توسعه سیستم جهانی پدافند موشکی منجر به پیامدهای جدی در عرصه امنیتی خواهد شد و رقابت تسلیحاتی از جمله در عرصه موشکی را تشدید می کند.

روسیه در ماههای اخیر به آمریکا درباره هرگونه تلاش برای برتری جویی نظامی و استراتژیک بویژه در عرصه های موشکی و هسته ای هشدار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی با این هشدار که بهتر است هیچ کشوری از هیچ یک از خط قرمزهای روسیه عبور نکند، تصریح کرد روسیه برای حفظ منافع خود، به هرگونه اقدام تحریک کننده علیه این کشور، پاسخی سریع، شدید و فراتر از آن خواهد داد.

پوتین در پیام سالانه خود به مجمع فدرال پارلمان روسیه شامل مجلس دوما و شورای فدراسیون تاکید کرد اگر کشوری بخواهد از خط قرمزهای روسیه عبور کند، پاسخ پشیمان کننده دریافت خواهد کرد.

پوتین خاطرنشان کرد که ارتش روسیه قدرتمندتر می شود و تا سال ۲۰۲۴ سهم تسلیحات پیشرفته در ارتش روسیه به ۷۶ درصد و در نیروی اتمی سه گانه این کشور به ۸۸ درصد خواهد رسید.

رئیس جمهوری روسیه به تحویل موشک های قاره پیمای مافوق صوت آوانگارد و تسلیحات لیزری «پرسوت» به ارتش روسیه اشاره و اضافه کرد: در سال ۲۰۲۲ نیز موشک های قاره پیمای سارمات به ارتش روسیه تحویل می شود.

پوتین همچنین به افزایش تعداد موشک های هوایی کینژال در واحدهای هوایی ضربتی روسیه و موشک های قاره پیمای کالیبر در ناوهای این کشور اشاره کرد.

به گفته وی کار ساخت تسلیحات پیشرفته و جدید از جمله تسلیحات پوسیدون، بوروستنیک و سایر سیستم های پیشرفته جریان دارد.

رئیس جمهوری روسیه در همین حال گفت که روسیه به عنوان کشور پیشرو در عرصه تسلیحات راهبردی می خواهد تا کشورهای دیگر به مسائل مربوط به کنترل تسلیحات تهاجمی و دفاعی توجه کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها