وجود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران/ افزایش معتادان خیابانی با آغاز فصل گرما

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: همچنان حدود ۶ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران پراکنده هستند تا یک ماه آینده می‌توانیم برای جمع‌آوری این معتادان اقدام کنیم.

وجود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران/ افزایش معتادان خیابانی با آغاز فصل گرما

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از ابتدای سال تاکنون در سال ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون قریب به ۲ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران را ساماندهی کرده‌ایم و به مراکز بازپروری و درمان تحویل داده‌ایم. این معتادان قبل از تحویل به مراکز بازپروری حدود ۱۴ روز قرنطینه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مدت بازپروری این افراد یک سال است، ادامه داد: تاکنون هیچ مشکلی در خصوص رعایت پروتکل‌هایی که در بحث جمع‌آوری اعلام شده بود، ما نداشته‌ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره واکسیناسیون ماموران این پلیس گفت: ما در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا و برخورد با معتادان متجاهر هستیم و از همین رو نیاز به واکسن کرونا داریم، اما هیچ اقدامی از سوی وزارت بهداشت تاکنون در این زمینه نشده است.

سرهنگ حسنوند درباره دستور دادستان مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: دستور جدیدی به ما ابلاغ نشده است و ما در خصوص جمع‌آوری همچنان در نقاط آلوده شهر تهران، حاشیه اتوبان‌ها، کنارگذر جاده‌ها و مناطق آلوده شوش، هرندی و مولوی در حال فعالیت هستیم.

وی درباره جمع آوری معتادان متجاهر زن ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۷ معتاد متجاهر زن را جمع آوری کرده و به مراکز بازپروری تحویل داده ایم. در مراکز نگهداری این افراد آن طور که اعلام شده است، حدود ۱۵۰ نفر دیگر هنوز ظرفیت وجود دارد. حدود ۲۰۰ معتاد متجاهر زن در حال حاضر در مراکز بازپروری داریم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه تعداد معتاد متجاهر زن هنوز در سطح شهر تهران پراکنده هستند، گفت: برآورد ما در حوزه شهر تهران این است که ۲۰ هزار نفر متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد که ۱۴ هزار نفر جمع آوری و در مراکز بازپروری هستند و همچنان ۶ هزار معتاد متجاهر رها شده‌اند و نیاز به ایجاد ظرفیت دارد تا بتوانیم این افراد را نیز جمع آوری و به مراکز بازپروری و درمان منتقل کنیم. در تهران ۱۴ هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد که در حال حاضر این ظرفیت‌ها تکمیل است.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: قطعا با توجه به فصل گرما از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار با مهاجرت معتادان متجاهر به شهر تهران مواجه هستیم و تعداد معتادان متجاهر در فصل گرما در تهران بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته سپاه یک ظرفیت ۱۵۰۰ نفره برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کرده است، اما به علت‌عدم تکمیل پروژه شبکه آبرسانی این ظرفیت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. در مرکز سروش که مربوط به پلیس مبارزه با مواد مخدر است، دو ظرفیت دیگر نیز ایجاد شده است. یک مرکز ۵۰۰ نفره و یک مرکز ۴۰۰ نفره دیگر نیز افتتاح شده است، اما هنوز این مراکز به بهره‌برداری نرسیده و مستلزم تکمیل پروژه آب‌رسانی است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری ری درخصوص پروژه آبرسانی گفت: فرمانداری حوزه شهر ری توجه خوبی در این زمینه داشته‌اند و با توجه به فاصله ۱۲ کیلومتری آب شرب به مرکز سروش تاکنون ۸ کیلومتر از این پروژه انجام شده است. اگر این پروژه‌ها انجام شود یک ظرفیت ۱۵۰۰ نفره در سپاه و یک ظرفیت ۹۰۰ نفره در مرکز مهر سروش برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد خواهد شد که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با راه اندازی مراکز فوق، حوزه شهر تهران قطعا ۹۰ درصد پاکسازی خواهد شد.

وی درباره پایان پروژه آب‌رسانی مرکز مهر سروش گفت: فرماندار شهرری قول داده‌اند که تا در یک ماه آینده این پروژه به پایان برسد. در خصوص حوزه مرکز ضیاییان با توجه به اینکه پروژه آب‌رسانی حدود یک کیلومتر است. چنانچه مدیرعامل آبفای تهران همکاری لازم را داشته باشد تا یک ماه آینده حدود ۲۵۰۰ نفر ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد خواهد شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که چه تعداد از معتادان متجاهر از معتادان شهرستان یا استان‌های همجوار هستند که به تهران آمده اند؟ گفت: در سال گذشته ما درخصوص مراکز شلتر، دی آی سی، سرپناه‌های مجانی و ارائه متادون مجانی به این افراد در تهران گلایه داشتیم و خواستار جمع آوری این مراکز شدیم، چراکه این کار باعث شده است هجمه زیادی از معتادان متجاهر مهاجر به حوزه شهر تهران زیاد شود.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: در مرحله اول جمع آوری معتادان متجاهر سطح شهر تهران به صورت منطقه‌ای در مناطق شوش، مولوی و هرندی انجام شد. پس از آن در مرحله دوم که جمع آوری معتادان متجاهر در همین مناطق انجام شد، متوجه شدیم که حدود ۶۰ درصد این معتادان متجاهر مربوط به حوزه شهرستان‌ها و اطراف تهران هستند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • TN
    0

    فقط 20 هزار معتاد متجاهر خیابان خواب تو شوش دور هم جمع شدن چه جوری کل تهران را 20 هزارتا اعلام میکنید

  • خورزوخان
    0

    نصف تهران معتاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها