عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

آمدن رییسی می‌تواند با اجماع بین اصولگرایان همراه باشد/ او قبل از هر اقدامی احتمالا با رهبری مشورت خواهد کرد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است که حضور ابراهیم رییسی در انتخابات می‌تواند یک اجماع را بین اصولگرایان ایجاد کند ولی او قبل از هر اقدامی احتمالا با رهبری مشورت خواهد کرد.

آمدن رییسی می‌تواند با اجماع بین اصولگرایان همراه باشد/ او قبل از هر اقدامی احتمالا با رهبری مشورت خواهد کرد

محمدصادق جوادی حصار با اشاره به احتمال نامزدی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، گفت: هنوز نمی‌توان به صورت قاطعانه درباره نامزدی آقای رییسی صحبت کرد ولی از اخبار و واکنش‌هایی که تاکنون صورت گرفته باید آقای رییسی را یکی از گزینه‌های جدی اصولگرایان در نظر گرفت. به ویژه آنکه آقای رییسی پیش از این نیز در انتخابات ریاست جمهوری 96 نامزد شدند و علیرغم شکست توانستند آرای نسبتا خوبی را کسب کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: ما امروز نیز شاهد آن هستیم که بخش زیادی از جریان اصولگرایی مدام در تلاش هستند که آقای رییسی را برای کاندیداتوری رسمی در انتخابات قانع کنند. هرچند که در مقابل نیز برخی از اصولگرایان دوست ندارند که آقای رییسی وارد عرصه انتخابات شود و امیدوارند که آقای رییسی از نامزدی در انتخابات منصرف شود.

وی با بیان اینکه هنوز نامزد جدی و مورد وثوقی چه در جریان اصلاح طلبی و چه در جریان اصولگرایی اعلام کاندیداتوری نکرده است، گفت: من تصور می‌کنم که با توجه به وضعیت کنونی کشور و از آنجایی که هنوز چهره جدی و مهمی پا به عرصه انتخابات نگذاشته است، آقای رییسی نسبت به لاتکلیفی دستگاه قضایی بعد از نامزدی احتمالی خودش مردد است و به همین دلیل او خیالش بابت اینکه به صورت رسمی وارد انتخابات بشود، راحت نیست.

جوادی حصار ادامه داد: شاید اگر رهبری گزینه مورد تاییدی را برای ریاست قوه قضاییه در نظر داشته باشد، آقای رییسی با اطمینان بیشتری برای نامزدی در انتخابات تصمیم‌گیری کند. من فکر می‌کنم که اگر آقای رییسی تصمیم جدی برای ورود به عرصه انتخابات داشته باشد، احتمالا قبل از هر اقدامی با رهبری مشورت می‌کند و در صورت موافقت ایشان قطعا وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه حضور ابراهیم رییسی در انتخابات می‌تواند منجر به ایجاد اجماع بین اصولگرایان شود، تاکید کرد: البته من این احتمال را در نظر می‌گیرم که چون وضعیت کشور با شرایط سال 96 متفاوت است، بنابراین امکان دارد که این اجماع یا ائتلاف احتمالی مذکور مانند دوره قبلی رخ ندهد. به نظرم امکان دارد که شرایط اصولگرایان برای رسیدن به اجماع و ائتلاف نهایی کمی پیچیده‌تر از گذشته باشد.

وی افزود: بنابراین باید این نکته را در نظر گرفت که احتمال بعدی درباره ورود آقای رییسی به انتخابات، کاندیداتوری او در رویه و روندی خارج از فرآیند انتخاباتی اصولگرایان باشد که در این صورت اگر بتواند آرای بهتری نسبت به سایر رقبا کسب کند، در آن صورت ائتلاف یا اجماع به نفع ایشان صورت بگیرد. البته من اعتقاد دارم که آقای رییسی یک سری دغدغه و تردید‌هایی نسبت به حضور در انتخابات دارد که اگر این مسائل رفع نشود، احتمالا وارد عرصه انتخابات نشود.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    هیچکدام. رأی نمیدیم

  • کاربر ناشناس
    0

    رای مردم زجرکشیده فقط ریسی یاهیچکدام

  • مریم
    0

    انشالله رئیسی برنده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها