استاندار خوزستان:

بازار مرغ خوزستان به آرامش‌ نسبی رسید

استاندار خوزستان گفت: آرامش نسبی در بخش مرغ در بازار خوزستان ایجاد شده و توزیع گسترده مرغ برای پایداری بازار مرغ در استان همچنان ادامه دارد.

بازار مرغ خوزستان به آرامش‌ نسبی رسید

قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: وزارت صمت تامین ۷۰۰ تن مرغ منجمد برای استان را متقبل شده بود که تا کنون ۵۰۰ تن را تامین کرده و منتظر تامین ۲۰۰ تن دیگر هستیم.

وی گفت: با توزیع مناسب مرغ کشتارروز و مرغ منجمد در بازار تلاش شده است تا وضعیت مرغ در بازار به یک وضعیت پایدار برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با فروشگاه افق کوروش در استان نیز توافق شده تا از کردستان مرغ تامین کند تا در بهبود هر چه بیشتر مرغ در بازار خوزستان کمک کند.

در حال حاضر مرغ با قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۲۰۰ هزار ریال، مرغ کشتار روز هر کیلوگرم ۲۵۰ هزار ریال و مرغ آزاد کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال در بازار استان به فروش می رسد.

طی یک ماه گذشته وضعیت مرغ در بازار خوزستان همچون سایر کشور به لحاظ قیمت و فراوانی دچار مشکلاتی شد که با تصمیماتی که گرفته شد این وضعیت ساماندهی شده است.

طبق دستور استاندار خوزستان عرضه مرغ زنده در بازار استان ممنوع شد و امکان خروج مرغ زنده از استان وجود ندارد.

همچنین طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان روند تولید تا تحویل مرغ به کشتارگاه ها و روند کشتار تا توزیع مرغ در بازار استان از سوی بازرسان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان صمت استان بازرسی و بررسی می شود.

وزارت صمت نیز تامین یکهزار و ۷۰۰ تن مرغ منجمد و وارداتی را برای خوزستان متقبل شده است که تا کنون ۵۰۰ تن مرغ منجمد به استان تخصیص داده است.

مدیران مربوطه تا شنبه هفته آینده باید بازار سیمان را ساماندهی کنند

استاندار خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به نابه سامانی و افزایش قیمت سیمان در استان بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیسه سیمان در استان ۶۰۰ هزار ریال است که ۱۷ درصد بیش از قیمت مصوب کشوری است.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس افزایش قیمت در سطح ملی در بخش سیمان و هزینه حمل و نقل قیمت هر کیسه سیمان در بازار باید ۳۹۰ هزار ریال باشد اما طبق گزارشات رسیده از بازار استان در حال حاضر کیسه ای ۶۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان در دست ساخت هستند و با این تورم در قیمت سیمان با مشکل برخواهند خورد.

سلیمانی افزایش ۱۷ درصدی قیمت سیمان از سوی اصناف و اتحادیه های مصالح فروشی استان را غیر قانونی دانست و افزود: سهل انگاری مدیران در این بخش قابل پذیرش نیست.

وی گفت: اگر تا روز شنبه هفته آینده بازار سیمان به یک وضعیت پایدار نرسد مسئولان اقتصادی و نظارتی استان را مقصر می دانم و با مدیران خاطی و کم کار در این بخش برخورد خواهم کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: معاونت اقتصادی استانداری خوزستان باید هر چه زودتر نسبت به ساماندهی بازار سیمان در استان اقدام کند و با متخلفان برخورد شدید انجام گیرد.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت سیمان در سطح کشور ۴۰ درصد افزایش یافت اما در کنار این افزایش قیمت اصناف و اتحادیه های استان در این بخش بدون هماهنگی و خودسرانه ۱۷ درصد قیمت سیمان را باز هم افزایش دادند.

این افزایش قیمت باعث اختلال در بازار سیمان و مصالح ساختمانی استان شده است.

پیش از این رییس سازمان صمت خوزستان افزایش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی از سوی اصناف و اتحادیه ها در استان بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار و سازمان صمت استان را تخلف دانست.

شکر تک نرخی می شود

استاندار خوزستان بیان کرد: طبق آخرین صحبتی که با وزیر صمت داشتیم قرار است قیمت شکر تک نرخی شود، در حال حاضر قیمت شکر خانوار با شکر صنف و صنعت متفاوت است و سودجویان و دلالان از این فاصله قیمتی سود می برند و باعث ایجاد اختلال در بازار می شوند.

سلیمانی بیان کرد: وضعیت موجودی شکر، روغن و برنج در استان مناسب است اما نیاز است که توزیع این کالاها به نحو بهتر و مناسب تری انجام شود تا در بازار با کمبودی در این بخش مواجه نباشیم.

شکر خانوار به قیمت هر کیلوگرم ۸۷ هزار ریال و صنف و صنعت به قیمت هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار ریال در بازار استان به فروش می رسد.

شکر خانوار به صورت بسته بندی عرضه می شود و خانوارها برای تامین شکر باید شکر بسته بندی با نرخ مصوب را خریداری کنند.

بارها در خصوص تک نرخی شدن شکر از سوی مسئولان بحث و مکاتبه شد تا از فعالیت دلالان و سودجویان در این بخش جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها