رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

برپایی مراسم شبهای قدر در فضاهای مسقف ممنوع است

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شهرهای قرمز و نارنجی برپایی مراسم شبهای قدر در فضاهای مسقف مانند مساجد و حسینیه ها ممنوع است که در شب نوزدهم رمضان برخی در مشهد این موضوع را رعایت نکردند.

برپایی مراسم شبهای قدر در فضاهای مسقف ممنوع است

محمد باباخانی افزود: گزارش مساجد و حسینیه هایی که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مشهد مراسم احیاء برگزار کردند به سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شده است.
وی اضافه کرد: بر طبق دستورالعملها مراسم شبهای قدر در مناطق قرمز و نارنجی به لحاظ میزان ابتلا به کرونا در فضای باز برگزار می شود اما در مناطق زرد رنگ در فضای بسته نیز قابل برپایی است.
رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد ۵۰ نقطه اجازه برگزاری مراسم احیا را در فضای باز دارند که کارشناسان بهداشت محیط بر روند اجرای این مراسم نظارت دارند.
باباخانی افزود: هتلها و اماکن اقامتی نیز برای مسافرانی که برای انجام امور ضروری به شهرستانهای قرمز و نارنجی وارد شده اندخدمات ارائه می کنند.
وی ادامه داد: رعایت فاصله گذاری چهار متر مربع بین ۲ نفر، ممنوعیت توزیع نذورات، برپایی مراسم حداکثر طی ۲ ساعت، ضد عفونی کردن سطوح و استفاده از ماسک از شروط برگزاری مراسم شب های قدر است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۹۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۴۸۴ تن رسید.

در این مدت ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۷۱۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها