حسین شریعتمداری: مگر کشور بی‌صاحب است که نامزد می‌شوید؟!

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اعلام نامزدی برخی برای انتخابات ریاست جمهوری، توهین به ملت ایران است.

حسین شریعتمداری: مگر کشور بی‌صاحب است که نامزد می‌شوید؟!

حسین شریعتمداری در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: اعلام نامزدی برخی برای انتخابات ریاست جمهوری توهین به ملت ایران است. مگر کشور صاحب ندارد که برخی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شوند؟!

حسین شریعتمداری افزود: برنامه یک سوی ماجراست و اجرا و توان اجرای آن سوی دیگر ماجراست.

شریعتمداری ادامه داد: فردی که می خواهد برنامه ها را اجرا کند باید توانمندی های اولیه را داشته باشد و زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود به هر حال سابقه دارد که قابل ارزیابی است.

وی گفت: این روزها افرادی اعلام نامزدی کردند بعضی از آنها اعلام نامزدی شان، اهانت به ملت است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

او تصریح کرد: نامزدها در ابتدا باید کفایت داشته باشند و کفایت لزوماً یک مقوله کیفی نیست بلکه بایستی کفایت در عمل هم نشان داده شود و افردی که در مقابل برخی از مشکلات عادی مردم ناتوان بودند نباید در صحنه حضور پیدا کنند و حتی افرادی که از کسانی که ناتوان در اداره کشور بودند حمایت کردند اینها هم مورد سؤال هستند.

شریعتمداری گفت:درست است که ظریف نهیب پدرانه رهبری را پذیرفت ولی در بیانیه ای که بعد از سخنان رهبری منتشر کرد بر روال قبلی تأکید کرد.

وی افزود: اینکه چه کسی این مصاحبه را افشا کرده باید پیگیری شود ولی در این ماجرا این اولویت دوم است و اولویت اول صحبت های وزیر امور خارجه است چرا که این صحبت ها کارشناسی نیست.

او ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاده این است که ظریف حرف و خواسته آمریکایی ها را مطرح کرد. ظریف حرکت شهید سلیمانی را زیر سؤال می برد.

وی افزود: حضور ما در منطقه و توانایی های نظامی ما و گفتمانی که پرمخاطب است موجب شده تا آمریکایی ها در منطقه نتوانند آن گونه که می خواهند عمل و سیاست انفعالی را دیکته کنند.

او ادامه داد: وزیر امورخارجه در آن مصاحبه می گوید افراد، طیف ها و جریاناتی مثل قاسم سلیمانی و نیروی مقاومت مانع شدند؛ که باید بگویم اگر اینها نبودند شما نمی توانستید صحبت کنید و اگر شما را تحویل می گیرند به این دلیل است که اینها پشت سرتان هستند.

شریعتمداری گفت: ظریف اعلام می کند که برای تاریخ شفاهی است ولی در این تاریخ شفاهی که شما بحث می کنید آمریکا کجاست و یک کلمه درباره آمریکا نمی گویید و این چه توصیف تاریخی است؛ البته تاریخ شفاهی زمانی مطرح می شود که طرفین و متخصصین در این زمینه حاضر و نظرات هم داشته باشند.

وی با اشاره به صحبت شهید سلیمانی که می گفت برای دشمن کوچه باز نکنید، ادامه داد: وقتی که برای دشمن کوچه باز می کنید از همان کوچه وارد می شود.

شریعتمداری افزود: ظریف شخصیت متدین است و انسان های متدین خیانت نمی کنند ولی کلاه سرشان می گذارند.

وی گفت: عملکرد سیاست خارجی ما در این مدت چه بوده است و آیا وظایف را انجام داده اند؟

او افزود: بعد از صحبت های مقام معظم رهبری عده ای گفتند که وزارت امور خارجه هیچ کاره است؛ البته که هیچ کاره نیست بلکه مجری است؛ ولی خوب عمل نکرد.

شریعتمداری گفت: کجای دنیا زمانی که فردی می خواهد کاندیدا شود راه را باز می کنند؟ شرایطی دارد که باید با شرایطی که برای کاندیدا در نظر گرفته شده انطباق داشته باشد؛ و وظیفه شورای نگهبان هم همین است.

وی ادامه داد: آمریکا یک نهادی به عنوان دیوان عالی دارد که تعداد اعضای آن 11 نفر است که این ها هر تصمیمی می گیرند نهایی است و هیچ کس حق حرف ندارد.

شریعتمداری اضافه کرد: در دیوان عالی آمریکا بر اساس نظر شخصی خودشان نظر می دهند ولی اینجا شورای نگهبان بر اساس قوانین نظر می دهند و همچنین ملزم است قانونی را که موجب شده که صلاحیت یک کاندیدا رد شود به خود فرد اعلام کند.

وی گفت: تعدادی از نمایندگان فساد اقتصادی داشتند؛ چرا باید تأیید صلاحیت شوند؟ و عده ای به دنبال این هستند که کاندیدا بشوند تا رد صلاحیت شوند چون می دانند رد صلاحیت می شوند.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • نادان
    0

    مطابق قانون اساسی منعی در نامزد شدن و ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری افراد نیست.

  • 19
    0

    شما مثل اینکه یادتون رفته مملکت را قانون هدایت میکنه نه اشخاص پس دنبال صحاب نباشید ببینید قانون چی میگه

  • ناشناس
    0

    شما مگر فضول کشور هستید

  • غیر قابل نشر
    0

    البته که نه پس حضرتعالی چکاره اید.

  • رمضانی
    0

    خوش به حال کاندیدایی که تو ازش بد بگی و بدبخت کاندیدایی که تو سنگشو به سینه بزنی جناب آقای سردار قلم . می دونی این یعنی چه ؟

  • فاخری
    0

    مگر صاحب داره، هرروز یه تکه از کشور ویا مال این کشور به یغما میره کسی هم به کسی نیست!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    تاوجودرهبرعزیزمان هست فضولی ممنوع

  • کاربر ناشناس
    0

    یک سخن ازمادرعروس

  • حق دوست
    0

    هرکه به هرکه شیر توشیر وهرج ومرجه مردم دارن ازکرونا می میرن حضرات دنبال پست ومقام وقدرت هستن تمام کاندیدها که جمع بشن همه روهم به انازه روحانی حرف خوشکل و وعده رویایی نمیدهنددیدید که چه بلایی سرکشور اومد؟اگربگیم به انتخابات امیدنداریم میگن ضدانقلابی اگراعتراض کنیم میگن اغتشاشگری اگرمشکلات روبگیم میگن ضد ولایت فقیه نیروهای عزیز حزب اللهی وانقلابی بینی وبین الله مردم زیرفشاروزجر وشکنجه فقر وبیکاری وگرانی نیستن ؟تواین وضع سیاه اقتصادی وظلمات کرونایی صدهها پرونده اختلاس میلیاردی توهین به ملت وشهدا وامام راحل نیست؟ حاضرنیستن از130میلیارد دلارپول بلوکه شده برامردم واکسن بخرن فقط یک چیزی یادگرفتن تحریمیم چطور یمن رودارن واکسن میدن که دورتادورش محاصره است اما مانه دیگه خیلی حال بهم زن شده ماتحریمیم اما5هزارآقازاده توآمریکادارن عشق وحال میکنن نه واکسن میخرن نه اشتغال ایجادمیکنن نه باگرانی برخورد واقعی میکنن حالاهم دسته ای هجوم آوردن برا ریاست جمهوری

  • علی و
    0

    هرچی بدبختی هست زیر سر تو وامثال توهست

  • عباس
    0

    قیافتو میبینم حالم بد میشه میفهمی

  • حسین
    0

    آقا شما بفرما رفقای شما در وزارت خارجه چه گلی به سر مملکت زدند؟ اون آقای متکی که شما ازش حمایت می کردید، حتی بلد نبود حرف بزنه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها