این ۲۵ نفر، کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند/ اسامی و سوابق

تاکنون ۲۵ نفر به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرده اند.

این ۲۵ نفر، کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند/ اسامی و سوابق

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نزدیک است و هر روز یک گزینه برای شرکت در این انتخابات رسما اعلام کاندیداتوری می‌کند. هرچند نمی‌توان با قاطعیت این نامزدها را در جریان سیاسی خاصی قرار داد؛ اما پیشینه این افراد تا حدی مشخص می‌کند که به کدام جریان سیاسی تغلق دارند.

سردار سرتیپ پاسدار سعید محمد جزو اولین نفراتی بود که برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرد، او در ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ به عنوان فرمانده ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران منصوب شد و اواخر سال ۹۹ هم از سمت خود استعفا کرد و رسما برای ورود به پاستور آماده شد.

اما محمد عباسی یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که زمان زیادی از اعلام نامزد شدنش برای انتخابات نمی‌گذرد، او را باید اولین وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی بدانیم؛ چراکه بعد از تدوین برنامه جامع ورزش و جوانان و راه اندازی این وزارت خانه در دولت دهم، وی متصدی وزارت ورزش و جوانان شد.

محمد ناظمی اردکانی را هم می‌توان از دیگر چهره‌های سیاسی آماده برای ورود به انتخابات دانست، اگر بخواهیم به مسئولیت‌هایی که وی داشته است اشاره کنیم، باید بگوییم اولین وزیر تعاون دولت نهم، اردکانی بوده است، اما در سال ۸۵ از این منصب کنار گذاشته شده و محمد عباسی سکان دار این وزارت خانه می‌شود.

کدام افراد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند؟

امیرحسین قاضی زاده هاشمی چهره آشنای سال ۹۹ که به تازگی وارد مجلس شورای اسلامی شده از دیگر چهره‌هایی است که برای ریاست جمهوری پا بر عرصه انتخابات گذاشته و با وجود اینکه متصدی یکی از صندلی‌های راهبردی بهارستان است برای ورود به پاستور نیز اعلام آمادگی کرده است.

اما در میان افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده اند شاید چهره عزت الله ضرغامی آشناتر باشد؛ چراکه وی ۱۰ سال رئیس سازمان صدا و سیما بوده است و اکنون به عنوان چهره اصولگرا می‌خواهد شانس خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ محک بزند؛ البته اینکه قرار است به عنوان فردی اصولگرا یا مستقل وارد شود، هنوز مشخص نیست و جای بحث دارد.

رامین مهمان‌پرست یک چهره آشنا در دستگاه دیپلماسی کشورمان است، اگر نگاهی به کارنامه وی بی اندازیم متوجه این موضوع می‌شویم؛ چراکه وی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بوده است. مهمان‌پرست همچنین سفیر پیشین ایران در کشورهای قزاقستان و تایلند بوده است.

این ۲۵ نفر، کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند +اسامی و سوابق

محمد غرضی از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که وزیر اسبق وزارت ارتباطات (پست و تلگراف و تلفن سابق) است نیز وارد عرصه رقابت شده است.

اما در بین نامزدهایی که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده کرده اند نام‌های مصطفی کواکبیان، محسن رهامی، شاهین محمدصادقی و علی مطهری نمایندگان سابق مردم در مجلس شورای اسلامی نیز دیده می‌شود؛ آن‌ها قرار است به عنوان چهره‌های اصلاح طلب شانس خود را برای ریاست جمهوری امتحان کنند.

حسن سبحانی هم که از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۷۵ تا ۸۷ است اعلام کرده که می‌خواهد در انتخابات ۱۴۰۰ حاضر شود؛ وی همچنین در کارنامه کاری خود معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۷۱_۷۴ را دارد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر سابق دفاع در دولت یازدهم هم پا بر عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گذاشته و اعلام کاندیداتوری کرده است.

مسعود پزشکیان از دیگر افرادی است که تا این لحظه اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کرده است؛ او پیش از این نایب رئیس اول در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت و درمان دولت اصلاحات بوده و حالا قرار است به عنوان چهره اصلاح طلب وارد عرصه انتخابات شود.

علاوه بر سعید محمد یک چهره نظامی دیگر برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور کرده است، رستم قاسمی فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیاء، معاون مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران؛ قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد هم بوده است؛ او اولین و تنها وزیر ایرانی بود که رئیس اوپک شد و حالا هم به عنوان چهره اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود.

قدرتعلی حشمتیان نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی هم دیگر نامزد مستقل و بدون وابستگی به هیچ یک از جناح‌های سیاسی کشور قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضور پیدا کند.

محمد زارع فومنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب چندین دوره مسئولیت ستادهای انتخاباتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در سطح کشور عهده‌دار بوده‌ است. رسانه رسمی او روزنامه سراسری صدای اصلاحات است و حالا قصد دارد به عنوان چهره اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شود.

فریدون عباسی دوانی هم از دیگر چهره‌های اصولگراست که برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرده؛ او نماینده مردم در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است و در کارنامه کاری خود ریاست سازمان انرژی اتمی را در دوران محمود احمدی نژاد دارد و حالا آماده حضور در انتخابات ریاست جمهوری شده است.

وهاب عزیزی از فعالان سیاسی کشورمان و دبیرکل حزب جهادگران ایران اسلامی دیگر داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم اعلام کاندیداتوری کرده است.

اسدالله بادامچیان نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم و هشتم و دبیرکل این روزهای حزب موتلفه اسلامی نیز برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرده است.

سید محمدصادق خرازی سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵) و سفیر ایران در فرانسه (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶) و مشاور ارشد سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری او هم قرار است در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان چهره اصلاح طلب وارد عرصه انتخابات شود.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو جبهه رفاه؛ پیشرفت و عدالت به ریاست شهاب‌الدین صدر است که می‌خواهد در این دوره از انتخابات حضور پیدا کند.

سید مصطفی تاج‌زاده که در دولت سید محمد خاتمی معاون سیاسی وزیر کشور و سرپرست این وزارت خانه پس از استیضاح عبدالله نوری بود و حالا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور و کاندیداتوری کرده است.

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، اقتصاددان و استاد دانشگاه تربیت مدرس هم با شعار "کشور به نگاه نو و طرح تازه نیاز دارد" "همه با هم جهاد سازندگی ایران پیشرفته" در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج هم دیگر مرد کاندیدا شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • بحث نکن
    0

    ((( یه مرد واقعی رو از تعداد دشمناش بشناسید نه تعداد دوستاش )))-----تو این کاندیداهای ریاست جمهوری ببینید چه کسی بیشترین دشمن رو داره یا اینکه ببنید همه کاندیداها و جناح های سیاسی بیشتر به چه کسی حمله می کنند ، اون رو انتخاب کنید . مثل روز روشنه که همه کاندیداها دارن به سعید محمد حمله می کنند .----------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------- (¯`•.¸(¯`'•.¸¸.•'´¯).•'´¯) ✔ دکتر سعید محمد ✌ (¯`•.¸(¯`'•.¸¸.•'´¯).•'´¯)---------------------------------------------

    نظرات شما -
    • حسین محمدی
      0

      دقیقا درست فرمودین درود برشما به.....بحث نکن .....

    • .
      0

      چی زدی حالت اصلا خوب نیست کسی اصلا سعید محمد را حساب نمی کند

  • مرادبیک
    0

    ازآنجا که طبق قانونی که آقایان نوشتند وبکاربردن رجال سیاسی درآن بنظر میرسد این آقایون تازنده هستند باید تو دستگاه باشند مردم دیگه ازاین چهره ها کاملا خسته اندشما را که می بینند یاد سختیها ودربدریهای خود می افتند

  • اخوند نخودکی
    0

    چقدر ادم برای غارتگری اعلام امادگی کردن

  • ح ن
    0

    انتخابات بدون احمدی نژادیعنی سفره بدون غذا

    نظرات شما -
    • بحث نکن
      0

      اون غذای که شما ازش حرف می زنید یعنی غذای حروم بیاد روی سفره . . .

    • رزمنده
      0

      افرین دقیقآ فقط دکتر احمدی نژاد

    • یکی از مردم
      0

      اه اه حالم بهم خورد اینکه سفره چینیهاست!!!!

  • غیر قابل نشر
    0

    ای اقا . بابا یه لقمه ایرانه دور هم بشینید بخورید دیگه این همه جار وجنجال چرا؟خدارا شکر کنید.

  • F
    0

    همه اقایان رادرترازوقراردهیم چقدروزن دارندبرای رئیس جمهوری؟ البته درقحط الرجال وزن دارند!

  • علیقلی
    0

    سعدی میفرماید:یکی از ملوک بی‌انصاف پارسایی را پرسید که: از عبادت‌ها کدام فاضل‌تر است؟ گفت: تو را خواب نیمروز تا در آن یک نفَس خلق را نیازاری. کاندیداهای عزیز ما سیراب از عبادات و خدمات شما به این مردم هستیم.کمی بیاسایید.

  • .......
    0

    سردار سعید محمد

    نظرات شما -
    • رزمنده
      0

      ,ودکتر احمدی نژاد

  • ناشناس
    0

    قیافه ها را!!!

  • مورچه
    0

    همه مترسک هستن واختیاری ازخودندارن رای بئ رای ۲۸خرداد درخانه میمانم

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا خودت رحم کن فقط جبرائیل نازل فرما

  • سیرک 1400
    0

    سیرک 1400 !!!

  • محمدی
    0

    منم برای کسب قدرت و مفت خوری و غارت بیت المال توسط خودم و خانواده ام و فک و فامیل و دوستان آماده ام کاندید شوم . اسم مرا هم بنویسید . اولش هم بگید دکترا دارم ، حالا آخرش که گند کار در آمد لیسانس دارم ، موردی ندارد .

  • ۰
    0

    تعداد کاندید ها بیشتر از شرکت کنندگان خواهد شد!!!

  • وحید
    0

    خدایی کدومشون حرف تازه ای داره؟؟!!!

    نظرات شما -
    • رای
      0

      کدامشون رانتخواری نکردن

  • کاربر ناشناس
    0

    اینهامثل مادرشوهرانی هستنند که نقش عروس خوب وخوش اخلاق وباوجدان نمی‌خواهد ضربه سیلی خوردن نیست کدامشان خداوکیلی پای درددل مردم نشستنندوقیرت مردانگی نشان دادنندبجزریسی

  • علی
    0

    توی این همه کاندیدای که حرفش هست هیچکدوم به سعید محمد نمیرسن باید رئیس جمهور یک نخبه باشه نه یک پخمه...

  • نسل سوخته
    0

    از سال ۱۳۶۰ که ما تلویزیون خریدیم و من دانش اموز بودم تا الان در تصاویر تلویزیون ایران پروژه های مختلف در کشور داره افتتاح میشه و همیشه خیلی خوب داره پیش میره و دشمنان هم هر روز از دیروز ناامید تر میشن!!!!!

  • ملت
    0

    امتحان پس داده های چند بار رفوزه ...

  • علی حسینی
    0

    ابراهیم بت شکن بت فساد رو بشکن

  • ebrahim
    0

    اونی که ننوشتید رای میاره.۱۳.۰۲.۱۴۰۰

    نظرات شما -
    • رزمنده
      0

      اون فقط دکتر احمدی نژاد

  • سارا
    0

    شکر در تعداد کاندیدا ها هم به خودکفایی رسیدیم لازمه جشن خودکفایی کاندیدتورها رو راه بندازیم حالا اهمیتی نداره چند تاشون لایق و با کیفیت هستند مهم خودکفایی هست که حاصل شده . کمیت است دیگر!!!! موج می ز ند در این مملکت کمیت مسکن و دانشجو و دانش آموز و محصول کشاورزی تراریخته و مسئولین و معتادان وبساز و بندازها و اختلاسگران و ماشین و پزشک و هنرمند و کارمند و کارگر و معلم و مهندس و روانشناس و صنعتگر و هزاران موارد دیگر که تعدادی با کیفیت و تعدادی بی کیفیت محض اند .امیدوارم روزی برسه افرادی تربیت بشند که وقتی به کاندیدتوری اینچنینی رسیدند با افتخارتمام بهش رآی بدیم . برند سازی در همه چیز باید باشه دنیا داره به این سمت میره دین ما هم انسان رو براساس درست کارترین ارزشمند میدونه.

  • دن کیشوت
    0

    نگاه کنید به نخبه های حکومت؟! هه هه هه! مشت نمونه خروار!

  • بحث نکن
    0

    ((( یه مرد واقعی رو از تعداد دشمناش بشناسید نه تعداد دوستاش )))-----تو این کاندیداهای ریاست جمهوری ببینید چه کسی بیشترین دشمن رو داره یا اینکه ببنید همه کاندیداها و جناح های سیاسی بیشتر به چه کسی حمله می کنند ، اون رو انتخاب کنید . مثل روز روشنه که همه کاندیداها دارن به سعید محمد حمله می کنند .----------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- (¯`•.¸(¯`'•.¸¸.•'´¯).•'´¯) ✔ دکتر سعید محمد ✌ (¯`•.¸(¯`'•.¸¸.•'´¯).•'´¯)-------------------------------------------

  • فال
    0

    دزدان وفاسدان به صف کشیده برای دزدی ریگر در عرصه انتخابات لعنت بر همه دروغ گوها ودزدها بیت المال

  • یوسف هارون رشیدی
    0

    فقط دکتر احمدی نژاد رای ملت ایران دکتر نژاد

    نظرات شما -
    • مأمون عباسی
      0

      هارون رشید؟؟؟!!! اسم قاتل نیست؟؟

    • حامد
      0

      مامون عباسی عزیزم دقت کن هارن الرشید قاتله نه هارون رشیدی اونی که قاتله ال داره

    • یه ایرانی
      0

      تو هم که مثل همون! توهم زدی!!!

  • ملاقلی
    0

    هیچ کدام در قامت رئیس جمهور نیستند،نه قیافه ای ،نه ابهتی،میگم ما که همه چیزمان چینی است،وهمه جا را به چین دادیم یک رئیس جمهور چینی بیاریم واین همه پول مملکت را هم حرام نکنیم.

  • رضا95
    0

    اولین ریاست جمهوری درایران خیلی ها کاندید شدند.ازجمله جلال الدین فارسی .بعدا گفتندکه ایشان افغانی است ونمی تواند رئیس جمهور شود.دراین دولت هم که تازه فامیل واقعی رئیس دولت فریدون ازآب درآمد.لطفا قبل ازهرچیز ایرانی بودن تمامی داوطلبان رابررسی کنید اگرچه خودبررسی کننده ها عراقی اندنه ایرانی.

  • جوان
    0

    ولاچی بگیم یعنی ایناازقبیلاکه بودن بهترن من که میگم بدترچون همشون مثل همن

  • شهرام.ر
    0

    چهل سال ، رییس‌جمهور داشتیم اینه حال مملکت ، چهار سال هم بدون رییس‌جمهور باشیم شاید فرجی شد .

  • فرشاد
    0

    فقط خاتمی میتونه این گند رو جمع کنه،اونم نمیزارن کاندید شه،من دوران ریاست جمهوریش بخاطر دارم واقعا دولت خوبی داشت با دو ریس جمهور بعد اصلا قابل مقایسه نیست

  • Mohsen
    0

    رئیس جمهور هیچ کارست، تمام

  • رزمنده
    0

    فقط دکتر احمدی

  • خاکی
    0

    فقط یکی بوداونم هاشمی رفسنجانی خدارحمتشکند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      خدا نسل بعداز خودش را هم رحمت کند غریق استخر فرح وای چه جایی

  • ی
    0

    فقط تاج زاده و الا مشارکت زیر ۲۰ درصد خواهد بود.اگر تاج زاده تایید شود مشارکت بالای ۵۰ درصد خواهد بود

  • ناشناس
    0

    فقط سعید محمد می تونه کشور را نجات دهد سعید محمد ریس جمهور سعید جلیلی معاون اول نیکزاد وزیر مسکن و خلیلیان وزیرکشاورزی و زهره وند وزیر امورخارجه

  • ح
    0

    هیچ حکومتی دوس نداره ملتش در سختی باشه رضایت عموم هدف هرحکومتی هست چون عقل اینو میگه جمهوری اسلامی تحت شدید ترین تحریم هاست تحریم کننده های ظالم میدونن اگه تحریم هارو بردارن ایران منطقه رو میبلعد اون ها میدونن اگه تحریم ها نباشد پیشرفت اقتصادی ایران انفجاری خواهد بود در کل غرب اجازه نمیده این اتفاق بیفته ولی بالاخره قبول میکنن اینو عرض کردم ک نظام ما نظامی مقاوم و عالی هست ولی افراد هم دخیل هستن ریس جمهور اگه از مردم فاصله نگیرد و بدون تشریفات در تمام استان ها حضور پیدا کند و مشکلات را شخصا پیگری کند بسیار جلو می افتیم رای مهم هست حالا چ شما ب این نظر منفی بدین چ مثبت

  • ابوالحیران
    0

    هیچ کدامشان درد مردم رانمفهمند وهیچ برنامه ای ندارند!

  • پرواز۱۷۶
    0

    بازی دیگه تموم شد......

  • حسن
    0

    فقط خودم به خودم رای میدم اگر اینکار نکنم آدم نیستم

  • قبِلتُ
    0

    من به دختر همسایه رای میدم خیلی خوبه

  • علی
    0

    اینها هیچ کدام رییس جمهور نمی شوند فقط احمدی نژاد

  • الکی
    0

    رئیس جمهوری توسط صدا و سیما تحریم بشه و سخنانش پخش نشه قدرتی نداره . رئیس جمهور باید اقتدار داشته باشد یعنی هم قدرت و هم اختیار . که متاسفانه در کشور ما رئیس جمهور نه قدرت کافی داره و نه اختیار پس نتیجه می گیریم مردم سرگرم یک دور باطل هستند که چهل سال تکرار می شه .

    نظرات شما -
    • 1400
      0

      الان رییس جمهور اختیار نداره؟ کدوم کشور زندگی میکنید!!!

  • مجیب
    0

    به اقای بحث نکن : صدام و ترامپ وهیتلر واستالین هم خیلی دشمن داشتند پس به تعبیر جنابعالی انها خیلی مرد بودند.

  • بهروزجعفری
    0

    همه رو بریزن تویه جزیره باهم جنگ کنن هرکی اخرین نفرزنده موندبیادکاندیدبشه

  • مهدوی
    0

    ان که این کشور را می تواند از سیاه وسفیدی محض خارج وان را کاملا رنگی کند تتلو است، تتلو است ، تتلو.

    نظرات شما -
    • ا
      0

      شخص مورد علاقت مثل حرفت مسخره هست کچلو بی بندوبار و گلی فقط میتونه نوجوان هارو از زندگی با برنامه وسالم دور کنه و ب فساد بکشاند

  • ناشناس
    0

    یه پیشنهاد دارم ، هر کدوم تونستن با ماهی دومیلیون حقوق خرجی زندگی شونو بدن اون از همه مردتره ، اینایی من می بینم حقوق ۲۰ میلیون به بالا و درآمد غیره هم دارن چطوری درد یه کارگر رو میخوان بدونن؟ کسی صبحانه شیر و عسل میخوره به هیچ عنوان نون و چایی سیرش نمی کنه و هر کی ادعا کنه دروع میگه . درد اصلی اینه رجال سیاسی فاصله طبقاتی بسیار بالایی با طبقه پایین جامعه ما دارن و بچه شون حداقل کمش با سرویس میره مدرسه ولی تعداد زیادی هم بچه شون کیلومتر راه میره بره مدرسه ، هر وقت فاصله طبقاتی مسئولین و قشر مستضعف نزدیک بهم شد اونوقت رئیس جمهور خوبم پیدا میشه وگرنه همینی هستیم که هستیم.

  • محمود
    0

    ان ۲۵ نفر که بودند وچه کردند برنامه اینده سینماهای خانگی ایران!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها