کشف پنج گونه جانوری جدید در خلیج فارس

محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، پنج گونه جانوری جدید در خلیج فارس کشف کردند.

کشف پنج گونه جانوری جدید در خلیج فارس

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بندرعباس) گفت: این گونه ها از گروه سخت پوستان دو جورپا و کرم های پهن دریایی است که به نام خلیج فارس نامگذاری شده اند.

صمد حمزه ای با بیان اینکه از ترکیب های این گونه ها مواد طبیعی و ضد سرطانی استخراج، و در جهان با نام خلیج فارس معرفی می شود، تصریح کرد: گونه های شناسایی شده در بانک جهانی جانوری ثبت و در مقالات نیز به نام خلیج فارس منتشر می شود.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس با اشاره به اینکه تاکنون با شش گشت سراسری در خلیج فارس، مطالعات جامعی بر روی موضوعات زیستی و غیر زیستی این حوضه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این گشت دریایی نیز ۱۵ گونه جانوری شناسایی شد که از این شمار ۵ گونه آن در آبهای خلیج فارس مشاهده شده است.

وی بیان کرد: بهره برداری از بزرگترین کشتی اقیانوس شناسی غرب آسیا با نام کاوشگر خلیج فارس، انجام بیش از ۸۰ طرح تحقیقاتی در این حوزه ، تهیه مجله بین المللی، بانک اطلاعاتی زیستمندان و تهیه جزوه‌های مختلف از اقدامات پژوهشگاه اقیانوس شناسی در حوزه خلیج فارس است.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس ادامه داد: در گشت آینده که در تابستان امسال صورت می گیرد، مطالعات وسیع‌ و گسترده‌تری را با استفاده از تجهیزات جدید و گسترش دامنه داده برداری در خلیج فارس انجام می دهیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها