آغاز برداشت گیلاس نوبرانه در ۱۵۰ هکتار از باغات هوراند

مدیر جهاد کشاورزی هوراند از آغاز برداشت گیلاس در سطح بیش از ۱۵۰ هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت گیلاس نوبرانه در ۱۵۰ هکتار از باغات هوراند

احد طایری روز دوشنبه در یک گفت‌ و گوی خبری افزود: عملکرد این محصول ۱۵ تن در هکتار برآورد و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان، برداشت شود.

وی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه آذربایجان توضیح داد: به دلیل اقلیم نیمه گرمسیری اکثر مناطق کشت پیلاس در شهرستان هوراند، عدم کاهش دما به زیر صفر در این مناطق و دمای بالا در زمان رشد میوه، خسارت سرما در این مناطق نسبتا کمتر بوده و رسیدگی میوه‌ها هم سریع تر اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: ارقام زودرس گیلاس در باغات هوراند در اوایل اردیبهشت ماه قابل برداشت بوده و به دلیل نوبرانه بودن این محصول و اقلیم مناسب موثر در عملکرد و کیفیت محصول، با وجود سطح زیر کشت کم، نقش محسوسی در افزایش درآمد باغداران دارد.

طایری گفت: از ارقام عمده مورد کشت منطقه می‌توان گیلاس تکدانه مشهد، زودرس، برالیت، صورتی کرج را نام برد که به صورت تازه خوری استفاده می‌شود.

طایری ادامه داد: پیش بینی می‌شود که برداشت گیلاس از باغات شهرستان هوراند تا اواخر تیرماه امسال، بسته به مناطق مختلف کشت، ادامه داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که همه باغداران با استفاده از توصیه‌های فنی کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نسبت به مدیریت مرحله داشت و افزایش عملکرد خود اقدام کنند.

شهرستان ۳۰ هزار نفری هوراند در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها