۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بندرعباس کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از کشف ۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه های کشف شده توقیف و به مقر انتظامی منتقل شدند.

۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بندرعباس کشف شد

سرهنگ تیمور دولتیاری با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه ایسین با اشراف اطلاعاتی از ایجاد مزرعه استخراج ارز دیجیتال در سطح حوزه استحفاظی مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل گروهی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل ۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در حال فعالیت را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس ارزش دستگاه های کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان و گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به آسیب های بسیار این دستگاه ها به تجهیزات و زیرساخت های برقی، بیان داشت: این دستگاه‌ها دارای مصرف برق بسیار بالایی هستند و تأمین برق مورد نیاز آنها نیز به صورت غیر مجاز انجام می شود که می‌تواند در فصل گرما و اوج مصرف ، خسارات جبران‌ناپذیری را به سامانه توزیع نیروی برق وارد کند و کمبودهای بسیاری در این حوزه ایجاد نماید.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با اشاره به فرمایش‌ها مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق تاکید کرد: پلیس با قدرت در مقابل هرگونه اقدام غیرقانونی که باعث شود اقتصاد و امنیت و آرامش جامعه به خطر بیفتد برخورد میکند و از شهروندان نیز خواستاریم در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها