۲ هزار سالمند ۸۰ سال اسفراینی در فهرست واکسن کرونا قرار گرفتند

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ۲ هزار و ۶۷ سالمند بالای ۸۰ سال اسفراینی در فهرست دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

۲ هزار سالمند ۸۰ سال اسفراینی در فهرست واکسن کرونا قرار گرفتند

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشکده علوم پزشکی اسفراین اظهار داشت: فاز دوم سند ملی واکسیناسیون برای افراد سالمند بالای ۸۰ سال از روز گذشته دوازدهم اردیبهشت ماه در مرکز بهداشت روستای "اتیمز" از مناطق آلوده کرونایی شهرستان اسفراین آغاز شد.

وی اضافه کرد : برای تسریع در تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال از امروز ۱۳ اردیبهشت ماه چهار مرکز که بیشترین آلودگی را دارند ، تزریق واکسیناسیون انجام خواهد شد.

مریم سلطانی درباره نحوه اطلاع رسانی به سالمندان بالای ۸۰ سال برای واکسینه شدن گفت: سالمندان به هیچ وجه مراجعه حضوری به مراکز و پایگاه های سلامت برای اطلاع یافتن از تاریخ و مکان واکسین مراجعه نکنند و براساس اولویت و پرونده سلامت از آنها برای تزریق دعوت می شوند.

در مجموع در استان خراسان شمالی افزون بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ سالمند ۸۰ سال به بالا سکونت دارند که تزریق واکسن به این گروه سنی در هفته جاری شروع شد.

در اولویت های قبلی حدود چهار هزار نفر از کادر بهداشتی و درمانی، جانبازان و معلولین در استان خراسان شمالی واکسن کرونا دریافت کردند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد از ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها