مقایسه ادبیات علم الهدی با اصلاح طلبان

اصغرزاده: علم الهدی می گوید اسم زن‌تان را صدا نزنید، برخی هم غش‌غش می‌خندند و می‌پذیرند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ادبیات اصلاح طلبان ادبیات درس نامه‌ای کلاسی، دانشگاهی، روشنفکری است که توده مردم چندان نمی‌توانند با آن رابطه برقرار کنند.

اصغرزاده: علم الهدی می گوید اسم زن‌تان را صدا نزنید، برخی هم غش‌غش می‌خندند و می‌پذیرند

ابراهیم اصغرزاده به بیان نکاتی درباره آرای خاکستری، نگرانی از رفتارهای افراطی در جریان اصولگرا و ادبیات حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی پرداخته است.

در ادامه بخشی از گفتگوی اصغرزاده می خوانید.

آقای دکتر تاجیک می گویند اگر اصلاح طلبان نتوانند قشر خاکستری را به میدان بیاورند و به سمت خودشان جذب کنند قطعا شکست خواهند خورد.چه مولفه‌هایی می‌تواند آنها را به میدان بیاورد؟

چگونه می توانیم قشر خاکستری را به میدان بیاوریم؟ این نکته مهمی است، چون مسائل بخش مهمی از قشر خاکستری مسائل معیشتی است و می‌دانیم وضعیت اقتصادی جامعه فوق العاده آشفته است و باعث بی آیندگی شده، بسیار از خانواده ها نگران هستند و از آینده می‌ترسند و نرخ ازدواج پایین آمده است و همه اینها علایمی است که نشان می دهد چقدر نگاهشان نسبت به آینده تاریک است.

*در عین حال از رفتارهای افراطی برخی در جریان اصولگرا هم نگران هستند....

طبقه متوسط اینگونه است، متاسفانه طبقات محروم و تهی دست چون مساله شان معیشت است گاهی اوقات به خرافات پناه می برند یعنی حتی طب سنتی شاید مطرح باشد ولی بالاخره سراغ همین خرافاتی می‌روند که بعضی ها می‌گویند، اگر برای صحبت‌هایی که آقای علم الهدی بیان می‌کند یا بعضی امام جمعه ها بیان می‌کنند گوش شنوایی نداشته باشد یقینا بیان نمی‌کنند اما حتما گوش شنوایی دارد، بخش‌هایی از توده مردم و بخش‌هایی از عوام و بخش‌هایی از گروه‌های اجتماعی پایین دستی به خاطر وضعیت معیشتی، چون وضعیت معیشتی فرهنگیشان هم ضعیف است و مثلا آنها حتی بین فرهنگ مبتذل و فرهنگ فاخر به سمت فرهنگ مبتذل می روند، به همین دلیل ارتباط ما با طبقات محروم دچار یک سختی است.

علم الهدی می گوید اسم زن‌تان را صدا نزنید، برخی هم غش غش می خندد و می پذیرند

ادبیات اصلاح طلبان ادبیات درس نامه‌ای کلاسی، دانشگاهی، روشنفکری است که توده مردم چندان نمی‌توانند با آن رابطه برقرار کنند، ولی ادبیاتی که آقای علم الهدی می‌گوید را شاید در خانه بنشینند و مثلا بگوید اسم زنتان را هم صدا نزنید و این را بشنوند و غش غش بخندند و خوشحال شوند و حتی بعضی از زنان هم بپذیرند.

یک نکته عجیبی در بهار عربی بود، وقتی که از میدان تحریر مصر شروع شد و اول بوعزیزی خودش را آتش زد و بعد از تونس به مصر رسید و بعد در سوریه و لیبی انعکاس پیدا کرد، لیبی و سوریه به دلیل مقاومتی که حکومت کرد به یک اصلاحات خشن تبدیل شد.در مورد عراق هم که آن اتفاق افتاد. بعد از اینکه دولت جدید در لیبی سر کار آمد، آقای عبدالجلیل به عنوان سخنگوی ائتلاف انقلابی اولین چیزی که گفت این بود که من این خبر خوش را به شما می‌گویم که مردان می توانند ۴ زن بگیرند یعنی بهار عربی در کشور لیبی به این ترجمه شد که مردان می‌توانند چهار زن بگیرند و آقای مُرسی رهبر اخوان المسلمین در مصر با آن تمدن عظیم و با آن روشنفکری که در میدان تحریر در حال تحصن بود، در صحبت اولش گفت من تبریک می گویم و یک چیزی در همین زمینه گفت که ازدواج آزاد می شود.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • محمد
    0

    آقای علم الهدا اینطور که شما می گویید نگفت او گفت مرد زنش را با احترام صدا بزند و زن هم همین طور نمونه هم امام علی و حضرت زهرا سلام الله علیهم مطرح کردند

  • مورچه
    0

    هردوحزب انگلیسی هستن ویک هدف رادنبال میکنید با لعن گفتاری متفاوت امادراصل هردوحزب نوکرهای انگلیس هستن ثابت شده است

  • مسلم
    0

    آقای دانشگاه رفته روشنفکر دارای فرهنگ غنی . یادت رفته چند همسری بین شما رواج دارد ( آقایان نجفی و مهاجرانی و ... ) حتی سابقه همسر کشی هم دارید یادت رفته از دیوار سفارت بالا رفتی و اعلام کردی آمریکائیها را گروگان گرفته ای و این همه هزینه روی دست مردم گذاشتی یادت رفته اگر همین قشر محروم خرافاتی به قول شما نبودند جنابعالی و امثال شما فرودست بودید زیرا حمایت قشر محروم شما را شیر کرد و بسیاری اعمال فراموش شده خود را بیاد بیاورید لطفا جناب با فرهنگ تحصیل کرده فرا دست شما سخنگوی همانها نبودید ؟ راستی فرزندان شما و سایر اشغال کنندگان لانه جاسوسی کجا هستند؟

    نظرات شما -
    • وی
      0

      گفته توبیسواد اصلا درک نمی کنید یم اصلاح طلب چه می گویید راست هم می گویید تو تهش در حد فهمیدن حرفها ی احمدی نژادی

    • ممد
      0

      اینا یادشون نرفته ما یادمون رفته . هرچه برسرمون اومد خودمون مقصریم .

  • ممول
    0

    تو این وضعیت کرونایی یه علم الهدی مونده مردمو میخندونه اونم چشم ندارین ببینین

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      ممول؟!!چه اسم بامزه ای اما بی معنی

  • سجاد
    0

    اصلاح طلب ها با همین ادبیاتشان باصطلاح روشن فکر مردم و کشور را بدبخت کردند

  • وحید
    0

    چرا اینقده بعضیها در مقابل فهم مقاومند،، منظور آقای علم الهدی این بود که برای زنتون احترام قائل باشید،،، این جماعت افساد طلبان چرا نمیفهمند

    نظرات شما -
    • علم الهدی
      0

      دروغ نگید پشت سر علم الهدی علم الهدی منظورش این بود بگید عیال ضعیفه

    • ناشناس
      0

      اره اونقد احترام که حتی حق اینکه اسمش را روسنگ قبرش بنویسند نداشته باشه

  • سعید
    0

    جناب آقای اصغرزاده،اینکه می فرماییدادبیات اصلاح طلبان درس نامه ای کلاسی دانشگاهی وروشنفکری است وتوده مردم چندان نمی توانندبا آن رابطه برقرارکنند،نوعی توهین به توده مردم است.عموم مردم ما داناو روشنفکرهستندمنظورآقای علم الهدی این بود که همسران درحین صمیمیت یکدیگررا با احترام صدا کنندمثلابهم آقا وخانم بگویندشایدشما و عده کمی متوجه منظوروی نشده اید،الان به این ادبیات نسنجیده وبرداشت ذهنی شماازتوده مردم فهیم ایران، نمی دونیم بایدبخندیم یاتاسف بخوریم.

  • .....
    0

    امروز مردم کوچه و بازار از شما جلوترند هم از نظر بینش واز نظر عقیده و کمتر خانه ای هست که چند تحصیل کرده ندارد اما امکان اظهار فعالیت خود را ندارند زیرا شما کرسی دانشگاه و میز ادارات را محکم گرفتید و رها نمیکنید زیرا راه بلعیدن پست ها را یاد گرفتید و رها نمی کنید و آنچنان مغرور وخود شیفته اید که خود را برتر میدانید وبا فخر فروشی این منم این منم میکنید رها کنید تا بار دیگر قدرت جوانان تحصیل کرده را ببینید

  • ممد
    0

    زززررت

  • کرونا
    0

    ادبیات شما ،دورویی و نفاق هست ،

  • ناشناس
    0

    بله مردم بي سوادن كه امثالي مثل شما رو روي كار اوردن و گندتون كردن و حالا جلوي همين مردم وايسادين شما بريد به بچه ها و زنهاي خودتون برسيد اقاي باسواد

  • ناشناس
    0

    بازی های قبل از انتخابات را باز شروع کردید ؟!

  • کاربر ناشناس
    0

    ایشان یکی از آدمهای چابلوس وبزدل ضدانقلاب است

  • ناشناس
    0

    جناب اصغرزاده در خانواده های فرودست نخبه گانی پیدا میشوند که سطح فرهنگشان بمراتب از تو و امثال تو که این همه رنج بر مردم تحمیل کردید بیشتر است ضمنا این خانواده ها نان شرافتمندانه میخورند.

  • رهگذر
    0

    قیافیه را باختید

  • محمد
    0

    خود تو از اون تند روهاي حمله كننده به سفارت آمريكا هستي كه اون هزينه هاي بزرگ را براي كشور رقم زديد خودتون تخم دشمني با آمريكا رو راه انداختيد و با اين كارتون باعث شديد آمريكا صدام را تحريك جنگ با ايران كند جالب اينه كه وقتي انقلابيهاي معتدل رو به جون آمريكا انداختيد حالا نقش اپوزسيون بازي ميكنيد فقط شما رو شيطان شناخت و بس

  • محمد
    0

    شخصی مثل تو هنوز خیلی باید بخورد تا بفهمد ایت الله علم الهدی چه میگوید

  • ناشناس
    0

    دقیقا" این حرفتون را قبول دارم اشتباه شما با اصولگرایان هم در همین نکته است چه خوشتان وخوششان بیاید یا نیاید اصولگرایان از بین اقشار کم سواد اقدام به یارگیری کردند و شما تکیه بر قشر باسواد کردید. و متاسفانه توی اکثر کشورها افراد بی سواد (البته منظور سواد مدرسه ای نیست) بیشر از قشر با سوادند .واین شد که اصولگرایان جمعیت بیشتری را شامل شدند . نمونه اش در گذاشتن همین کامنتها معلوم است زیرا بیشر نظراتشون پر از اشتباهات املایی است .ودیگر این که ببینید داعش و طالبان وبوکو حرام ووووو از چه افرادی تشکیل شده است . البته بنده هم ادعای سواد ندارم خود گفته باشم تا کسی زحمت بد وبیراه گفتن نکشد.

  • حسین
    0

    اینکه آقای اصغرزاده گفت معامله خیلی خوبیه. چهارتا زن بگیرید و یک رای بدهید

  • ابمنگولان
    0

    ننگ بر اصول گداها زنده باد اصلاح طلبان

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      دهنتو ببند اصلاح طلب غارتگر

    • خخخخخ
      0

      ننگ بر خودت نادان

  • داریوش
    0

    الان زن و دختران علم الهدی از اساتید حوزه و دانشگاه و استاد خانه داری هستند ولی امثال زنان خاتنی و هاشمی بیسواد هستند و حتی در خانه داری هم موفق نیستند چون حتی یک فرزند سالم هم نتوانستند تربیت کنن.بچه های خاتمی و هاسمی همگی رانت خوار و رییس اختلاسگران هستند

    نظرات شما -
    • آب دوغ خیاری
      0

      چه تحلیل با نمکی

    • حامی
      0

      به اب دوغ خیاری؛تحلیل نیست یک خبر واقعی است که اصلاح طلبانی که مدافع حقوق زن هستند مدام از این نوع خبر ها فرار میکنند و ازادی و دفاعشان از زن فقط رفتن به کنسرت و استادیوم و بی حجابی و رقص و اواز است

  • ناشناس
    0

    دیگه کسی نماز جمعه شرکت نمیکنه پس بیخود از این خبر ها ندین

  • ناشناس
    0

    علم الهدی بواسطه همسایگی باافغانستان فکرمیکنه میتونه نقطه نظرات طالبان روبه جامعه متمدن ایرانی تزریق کنه.حرفهاش چراغ راه دوستانش که بسیاراقلیتن.

  • جورج فلوید
    0

    ملت در هر موردی که در دنیا می‌تواند تحول ایجاد کند بی خیال بی خیال شده اند

  • احسان
    0

    شما صدا بزن.ایشان پشنهاد داد اصرار که نکرد.زمانی که از دیوارسفارت بالا میرفتی نماز شب می خواندی.حالا تیپ غربی.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها